ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | הכל על שוּם – ערכים תזונתיים ויכולת למנוע סרטן

הכל על שוּם – ערכים תזונתיים ויכולת למנוע סרטן

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

כבר לפני חמשת אלפים שנה כבר ידעו שהשום בריא ויעיל – פעם השתמשו בשום כחומר משמר וכתרופה וכמענה לאמונות תפלות למניהן...

הכל על שוּם – ערכים תזונתיים ויכולת למנוע סרטן הכל על שוּם – ערכים תזונתיים ויכולת למנוע סרטן

1250 מינים מונה השום, תפוצה עולמית רחבת היקף עושה את השוּם לשֵם דבר ברחבי הקולינריה ובשירות התרופות הטבעיות מאז קדמת דנאן.

כבר לפני חמשת אלפים שנה כבר ידעו שהשום בריא ויעיל – פעם השתמשו בשום כחומר משמר, כתרופה וכמענה לאמונות תפלות למניהן כמו אנשים עגמומיים ומלנכוליים (קשרו לראשם ראש שוּם), הרחקת שדים, רוחות וערפדים (תלו בכניסה לבית) ועוד..

 שני מרכיבים חשובים עושים את השוּם משום דבר לשֵם דבר, גופרית ואליצין:
מיץ שנסחט משיני שום והוּסף לתאי דם אדומים בתנאי מעבדה הראה שבתגובה, החלו תאי הדם לפלוט מימן גופריתי. השילוב מימן גופריתי יודע להגן בגופינו על הלב (למען הדיוק, גם משמש כמרפה כלי דם ובכך מאפשר זרימת דם חלקה וגם משמש כנוגד חימצון יעיל), למנוע נזקים לשריר הלב הנגרמים כתוצאה ישירה של התקף לב, להגן מפני סוגי סרטן שונים כמו למשל סרטן השד, הערמונית והמעי, יעיל בפעילותו כנגד פטריונות שונות אך בעיקר כנגד קנדידה אלביקנס שרובינו מכירים (לצערינו מקרוב מדי – ראו אבחון עצמי בגיליון הקודם)

האליצין (פיטוכימיקל) "מתעורר" לחיים באותה השניה שאנחנו מנחיתים על ראשו "זאפטה איומה", רק אז הופך האליצין להיות פעיל. האליצין יודע להגן מפני חיידקים, חרקים הן על עצמו והן עלינו בתוך גופינו – לא בחינם קיבל את התואר – ה-"אנטיביוטיקה של הטבע".

לאחרונה פענחו חוקרים ממכון וייצמן את מנגנון הפעולה של האליצין המצוי בשום בהתייחס למחלות לב וכלי -דם ודלקות זיהומיות הנגרמות על-ידי חיידקים (ספציפיים יש לאמר)
מסתבר שהאליצין בולם את פעילותם של שני אנזימים חיוניים שקיימים בחיידקים, פטריות ופרוטוזואות, האנזימים הם ציסטאין פכרוטאינז ואלכוהול דהידרוגנאז.

המפגש של האנזימים הללו עם האליצין הקיים באופן טבעי בשום, מביא למותם של הפתוגנים כאמור החיידקים, פטריות ופרוטזאות ומביא למותם – בכך, ממגר השום את התפתחות הזיהום והמחלה הדלקתית.

החוקרים בדקו את התנהלות האמבה אנטָמואֶבה היסטוליטיקה הגורמת למחלת הדיזנטריה ומסתבר, שהאליצין מגיב גם לקבוצות סולפידריליות כך שהאנזים הקיים באמבה מאבד את כושר הפעולה שלו מול האליצין. אגב, מעניין לראות שגם האליצין עצמו מאבד את כוחו מייד לאחר המפגש, כלומר, הוא יעיל למפגש חד-פעמי/יחיד. מחקר זה עדיין נמשך ואני מניחה שכך או אחרת עוד נשמע על מיגור האמבה הגורמת לדיזנטריה כמו גם לקבוצות סולפידריליות נוספות.

