ראשי | בריאות | רפואת שיניים | שתלים דנטליים

שתלים דנטליים

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

שתלים דנטליים תופסים מקום מרכזי במחקר ובפיתוח טכנולוגיות בעולם רפואת השיניים. בשנים האחרונות חלה קפיצת מדרגה משמעותית בתחום והשתלים מחליפים היום בהצלחה את השיניים התותבות והגשרים המודבקים.

שתלים דנטליים שתלים דנטליים

שתלים דנטליים נותנים מענה מצויין ברמה האסטתית, ברמת הנוחות של המטופל ובבריאות השיניים. תהליכי פיתוח עולמיים ושיטות אבחון מתקדמות מאפשרות קליטה מוצלחת של שתלים בשיעור שעולה על 95%. 

שתל דנטלי עשוי בורג טיטניום, שמהווה תחליף לשורש השן שנעקרה או החסרה. בחירת סוג השתל ותכנית הטיפול נעשית בהתאם לאנטומיה של הלסת ולנתונים נוספים, כמו מיקום השתל וצפיפות העצם בלסת. בתהליך כירורגי ובהרדמה מקומית קודחים את עצם הלסת ומבריגים לתוכה את השתל.

במקרים בהם העצם אינה מתאימה לקליטת השתל ניתן לבנות עצם על-ידי הרמת הסינוס. לאחר מכן נדרשת תקופת החלמה שנעה בין שלושה לשישה חודשים, במהלכם השתל עובר אוגמנטציה ומשתלב בתוך העצם. כאשר תהליך זה הושלם בהצלחה מלבישים על השתל את הכתרים.

בימים הראשונים שלאחר ההשתלה מומלץ שימוש במי פה, משככי כאבים ואנטיביוטיקה תביא להחלמה מהירה וחזרה לשגרה.

השתלה בשיקום מיידי
פריצת דרך בתחום רפואת השיניים מאפשרת לבצע השתלת שיניים עם שיקום מיידי. בשיטה זו, המכונה "השתלה בהעמסה מיידית", מבריגים את השתל לעצם ועליו מניחים מבנה וכתר זמני. השתלת שיניים בהעמסה מיידית חוסכת את אי הנוחות ומשך הזמן הארוך, שיכול להימשך חודשים ארוכים מרגע העקירה ועד להלבשת המבנה והכתר.

הקדמה הטכנולוגית והרפואית בתחום השתלת השיניים יצרה מהפך באיכות החיים של המטופלים:
• שיפור ניכר במראה האסתטי. השיניים נראות טבעיות.
• השתל הדנטלי אינו פוגע בשיניים הבריאות ומאפשר לעיסה נוחה יותר של מזון.
• הרכבת גשרים ושיניים תותבות מצריכה השחזת השיניים הסמוכות ופוגעת בבריאותן. החדרת השתל אינה דורשת נגיעה כל שהיא בשיניים הסמוכות.

אורך החיים של השתלים הדנטליים תלוי במידה רבה בהקפדה על כללי הגיינה בסיסיים של הפה. למרות שהשיניים מלאכותיות הן דורשות צחצוח, שימוש בחוט דנטלי, טיפול שיננית אחת לחצי שנה ובדיקת רופא תקופתית.

ד''ר דני כץ.

 

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

שתלים דנטליים, שתל דנטלי, רפואת שיניים, שיניים תותבות