ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | כל מה שרציתם לדעת על הויטמין הכי חשוב שיש B12

כל מה שרציתם לדעת על הויטמין הכי חשוב שיש B12

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

מדוע לויטמין B12 יש השפעה כל כך חשובה על הגוף, לאיזה תסמינים גורם חסר ומי האנשים שנמצאים בקבוצת סיכון? המדריך המלא לכל מה שרציתם לדעת על הויטמין הכי חשוב שיש B12.

כל מה שרציתם לדעת על הויטמין הכי חשוב שיש B12 כל מה שרציתם לדעת על הויטמין הכי חשוב שיש B12

בשנים האחרונות גוברת המודעות לצריכת תוספי תזונה, מתוך הבנה כי הגוף שלנו אינו מקבל או סופג את כל הוויטמינים והמינרלים להם הוא זקוק. ויטמין B12 הוא אחד הוויטמינים החשובים ביותר להתפתחות ולייצור החומר הגנטי המפקח על תהליך היצירה של תאים חדשים בגוף ובעיקר כדוריות הדם האדומות. הוא מהווה גורם מרכזי במערכת העצבים, בייצור DNA בתאים ויש לו השפעה משמעותית על פעילות תאי המוח, מצב הרוח והזיכרון.

ויטמין B12 במזון
ראשית חשוב לדעת שויטמין B12 אינו נמצא במזון שאנו אוכלים. B12 זה בכלל בקטריה. חיידק שמקורו באדמה. אם לא היינו חיים בעולם מערבי וסטרילי כנראה שלא היה חסר לנו  B12 (כמו בהודו למשל), אבל בגלל שאנחנו דואגים למרק לנקות ולשטוף את החיידקים אנחנו בכך נמנעים גם מאחד הויטמינים החשובים ביותר לגוף האדם.

דגני בוקר, חטיפים שונים, חטיפי אנרגיה, מוצרי סויה, שמרים, ותחליפי בשר,  כל אלה מזונות תעשייתיים ומעובדים שמוסיפים להם ויטמין B12 במינון מסויים. לרוב הוא נמוך מדי מכדי שאפשר יהיה להסתמך עליו.

 בעבר סברו שרק לטבעונים ולצמחונים חסר B12 היום מבינים שגם אנשים שאוכלים בשר חסר ויטמין זה, מהסיבה הפשוטה שאכילת בשר גורמת להיפוכלורידיה (תת חומציות הקיבה) שגורמת לתת ספיגה של ויטמין B12.

אגב הסיבה שיש אנשים שאוכלים בשר וכן מצליחים לשמור על ערכי B12 תקינים היא בגלל שגם בתעשיית הבשר מוסיפים היום B12 למזון של בעלי החיים, שכן מחסור ב - B12 יגרום גם לבעלי החיים לפיגור בגדילה, בוסר תאבון ופגיעה במערכת העצבים.

הערכות מצביעות על כך כי 90 אחוזים מאוכלוסיית העולם המערבי סובלים ממחסור בוויטמין B12, בעיקר בשל בעיה בספיגת הוויטמין בגוף.

מחסור בוויטמין החיוני עלול לגרום לתופעות שונות, ביניהן:
עייפות, תחושת קור, ירידה במצב הרוח, דיכאון, השמנה, שיבושים הורמונליים, בעיות בריכוז ובזיכרון, לחץ דם נמוך, סחרחורות, מחלות שונות (טרשת עורקים, מחלות לב וכלי דם, פרקינסון, אלצהיימר ואחרות) ואנמיה מקרוציטית - מצב של חוסר דם, שבו כדוריות הדם האדומות גדולות מאוד, בניגוד לאנמיה הנובעת ממחסור בברזל ומתבטאת בכדוריות דם קטנות מאוד.

הדעה הרווחת, לפיה מחסר ב-B12 הוא מנת חלקם של צמחונים, טבעונים ואנשים הממעטים בצריכת מזון מהחי, נמצאה מוטעית, וכיום ידוע כי גם קרניבורים מושבעים סובלים מבעיה בספיגת הוויטמין החשוב. לכן, גם כשצורכים תוסף תזונה, חשוב לוודא שהוא מיוצר באופן הגורם לספיגתו היעילה בגוף.

בימים אלה משיקה חברת אקוסאפ, המתמחה בייבוא ובשיווק תוספי תזונה, ויטמין B12 טבעי וחדשני מסוג מתיל קובלמין, המגיע בצורת נוזל בשילוב חומצה פולית.

למה חשוב שויטמין B12 יהיה נוזלי?
* מחקרים מוכיחים ש 98% מתוסף תזונה בצורתו הנוזלית יספג ישירות בגוף, אחוזי הספיגה בקפסולות או כדורים יהיו בין 5-18% בלבד.

* בתוספי תזונה נוזליים אין צורך לדחוס ולהוסיף לאבקת החומר חומרים שונים כמו חומרי דילול, ריכוך, חומרים מלכדים וחומרי ציפוי. התוספים הנוזליים לא משאירים אבקה בגוף ונספגים מיידית אל מחזור הדם.

* נוחות שימוש לרוב האנשים במיוחד לקשישים וילדים שמעדיפים ליטול תוספים בצורתם הנוזלית.

האם כל סוגי ה - B12 זהים?
כדורי ה-B12 המוכרים מכילים נגזרת סינתטית בשם Cyano-cobalamin (ציאניד+קובלמין) וגורמים לגוף לאבד קבוצות מתיל חיוניות בתהליך פינוי הציאניד הרעיל (ועלולים לגרום לנזק לכליות ולמערכות נוספות), צריכת B12 בצורה הטבעית (צורת המתיל קולבמין) תורמת לגוף קבוצות מתיל החשובות לשמירה על ה-DNA ועל הגלוטטיון (האנטי אוקסידנט החזק ביותר בגוף) ומעודדות פעילות בריאה של תאי המוח, תאי הזיכרון, מצב הרוח, תפקוד קוגניטיבי ועוד.

מדובר בוויטמין פורץ דרך בעל יתרונות רבים ומשמעותיים: הוא שומר על קבוצות המתיל הטבעיות של הגוף ללא צורך בהמרה נוספת ומסייע לחילוף חומרים תקין ולוויסות מצב הרוח (על ידי ייצור של SAM-e - חומר טבעי בגוף החשוב להתמודדות עם חרדה, דיכאון והפרעות קשב וריכוז).

היותו של הויטמין B12 כנוזל משפרת את ספיגת הוויטמין בגוף, וכך הוא נשמר ברקמות לאורך זמן. זהו התוסף היחיד שמגיע בצורתו הטבעית ביותר, הוא טעים, אינו מכיל ממתיקים מלאכותיים ומתאים לשימוש גם עבור תינוקות, ילדים ונשים בהריון. הוויטמין מגיע בשילוב עם חומצה פולית, החיונית לחילוף חומרים תקין ולבניית תאי הגוף.

ויטמין B12 מסוג מתיל-קובלמין, משווקים בלעדיים: אקוסאפ. ניתן להשיג באתר החברה www.EcoSupp.co.il ובבתי טבע מובחרים ברחבי הארץ. טלפון להזמנות: 1801-226-226

אופן השימוש למבוגרים: מומלץ לנער את הבקבוק, למלא חצי טפטפת, לרוקן מתחת ללשון ולהשאיר את הנוזל בפה ככל האפשר לפני הבליעה לצורך הגברת ספיגת הוויטמין ישירות אל מחזור הדם. הבקבוק מכיל 60 מ"ל ומספיק לתקופה של חודשיים.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על B12, B12, ויטמין הכי חשוב שיש B12, ויטמין B12