ראשי | אימון אישי | האם יש מתכון לחיים טובים?

האם יש מתכון לחיים טובים?

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

כולנו מחפשים את האושר המושלם, להגשים את החלומות ולממש את הפוטנציאל שלנו. בואו לשמוע על דרך לעשות את הדבר הנכון... עבורנו

האם יש מתכון לחיים טובים? האם יש מתכון לחיים טובים?

NLP, אימון אישי להצלחה, דמיון מודרך, פסיכותרפיה ותורות מעשיות נוספות מנסות לעזור לנו להגיע לשלמות אישית ולממש את האושר הפרטי שלנו אך האם יש דרך אחת להשיג את האושר?

כולנו נולדים עם ההרגשה הכי אינטואיטיבית שישנה משמעות לחיים. אנחנו רואים כי העולם הפנימי ואופן החשיבה שלנו יכולים להשפיע בצורה ניכרת על העולם החיצוני, וליצור שינויים שלכאורה אינם תלויים ישירות בנו. קונצנזוס זה מעורר הרבה שאלות ותהיות. מה המנגנון? האם יש איזו חוקיות מסתורית וקסומה או אוסף כללים, שיעזרו להגשים ולעצב את המציאות הרצויה? כולנו, ברמה כזאת או אחרת, מנסים לענות על השאלה המהותית וללמוד להשפיע על המציאות בצורה מודעת ומכוונת.

כיום קיימים המון "מתכונים לחיים הטובים" וכולם, ללא יוצא דופן, נכשלים במבחן המציאות האמיתית. לכל כלל או מתכון כזה, ניתן למצוא אלפי דוגמאות יוצאות דופן, והסיבה לכך מאד פשוטה. המציאות הרצויה, מכל הבחינות, יכולה להיווצר אך ורק בתנאי שהעולם הפנימי שלנו בא לידי ביטוי מלא. ומה נדרש כדי שזה יקרה? רק לשאול את השאלה הבסיסית והחשובה ביותר – מי אנחנו ומהן השאיפות והרצונות שלנו? לא של ההורים/ סביבה/ חברה, אלא שלנו? בדיוק בנקודה זו, כל "גישה" או "חוקיות" הופכים להיות מיותרים לחלוטין, כי העולם הפנימי של כל אחד ייחודי לו והמציאות הרצויה בהכרח כוללת ביטוי לכשרונות והפוטנציאל שלו. למעשה המדריך האמיתי היחיד בחיים הם ההתנסויות, האתגרים והרגשות המלווים אותם.

ולמרות זאת, ישנה חשיבות ומקום לרעיונות, הסברים וגישות שונות. כולן מקורם באנשים שצמחו, התפתחו וחיפשו את הדרך הנכונה בשביל עצמם. לכן, כל רעיון כזה יכול להוות פתח והשראה להסתכלות אחרת, והדוגמאות הכי מובהקות לכך הן "חוק המשיכה" ו"חשיבה חיובית".

להזכירכם, ההגדרה של "חוק המשיכה": "אם אנו חושבים על דבר מה מסוים, אנחנו בעצם יוצרים אותו ומאוחר יותר אף נזכה לראותו בחיינו האמיתיים". איך נולד ה"חוק" הזה? עם אותם האנשים שפעלו לפי השראה וחזון על אף פחדים וספקות. הם בחרו להתפתח ולממש את הרצונות שלהם, השקיעו מחשבה והשראה בזה, והגיעו לתוצאות אמתיות. פחדים וספקות שהופיע בדרך דרשו מהם שוב ושוב להיות בטוחים בבחירה, ובמקום להחליש, המענה שהם מצאו לאותם הפחדים והספקות רק העצים אותם. "חשיבה חיובית" הופיעה באופן דומה, כשאנשים זיהו את החשיבות של לא להיכנע לספקות.

הדבר החשוב ביותר ב"חוק המשיכה" וחשיבה חיובית הוא שהם תוצאה של בחירה להתפתח ולהכיר את עצמך ולא ההפך. כל תהליך של צמיחה אישית מלווה בחוסר וודאות והספק, ומי שמאמין שהוא הולך לקראת משהו נכון, בוחר לחשוב חיובית ולזהות הזדמנויות ואפשרויות שיצליחו להניב תוצאות או במילים אחרות - "ימגנטו" את הרצוי.

בתקופות קשות בהן אנחנו לא רואים את התמונה הגדולה, חשיפה לרעיון כזה או אחר, עשויה לשנות את הזווית ראיה, להחליש את הספקות ולדחוף אותנו קדימה. אך עם זאת, מכיוון שכל "חוק" או "כלל" מבטיח הצלחה עם אשליית קלות וחוסר מאמץ, נוצרת שטחיות והעדר מענה אל מול מציאות מורכבת ומגוונת. אם אין נכונות להמשיך קדימה ולשאול שאלות יותר מעמיקות, להתבונן פנימה ולהתעמת עם אותם הפחדים והספקות, זה פשוט לא יעבוד, במיוחד אם הדבר הרצוי לא באמת נכון ומתאים. יתרה מכך, כל ניסיון לאמץ חשיבה חיובית או כל גישה אחרת על חשבון הנסיבות הקיימות, תוך התעלמות מהרגשות העולים, גורם לחבלה עצמית המלווה בתסכול, אשמה וכעס.

לסיכום, אופן החשיבה שלנו אכן משפיעה על המציאות אך אין באמת חוקיות מסתורית וקסומה. כל צעד אמיץ שאנחנו עושים, כל התגברות על מכשול או התמודדות עם אתגר, מעצים אותנו ומקנה לנו כלים לעצב את המציאות שלנו. גישות או רעיונות רבים הם רק כלי עזר בתהליך ההתפתחות שהוא לכשעצמו די מרתק, מתגמל ומביא תוצאות אמיתיות.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על לנה קנטור

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

אימון אישי, מתכון לחיים טובים, חיים טובים