ראשי | בריאות | רפואה משלימה | שיטת אלכסנדר

שיטת אלכסנדר

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

שיטת אלכסנדר שייכת לזרם הרפואה המשלימה, אשר מטפלת באדם באופן הוליסטי. הטיפול עוזר לתקן את השימוש בגוף, כדי לשפר את המצב הבריאותי, התפקודי והנפשי.

שיטת אלכסנדר שיטת אלכסנדר

מה היא שיטת אלכסנדר?
טכניקת אלכסנדר הינה שיטה המסוגלת לטפל בבעיות לרבות: בעיות גב ופריצות דיסק, בעיות צוואר, בעיות ברכיים יציבה לא נכונה, כאבי ראש, שרירים תפוסים, בעיות נשימה, בעיות צרידות, קשב וריכוז

הטיפול מתבצע בשיעורים שבמהלכם עובד המורה על גופו של התלמיד בעזרת ידיו, כאשר הוא מכוון את גופו ואת התלמיד ומלמדו לעשות פעולות יומיומיות בצורה מאוזנת, המכוונת על פי "כלל הזהב":

תן לצוואר להיות חופשי כדי שהראש יוביל לפנים ולמעלה וכל הגוף יתארך ויתרחב". בדומה לכלי נגינה שיש לכוון בכל פעם מחדש, כדי שהצליל המופק ממנו יהיה מדויק, כך מכוון המורה את התלמיד, כדי שיתנהג בגופו בצורה מאוזנת, חופשית ויעילה.

השיעור הוא בדרך כלל אינדיבידואלי. המיומנות הנדרשת מהמורה מחייבת אותו להיות ער למצבו המיוחד של כל פרט ולעבוד לפי צרכיו ולא לפי נורמות הקבועות מראש.

גישתה של השיטה היא חינוכית והיא שמה דגש על שינוי מתמיד בחשיבה ובפעילות הגוף. כאשר המטופל משתמש בעצמו באופן "נכון", רמת התפקוד שלו משתפרת באופן מידי ויש לכך השלכה חיובית בכל המישורים: בעיות צוואר, גב, מפרקים וקול משתפרות באופן מהותי.

המשתמש בשיטת אלכסנדר מתעייף פחות, שקט יותר ולכן ערני יותר וחיוני יותר, מתחים שונים נמנעים ממנו, נשימתו משתפרת ובעקבותיה משתפר זרם הדם, שריריו מתארכים ומתרחבים, מיומנות הידיים והרגליים שלו משתפרת ואף דיבורו נהיה ברור יותר.

יחודה של השיטה מתבטא בחמישה עקרונות:
הכרה בכוחו של הרגל
בלימה, עצירה לרגע וארגון מחדש
הבחנה תחושתית לקויה בגוף
הנחיית כיוונים נכונים
עשייה ואי-עשייה

מגלה טכניקת אלכסנדר
אבי השיטה פרידריך מתיאס אלכסנדר, נולד באוסטרליה ב-1869 ונפטר ב-1955.
בנעוריו היה שחקן שקספירי, אך "איבד" את קולו. הרופאים לא הצליחו לעזור לו. רופא אחד העיר
את תשומת לבו לעובדה שכפות רגליו מתכווצות כשהוא מדקלם. הערה זו והחלטתו לקחת
אחריות על עצמו ולהבריא, עוררו בו דחף להתבונן בעצמו בעזרת שתי מראות תוך כדי פעילויות שונות, ובמהלך 10 שנים הוא חקר את גופו וגילה שהתנהגות מאוזנת ונכונה של האורגניזם מותנית ביחסים נכונים בין הצוואר, הראש והגוף ובעצם כל איבר קשור לאיבר אחר בגוף. כאשר איבר אחד "לחוץ" או מתפקד באופן שאינו נכון, הדבר משפיע על שאר איברי הגוף.

לאחר חקירות וניסיונות, תוך התבוננות בשתי מראות הוא גילה כיצד יש להפעיל את הגוף בצורה הנכונה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על רעיה לייטון

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, טיפולים ברפואה משלימה, שיטת אלכסנדר, טיפול הוליסטי, שיפור המצב הבריאותי