ראשי | בריאות | רפואת שיניים | רפואת שיניים מונעת

רפואת שיניים מונעת

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

רפואת שיניים מונעת היא המפתח לשמירה על שיניים בריאות לאורך זמן. ככל שנקפיד יותר על שמירת ההגיינה של הפה, כך נוכל ליהנות משיניים בריאות וממראה פה אסתטי לאורך שנים.

רפואת שיניים מונעת רפואת שיניים מונעת

רפואת שיניים מונעת היא המפתח לשמירה על שיניים בריאות לאורך זמן. ככל שנקפיד יותר על שמירת ההגיינה של הפה, נימנע מצריכת מזונות בעלי מרכיבים מזיקים לשיניים ונקיים שגרת בדיקות אצל הרופא, כך נוכל ליהנות משיניים בריאות וממראה פה אסתטי לאורך שנים.

כלל בסיסי ברפואת שיניים מונעת: שמירה על הגיינה של הפה
העששת היא מחלה לכל דבר, שהורסת את השיניים. מקורה של העששת בפלאק שנדבק לאבנית השן  ומהווה שילוב של שאריות מזון וחיידקים. לכן הקפדה על צחצוח שיניים פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי,  שטיפה במי פה וניקוי אבן חיוניים לצמצום הגורמים שוצרים את הפלאק. מומלץ להשתמש בחומרים שמכילים פלואוריד.

צחצוח שיניים נכון
צחצוח שיניים לא נכון אינו מנקה אותן באופן אופטימלי וגם עלול לעודד נסיגת חניכיים. חשיבות רבה יש לניקוי גב הלשון במברשת מתאימה, כיוון שהמקום מהווה כר נח מאד ליצירת חיידקים ואף גורם לריח רע מהפה.

ניקוי אבן
רופא השיניים או השיננית מסירים את האבן ומגרדים את הפלאק מהשן באמצעות מיכשור רפואי, שמיועד לכך. בסיום התהליך נהוג לבצע ניקוי וליטוש עם פוליש ובמידת הצורך לבצע פלואוריזציה לחיזוק שכבת האמייל.

שגרת ביקורים אצל רופא השיניים
אחת לשנה מומלץ לבצע צילום סטטוס ולהגיע לבדיקת רופא. הרופא יאטום חריצים בשיניים, במידה ויש, במטרה למנוע חדירת חיידקים, שייצרו עששת.

תזונה נכונה
במסגרת רפואת שיניים מונעת מומלץ להימנע מצריכת מאכלים ומשקאות מכילי סוכר, במיוחד בין הארוחות. הסוכר מאפשר לחיידקים לשחרר חומצה, שמפוררת את השן וגורמת לחור.

המלצה נוספת היא להפחית בשתיית מיצי הדרים. הם מכילים אמנם ויטמינים חשובים לגוף האדם, אבל רמת החומציות הגבוהה שבהם פוגעת באמייל של השן.

לעיסת מסטיק ללא סוכר לאחר הארוחה מסייעת בהורדת רמת החומציות בפה, לשמירה על  האמייל של השן.

ד''ר דני כץ

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

רפואת שיניים, שיניים, רפואת שיניים מונעת, הגיינת הפה, שיניים בריאות