ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | חיידק הליקובקטר פילורי- טיפול ומניעה

חיידק הליקובקטר פילורי- טיפול ומניעה

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

חיידק הליקובקטר פילורי עמיד בפני חומצת הקיבה ועלול לגרום לכאבי בטן, לאלרגיות, לרמה נמוכה של ויטמין B12, לצרבות, לאולקוס, למחלות מעיים ואפילו לגידולים ממאירים.

חיידק הליקובקטר פילורי- טיפול ומניעה חיידק הליקובקטר פילורי- טיפול ומניעה

החיידק עמיד בפני חומצת הקיבה ועלול לגרום לכאבי בטן, לאלרגיות, לרמה נמוכה של ויטמין B12, לצרבות, לאולקוס, למחלות מעיים ואפילו לגידולים ממאירים.

האוסטרלים באר ג''י מרשל ורובין ווארן, זכו בפרס נובל לפיזיולוגיה ורפואה לשנת 2005, על כך שהראו כי סוגים שונים של חיידקים העמידים בפני חומצת הקיבה, שקראו להם ''הליקובקטר פילורי'', הם הגורמים למחלת האולקוס והודות לגילוי, מחלת האולקוס אינה כרונית יותר, אלא מטופלת על ידי סוגי אנטיביוטיקה ותרופות המדכאות הפרשת חומצה בקיבה.

כמחצית מאוכלוסיית העולם נושאת את החיידק. בעולם השלישי כשני שליש מהילדים נדבקים בחיידק ואחוזי ההדבקה ממשיכים לעלות עד לכשמונים אחוז במבוגרים, לעומת כעשרה אחוז מהילדים וכעשרים אחוז במבוגרים בעולם המערבי, הסיבה לכך היא צפיפות מגורים גבוהה, יחד עם רמת היגיינה ירודה הקיימת בעולם השלישי.

ההדבקה בין בני האדם נגרמת ממגע עם נוזלי גוף, כמו רוק, שימוש באותם כלים, מגע עם הפרשות צואתיות וצפיפות מגורים גבוהה.

מזונות לא רצויים: מזונות מעושנים, מזונות עתירי מלח, בורקסים, מוצרים מקמח לבן, קטניות, עוגות, גלידות,חמוצים, נקניקים, פסטרמות, מזונות מטוגנים, בשר ודגים שלא בושלו כראוי, משקאות קלים ומוגזים מכל הסוגים, מזון חריף, עודף אלכוהול, עישון, ירקות שגודלו על ידי זיבול בצואת אדם, ירקות ופירות מרוססים, מזונות המכילים מיונז ללא חומר שימור שמכינים בבית, במסעדות, באולמי שמחות, בבתי מלון, שמוגש מספר שעות לאחר ההכנה וזאת בגלל חלמון הביצה החי שממנו מכינים את המיונז, שבו מתפתחים החיידקים האלימים האלה וחיידקים נוספים, אם לא מוסיפים למיונז חומר שימור.

מזונות רצויים: אלו המזונות היוצרים סביבה בסיסית בקיבה כמו, פירות, ירקות, דגנים מלאים, שקדים לא קלויים, יש להקפיד על צריכה של מנת חלבון יומית אחת בלבד מאחד מסוגי החלבונים הבאים, ביצים, דגים, מוצרי חלב, מוצרי בשר, או קטניות, מאחר והחלבונים יוצרים סביבה חומצית בתהליך הפירוק שלהם.

הטיפול ברפואה הנטורופאתית הטבעית הינו על ידי מזונות היוצרים סביבה בסיסית במערכת העיכול, המונעת צרבות ומפריעה לחיידק לשגשג, היות והחיידק משגשג בסביבה חומצית ואינו יכול לחיות ולהתרבות בסביבה הבסיסית. וכן על ידי פורמולה מצמחי מרפא טבעיים הפוגעת בחיידק ועוזרת בשיקום מערכת העיכול ומחזקת את מערכת החיסון.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יחיאל תורג'מן

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על חיידק ההליקובטר פילורי, חיידק הליקובקטר פילורי- טיפול ומניעה, חיידק הליקובקטר פילורי, הליקובקטר פילורי- טיפול ומניעה