על קפה וקמטים

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

אנחנו עושים כמיטב היכולת להראות טוב כדי שנוכל להנות מהתוצאות עם עצמנו ועם הסובבים אותנו. חלק מהעניין הוא להנות מחברותה "על כוס קפה". הקפה הוא חלק מהכיף. אבל מה זה עושה לנו? הקפה ההפוך הופך את כל מה שהשתדלנו עבורו

על קפה וקמטים על קפה וקמטים

בתקופות קדומות יותר נעשה בקפה שימוש כצמח מרפא מעורר, משפר סירקולציה של הדם, מייצב לחץ דם נמוך ועוד. אבל במציאות של היום, כשהקפה הפך להיות בן לוויה לאורך היום והלילה, כדאי לשים לב לכמה דברים חשובים.

פגיעה בספיגת ויטמינים וחילוף חומרים:
הקפה פוגע בספיגת ויטמינים מסוג B B2 ולכן פוגע באיזון מערכת העצבים, גורם לערנות יתר, כעסנות ואפילו השמנה.

ויטמין B1 חיוני לתפקוד תקין של מערכת העצבים וחילוף החומרים של הפחמימות.
ויטמין B2 חיוני לחילוף חומרים של חלבון, לצמיחה והתפתחות, להפיכת חומצה פולית לצורתה הפעילה. לכן צריכה מוגברת של הקפאין עלולה לפגוע בהתפתחות העובר ולכן אינה מומלצת לנשים בהריון. פגיעה בחילוף חומרים תוביל להשמנה.

השפעה על מערכת העצבים:
אנשים נוטלי תרופות המשפיעות על מערכת העצבים - מומלץ להמנע מקפה הממריץ את המערכת וגורם לחוסר מנוחה שמקלקל לנו את המראה הטוב של העור.

אנחנו יודעים שהפנים קורנות מפנים. מהלב. האור של העור קורן מהנפש. כשאנחנו מרגישים טוב ונינוחים – הקמטים מתיישרים. כשאנחנו כועסים או עצובים- העור מתחיל להחרץ בקמטים.

שינוי ברמת החומציות:
הקפאין מעלה את רמת החומציות בתאי הגוף ולכן משבש את מאזן החומציות ופוגע ביכולת התפקודית של תאי הגוף ומזרז הזדקנותו. ההזדקנות תשתקף גם בתאי העור והעור יזדקן. הקפה אינו מצעיר אלא מזקין. יותר קפה משמעותו יותר קמטים.

השפעה על כלי הדם:
שתייה מרובה של קפה גורמת לכיווץ כלי דם ועלייה של לחץ הדם.

השפעה על בלוטת יותרת הכליה ויצירת "סטרס":
הקפה מעביד את בלוטת יותרת הכליה ומעייף אותן ואת הגוף. מעין "שוט". הקפאין גורם לייצור הורמוני מתח בבלוטת יותרת הכליה והם מפריעים לחילוף חומרים תקין בגוף. הגוף אינו מפנה בצורה תקינה את החומרים המיותרים ואוגר אותם בתאי שומן. לכן, בטווח הארוך- עלול להוביל להגברה של מיגרנות, בעיות בעור, עלייה במשקל.

קפה ואלכוהול:
שילוב של קפה עם אלכוהול יכול להיות קטלני כי שניהם מגבירים מתח. הקפאין גורם לשחרור אדרנלין ולכן מעלה את רמת המתח.

בזמן מתח הגוף מייצר רעלים המחסלים את החיוניות של האדם וגורמים למחלות ולכן תהיה פגיעה משמעותית ביכולת של הגוף להתמודד עם שינויי מזג אויר, שינוים אחרים שמכתיבים החיים וגורמים לסטרס ומחלות.

פגיעה בספיגת מינרלים ובמערכת החיסון:
הקפאין מפחית ספיגת מינרלים מסוג אבץ וברזל ביותר מ 50 אחוז ולכן עלול להחליש את המערכת החיסונית = יותר הצטננויות ושפעת.
שתייה של קפה בסיום ארוחה המכילה ברזל (כגון בשר, סלט ירקות עליים וזרעים) מפחיתה ספיגת הברזל שחיוני לתהליכי החמצון בתאי הגוף. הברזל משפר תפקוד מערכת החיסון ובחוסר יורגשו תשישות, דפיקות לב מוגברות במאמץ, אפטות, ירידה בצמיחה וחוסר חומציות בקיבה שיוביל לפגיעה בספיגת רכיבי תזונה חשובים.

האבץ חיוני להגנה על המערכת החיסונית ותקינות חוש הריח והטעם. מעשנים כבדים ושותי קפה כבדים יפגעו בחושים חשובים אלו בגלל אבדן אבץ.

חסימה אנרגטית:
עפ"י פילוסופית הרפואה הסינית קפה עלול לגרום לחסימת צ'י ודם בכבד ולפגיעה ביכולת הגוף לסנן רעלים. פגיעה בכבד תוביל להגברת הכעס ובכך גם לפגיעה לבבית. באופן כללי הקפה גורם להמרצת יתר ותחושות חוסר שקט וחוסר מנוחה.

מה במקום קפה?
מיץ פירות מהול במים או מיץ ירקות יכול להיות פתרון נהדר לקפה.
למשל: שילוב של תפוחי עץ ולימון או גזר וסלרי או גזר ובטטה טרייה.
אפשר להנות מתה צמחים כגון זוטה לבנה, נענה, מנתה, סרפד, תלתן אדום.
וכשאין אף אחד מאלה אפשר להנות ממים חמימים עם פלחי לימון ולתת לגוף לעשות עבודת ניקוי קלה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על מירה כהן שטרקמן נטורופתית N.D ,R.Na

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על קפה וקמטים, קפה וקמטים, הקשר בין קפה לקמטים, מאמרים על קפה וקמטים