ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | הרגלים והתמכרויות בחיי היומיום

הרגלים והתמכרויות בחיי היומיום

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

בדרך כלל בני האדם מתנהגים לפי המקובל בחברה שבה הם חיים ולא מנסים לשנות את ההתנהגות שלהם כל עוד לא נתקלו בבעיה כלשהי. זה כולל בין היתר הרגלי תזונה לקויים הכוללים גם התמכרויות.

הרגלים והתמכרויות בחיי היומיום הרגלים והתמכרויות בחיי היומיום

התמכרות לקפה
בדרך כלל בני האדם מתנהגים לפי המקובל בחברה שבה הם חיים ולא מנסים לשנות את ההתנהגות שלהם כל עוד לא נתקלו בבעיה כלשהי. ההתנהגות מקיפה את כל תחומי החיים. זה כולל בין היתר הרגלי תזונה לקויים הכוללים התמכרות לקפה, משקאות מעוררים, אלכוהול, עישון, שימוש כרוני בתרופות כימיות, פעילות גופנית מוגזמת, שעות עבודה ארוכות, שעות שינה מעטות והרגלים נוספים.

הקפה מכיל קפאין וחומרים רעילים נוספים הנוצרים במהלך הקלייה, זהו סם ממכר. גם כוס קפה אחת ליום גורמת להתמכרות הדורשת תהליך גמילה. הקפה הנמס מזיק יותר מהקפה הרגיל בגלל שכול התכולה שלו נספגת לדם.

הנזקים שהקפה גורם:
פגיעה בתהליך הפרשת החומצה הכלורית בקיבה, החיונית לההליך העיכול התקין, דבר הפוגע בתהליך פירוק המזונות ולסכנה להתפתחות מחלות אוטואימוניות כמו אלרגיות, דלקת פרקים שגרונית. מחלות מעיים, פגיעה בייצור ויטמין בי 12, בי 6 ,חומצה פולית. פגיעה בספיגת ברזל  ומחלות נוספות. כמו כן יש נטיה לבריחת סידן ולאוסטאופורוזיס, סיכון לשבץ מוחי, טרשת עורקים, נטייה לסוכרת בגלל העליה ברמות השומנים בדם והפגיעה בקולטני האינסולין המצויים על התאים.

שתיית הקפה פוגעת גם בשלמות עור הגוף ולהזדקנות מוקדמת וזאת בגלל הורמוני הסטרס המדמים מצב של ''הילחם או ברח'' המעלים את רמת המתח ע''י הפרשת הורמון האדרנלין והקורטיזול המופרשים בעקבות שתיית הקפה וגורמים להזרמת הדם לשרירי הגוף, להעלאת רמות השומנים בדם ולפגיעה בזרימת הדם לעור ולמערכת העיכול שפעילותם אינה חיונית בזמן חירום וכאשר שותים מספר כוסות קפה במשך היום הגוף נמצא כל הזמן במצב חירום והעור, מערכת העיכול ומערכות נוספות נפגעים. זאת הסיבה לעליה במשקל כשמפסיקים לעשן, זה נגרם בגלל השיפור בתפקוד מערכת העיכול והעלייה בתיאבון.

גם שתיית כוס קפה אחת ליום ממכרת ולוקח לגוף יותר משמונה שעות כדי לפרק את הקופאין של כוס אחת. רצוי להימנע משתיית קפה או תה במיוחד בזמן בהריון ובהנקה, בגלל שהקפאין או התאין המצויים בתה עוברים בקלות דרך השיליה לעובר ודרך חלב  האם לתינוק וגורמים לו לאותם תופעות לוואי כמו למבוגר. גם קפה נטול קופאין גורם לתופעות לוואי חמורים בגלל החומרים הרעילים הנוצרים בעת הקליה ומהחומרים שבהם משתמשים בתהליך הסרת הקפאין.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יחיאל תורג'מן

 

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על הרגלים והתמכרויות בחיי היומיום, הרגלים והתמכרויות בחיי היומיום, הרגלים והתמכרויות, התמכרויות