ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | השפעת המערכת ההורמונאלית על גופנו

השפעת המערכת ההורמונאלית על גופנו

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

כאשר קיים כשל בשפת הגוף ההורמונאלית, עלולים להיפגע כל הפעילויות האחראיות על כל המערכות בגוף.

השפעת המערכת ההורמונאלית על גופנו השפעת המערכת ההורמונאלית על גופנו

כאשר קיים כשל בשפת הגוף ההורמונאלית, עלולים להיפגע כל הפעילויות האחראיות על כל המערכות בגוף, ביניהם מערכת החיסון, מערכת העיכול, מערכת המין, פעילות הלב וכלי הדם, בלוטת התריס, בלוטות יותרת הכיליה, הלבלב וכל המערכת ההורמונאלית בגוף.

המערכת ההורמונאלית היא ''שפה'' בה מתקשרות מערכות הגוף זו עם זו. תפקוד לקוי של המערכת ההורמונאלית, עלול לפגוע בכל הפעילויות של הגוף.

ההורמונים מיוצרים מרצף ארוך של חומצות אמיניות וכולסטרול, כדי שההורמונים יווצרו בגוף בצורה מושלמת, חייבים להתקיים מספר תנאים:

א - אספקה סדירה של חלבונים המכילים את כל החומצות האמיניות המתפרקות בקלות.
ב - תפקוד תקין של הכבד.
ג – מערכת עיכול תקינה.
ד – תזונה המכילה את כל אבות המזון המתעכלת בקלות.
ה – אורח חיים נכון המאפשר פעילות תקינה ושיקום של המערכות בגוף.

לתפקוד תקין של הכבד יש תפקיד חשוב בפעילות התקינה של המערכת ההורמונאלית.
הכבד מסוגל להרכיב בעצמו וגם לספק את החומצות האמיניות הדרושות ליצור ההורמונים בבלוטות לפי צורכי הגוף. ולאחר מכן לפרק אותם תוך מספר שניות לאחר שסיימו לבצע את תפקידם. אם ההורמונים לא מתפרקים בזמן, כל פעילות המערכות בגוף משתבשות.

חשיבות תפקוד הכבד בחברת השפע חיונית במיוחד וזאת בגלל השימוש הרב בהורמונים הניתנים לבעלי החיים כדי להשיג משקל גבוה יותר בגידולי בשר וכדי לייצר יותר חלב. לפני כחמישים שנה, תפוקת החלב של הפרה הייתה כעשרה ליטרים ליום. היום מסוגלים להפיק מהפרה בעזרת תוספת ההורמונים כארבעים ליטר ליום. ההורמונים משמשים היום גם בגידולים חקלאיים כדי להגדיל את היבול ויחד עם השימוש הגובר בחומרי הדברה, צבעי מאכל, חומרי שימור וטעם ואורח החיים הלחוץ, תפקוד הכבד עלול להיפגע, דבר המשפיע בצורה ישירה גם על פגיעה בתפקוד מערכת העיכול, דבר העלול לגרום למחלות מעיים כמו מחלת קרוהן, מעי רגיז, קוליטיס, אולקוס, סוכרת ומחלות כרוניות נוספות.

כדי למנוע פגיעה בכבד ובמערכות הגוף, מומלץ להימנע מצריכה גבוהה של חלבונים ולהסתפק במנת חלבון יומית אחת בלבד ממקור המספק את כל החומצות האמיניות. לילדים, לנשים בהיריון ולמפתחי שרירים, יש צורך בכמות גבוהה יותר של חלבונים, כמו כן להשתדל לצרוך ירקות אורגניים, במיוחד את ירקות העלים.

ניתן לשקם את הכבד על ידי פורמולה מצמחי מרפא טבעיים וכן על ידי אורח חיים בריא המאפשר לגוף לשקם את עצמו, התאמת תפריט תזונה אישי וצירופי מזון נכונים העוזרים לעיכול תקין.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יחיאל תורג'מן

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על השפעת המערכת ההורמונאלית, השפעת המערכת ההורמונאלית על גופנו, השפעת המערכת ההורמונאלית, מאמרים על השפעת המערכת ההורמונאלית על גופנו