ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | איך למנוע את נזקי המתח והמחלות הנלוות?

איך למנוע את נזקי המתח והמחלות הנלוות?

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

קיימים בגוף כמה מנגנוני פיקוח בסיסיים שבאמצעותם ניתן לנטרל את המתחים היו יומיים. אבל אם המתח קיצוני או ארוך במיוחד, מנגנונים אלו עלולים להזיק.

איך למנוע את נזקי המתח והמחלות הנלוות? איך למנוע את נזקי המתח והמחלות הנלוות?

קצב החיים המהיר ודרישות חיי היו יום הנתבעות מאיתנו, מצטברות עד לנקודה שבה ההתמודדות עמן היא כמעט בלתי אפשרית.

ויכוחים משפחתיים, לחצים בעבודה, לחצים כלכליים, מגבלות זמן, אלה דוגמאות נפוצות של גורמי מתח, למעשה מתח יכול להיות כל דבר אשר יוצר הפרעה כמו: חשיפה לקור או לחום, חשיפה לרעלנים סביבתיים, חבלה גופנית או תגובות רגשיות חזקות.

קיימים בגוף כמה מנגנוני פיקוח בסיסיים שבאמצעותם ניתן לנטרל את המתחים היו יומיים. אבל אם המתח קיצוני או ארוך במיוחד, מנגנונים אלו עלולים להזיק. המתח מעורר שינויים ביולוגיים הידועים בשם ''תסמונת ההסתגלות הכללית''.

שלושת השלבים שלהם הם: אזעקה, התנגדות ולבסוף תשישות. השלבים האלה מבוקרים ומווסתים על ידי בלוטות יותרת הכליה.

אדם הסובל מתשישות של בלוטת יותרת הכליה, ירגיש מתוח, עייף ויהיה מועד למחלות בדרכי העיכול, לאלרגיות, למחלות אוטואימוניות, לסוכרת ולמחלות נוספות. גם השימוש בקורטיזון לאורך זמן כולל שימוש במשחות גורם לדלדול, להצטמקות קליפת בלוטת האדרנל ולהאטת הפעילות שלה. לעומת זאת כאשר פעילות הבלוטה מוגזמת, האדם יסבול מיתר לחץ דם, חרדה, דיכאון ומרמות גבוהות של סוכר וכולסטרול בדם.

מהחלק הפנימי של הבלוטה מופרשים ההורמונים אדרנלין ונוראדרנלין, הקשורים לתגובה האינסטינקטיבית של ''הלחם או ברח'' הם גם שומרים על בקרה עצבית נורמאלית של הרבה מתפקודי הגוף הבלתי רצוניים, כמו קצב הלב, נשימה עיכול ואחרים.

מהשכבה החיצונית של הבלוטה ''הקליפה'' מופרשים הורמונים הנקראים ''קורטיקוסטרואידים'' שכוללים בין היתר את הורמוני המין והקורטיזון. ההורמונים הנוצרים בקליפת האדרנל משפיעים באופן עמוק על חילוף החומרים של הגלוקוזה, הורמונים אלו המופרשים בזמן מתח וסכנה, מעלים את רמת הסוכר והשומנים בדם, מכיוון שהם גורמים לכבד לספק אנרגיה לשרירי הגוף במהירות וזאת על ידי אספקת אנרגיה מכל מאגרי הסוכר בגוף וכן על ידי פירוק השומנים והשרירים כדי שהאדם יוכל להציל את עצמו בזמן הסכנה. אם מצב המתח מתמשך ולא מתפרק על ידי הכבד במהירות, עלולים להתפתח מחלות כמו סוכרת, מחלות מעיים, אלרגיות, מחלות אוטואימוניות וזאת בגלל שרוב הדם בגוף מופנה לשרירים במקום למערכת העיכול.

הטיפול הטבעי המומלץ מתמקד בשיקום הכבד על ידי צמחי מרפא טבעיים, בתזונה המונעת נזק לכבד ובשיטות הרגעה שונות.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יחיאל תורג'מן

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

מתח נפשי, כל מה שרצית לדעת על, איך למנוע את נזקי המתח והמחלות הנלוות, נזקי המתח, כל מה שרצית לדעת על איך למנוע את נזקי המתח והמחלות