ראשי | בריאות | רפואת שיניים | טיפולי שיניים משמרים – הדרך להימנע מטיפולים לא נעימים

טיפולי שיניים משמרים – הדרך להימנע מטיפולים לא נעימים

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

הדרך הטובה ביותר להימנע מטיפולים שכאלה היא טיפולי שיניים משמרים. לכאורה זהו פרדוקס (כדי להימנע מטיפולי שיניים יש צורך בטיפולי שיניים...) אולם בפועל יש בכך היגיון רב

טיפולי שיניים משמרים – הדרך להימנע מטיפולים לא נעימים טיפולי שיניים משמרים – הדרך להימנע מטיפולים לא נעימים

טיפולי שיניים נתפשים על ידי רובנו, מעט בצדק והרבה על סמך סטריאוטיפים שכבר אין להם אחיזה במציאות, כחוויה בלתי נעימה ואף מכאיבה. הדרך הטובה ביותר להימנע מטיפולים שכאלה היא טיפולי שיניים משמרים. לכאורה זהו פרדוקס (כדי להימנע מטיפולי שיניים יש צורך בטיפולי שיניים...) אולם בפועל יש בכך היגיון רב: את טיפולי השיניים המשמרים – ובעיקר מדובר בניקוי אבנית על ידי שיננית וסתימות במידת הצורך – אנחנו כמעט ולא מרגישים, ואילו בהליכים מורכבים יותר (טיפול שורש, עקירה, השתלות שיניים וכו'), עדיין כרוכה מידה מסוימת של אי נעימות, שלא לדבר על המחיר היקר יותר אותו צריך לשלם בגינם.

למה חשוב כל כך לנקות את האבנית?
חיידקים שנמצאים בחלל הפה הופכים את המגנזיום והסידן שנמצאים ברוק של כל אדם, כמו גם במאכלים שונים, לשכבה קשה הנקראת פלאק וזוהי בעצם האבנית. הפלאק נדבק לשיניים, ממלא את הרווחים שביניהן וכן את הגומחות שבין השיניים לחניכיים. התוצאה היא פגיעה באסתטיקה של השיניים בגלל הגוון הלא מחמיא של הפלאק, ריח לא נעים מחלל הפה (עקב החיידקים הרבים שמוצאים מסתור בתוך הפלאק) וכן סיכון מוגבר להיווצרות מחלות חניכיים ודלקות שונות. בנוסף, מקשה האבנית על טיפול שיניים שונים ואף הופכת אותם לבלתי אפשריים במקרים מסוימים.

חשוב להדגיש שצחצוח, מוקפד ואיכותי ככל שיהיה, וחוט דנטלי אינם מסוגלים להעלים את הפלאק בכוחות עצמם – לשם כך ישנו צורך גם בטיפולי שיניים משמרים, כלומר ביקורים אצל שיננית בתדירות של פעמיים בשנה.

הדור הבא של הסתימות – שמן ציפורן
טיפולי שיניים משמרים אחרים הם סתימות.
הצורך בסתימות נובע מעששת – המחלה הנפוצה ביותר בעולם: 9 מכל 10 בני אדם לוקה בה, ואגב, ביקורות תקופתיות אצל רופא שיניים (שגם הן נחשבות טיפולי שיניים משמרים) מפחיתות את הסיכון להיווצרות עששת ועוד יותר מכך מאפשרות אבחון של המחלה בשלב מוקדם שלה ועל כן הטיפול בה יהיה פשוט יותר.

המלחמה בעששת מתבצעת כאמור באמצעות סתימות, כלומר מילוי החלל שנוצר בתוך השן לאחר שסולק ממנה החלק החולה.

הסוג הנפוץ ביותר של סתימה הוא אמלגם, תרכובת של מתכונות שונות ובהן בדיל, אבץ ונחושת, המולחמות לכדי יחידה אחת באמצעות כספית נוזלית. צבען של סתימות אמלגם הוא אפור, ויתרונותיהן העיקריים הם המחיר הזול והעמידות הגבוהה.

מצד שני, סתימות אמלגם אינן אסתטיות, ועל כן לא נהוג להשתמש בהן בשיניים קדמיות, הן משאירות את השיניים רגישות מאוד לקור ולחום, והבעיה העיקרית היא שיש בהן כספית – שישנן יותר ויותר עדויות לגבי הנזקים שהיא גורמת למערכת העצבים (כולל סיכון מוגבר לפרקינסון או אלצהיימר). מאחר שתוך כדי פעילויות יומיומיות שגרתיות כמו צחצוח שיניים, לעיסה או חריקות שיניים עלולים אדי כספית להתנדף בחלל הפה ומשם להגיע לזרם הדם, המגמה היא להפסיק את השימוש באמלגם.

גם סתימות לבנות, שהן כמובן יותר אסתטיות, עלולות להזיק לבריאות (מאחר שהן מכילות ביספינול A) ועל כן פותחו תחליפים טבעיים, ובפרט סתימות על בסיס שמן ציפורן שמן הסתם יהפכו יותר ויותר פופולאריות כבר בעתיד הקרוב.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

שיניים, מרפאות שיניים, טיפולי שיניים, טיפולי שיניים משמרים, דרך להימנע מטיפולי שיניים לא נעימים