אבל אם כבר הזכרנו את הקבוצות הסולפידריליות, לא נשכח שהם מצויות גם בכולסטרול, אותו כולסטרול שיודע להיצמד לדפנות כלי - הדם שלנו, גם במקרה הזה יעיל האליצין בשום ובכך הוא תורם לורדת ערכי הכולסטרול בדם.

בנוסף, יודע האליצין להלחם ברדיקלים חופשיים שמתחמצנים וגם הם נאספים בכלי הדם – בנוסף הרדיקלים החופשיים המסתובבים בגופינו, גורמים לשינויים מולקולריים ונחשדים כמקור ראשוני להתפתחותם של תאים סרטניים. גם כאן האליצין מתפקד כאנטי אוקסידנט יעיל בהחלט שעושה עבודתו נאמנה.

לפיכך, נרצה להשתמש בשום כשאנחנו סובלים ממחלות זיהומיות של מערכת הנשימה, בכל התקררות, שפעת, ברונכיטיס ובעיקר כשסטרפטוקוקוס עורך אצלנו מסיבה במערכת הנשימה, כשאנחנו סובלים מבעיות של מערכת העיכול כמו קלקול קיבה, תולעי מעיים, חיידקי מעיים, קנדידת המעיים וגם קנדידה וגינאלית. לדלקות של דרכי השתן, הרפס, דלקות אוזניים, פטרת בעור, ערכי כולסטרול גבוהים, הסתיידות עורקים, יתר לחץ-דם וסכרת גם... בקיצור, שם דבר השום הזה !

לא נסיים את הכתבה מבלי לחלוק אתכם את אחד הטיפים היעילים והפשוטים לטיפול בדלקות: (יעיל מאוד לדלקות אוזניים, לדלקות מפרק הלסת ועוד).
לצנצנת נקיה ומחוטאת בתנור הכניסו:
1/3 כלי שמן זית כתית מעולה מאיכות טובה
3-4 שיני שום מעוכות (כדי להפעיל את האליצין)
כחמישה עלי בזיליקום טריים קצוצים
כפית כורכום – עדיף טרי מגורר
ערבבו היטב את הכל יחד ומירחו סביב האיזור המודלק

לא אשכח לעולם שסבתו של אחד הילדים בגן של אחד מילדי טיפלה בתולעי מעיים שהיה לילד. קצת לפני השינה היא קלפה שן שום קטנה, מעכה אותו, מרחה בחומר מסכך והחדירה לפי הטבעת. כן, אני יודעת – זה נשמע מזעזע, אבל עבד ביעילות משמימה !!!

למרות כל היתרונות הנפלאים והשימושיים של השום, ישנם גם כמה חסרונות:
* ישנם אנשים שלא יכולים לסבול את הריח, לכן אם אתם רוצים לעזור לעצמכם ברמה הבריאותית למרות שאינכם אוהבים את הריח או חוששים להפגש עם אנשים אחרי אכילת שום, הרי שלעיסת עלי נענע מיד לאחר אכילת שום, עשויים לפוגג את הבל הפה השוּמי משהו.

* מסתבר שיש אנשים המפתחים רגישות/אלרגיה לשום. הרפואה הקונבנציונאלית אינה מכירה בתופעה אך היא מן הסתם קיימת. אם אתם סובלים

ועוד לא הזכרנו שנוכל למצוא בשיני השום סלניום, ויטמינים נוספים שניתן למצוא בשום הם: B, C, E

באופן הכי טבעי שקיים, שום מביא איתו שפע פעילויות מחוללות בריאות, מעוררות בריאות ומגיבות נפלא ברמה הביוכימית בגוף האדם – טעים, בריא ולכן בהחלט מומלץ!

מה עושים עם הריח?
אלו מכם שלא אוהבים את הריח, או שאוהבים את הריח אבל חרדים לתגובת אלו שעומדים מולם לאחר הארוחה עם שום, מוזמנים למולל עלי נענע בין כפות הידיים, ללעוס עלי נענע לאחר ארוחה שומית ניכרת ובכך להיפטר מהריח הנלווה. הריח לא יעלם כליל, אך לחלוטין יטושטש.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על תמר תאומים גורן.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

שום, כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על שום, הכל על שום, שום ערכים תזונתיים