ראשי | בריאות | תזונה ואוכל בריא | האם משקל היתר תלוי רק בגנים או גם בהרגלים?

האם משקל היתר תלוי רק בגנים או גם בהרגלים?

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

למה כאשר שתי קבוצות אוכלות אותה כמות קלוריות במשך היממה ועושות אותה פעילות גופנית, רק קבוצה אחת תעלה במשקל? כדי לענות על השאלה הזאת צריך קודם כל להבין איך מערכות הגוף הקשורות לעיכול המזון פועלות

האם משקל היתר תלוי רק בגנים או גם בהרגלים? האם משקל היתר תלוי רק בגנים או גם בהרגלים?

למה כאשר שתי קבוצות אוכלות אותה כמות קלוריות במשך היממה ועושות אותה פעילות גופנית, רק קבוצה אחת תעלה במשקל? כדי לענות על השאלה הזאת צריך קודם כל להבין איך מערכות הגוף הקשורות לעיכול המזון פועלות

הלבלב- הלבלב מייצר בין היתר את הורמון האינסולין המופרש בעקבות ספיגת סוכרים למחזור הדם ותפקידו להכניס את הסוכרים לתאי הגוף.

האינסולין- האינסולין מופרש בכמות גבוהה בעקבות ארוחה מלאה וגם בעקבות אכילה או שתייה עם מעט קלוריות בין הארוחות, לפני השינה, או מוקדם בבוקר.

כאשר הגוף מוצף באינסולין בעקבות הנשנוש הקל, יש עלייה זמנית ברמת הסוכר בדם ולאחריה נגרמת ירידת סוכר ומאחר והאינסולין חוסם את שריפת השומנים והפיכתם לאנרגיה, הגוף נאלץ להשתמש בחלבונים ובשרירי הגוף לשם אספקת אנרגיה חלופית, פעולה יום יומית זו גורמת לדלדול שרירי הגוף ולעליה ברמות השומנים בדם ובגוף ומאחר והשרירים הם צרכני האנרגיה בגוף, הירידה במסת השרירים גורמת לירידה ברמת חילוף החומרים ולהשמנה.

הכבד- הכבד מפרק בין היתר את הורמוני המתח, כאשר הכבד מזייף  ולא מפרק במהירות את הורמוני המתח האדרנלין והקורטיזון, מופרש בין היתר אינסולין מיותר הגורם כאמור להרס השרירים. ניתן לשקם את תפקוד הכבד על ידי צמחי מרפא טבעיים, כדי להעלות את חילוף החומרים בגוף ולמנוע בין היתר מחלות נוספות כמו סוכרת, טרשת עורקים ושומנים גבוהים בדם.

הגנטיקה– ככל שמספר תאי השומן בגוף גבוהים יותר, הנטייה להשמנה תהיה  גבוהה יותר ויהיה קשה לשמור על משקל תקין לאחר הדיאטה, המתח, סוג הפעילות הגופנית וסוגי המזון  הנצרכים במשפחה, עלולים להשפיע בין היתר על רמת חילוף החומרים, על תפקוד הכבד ומערכות הגוף השונות, לכן יש אנשים המתלוננים שהם משמינים מהריח של האוכל בלבד.

העיקרון הוא לאכול ארוחות סדירות ללא הגזמה, המכילים את כל אבות המזון החיוניים הכוללים חלבונים, פחמימות, ירקות, פירות ושמנים ולשתות בין הארוחות, לפני השינה ובבוקר מוקדם רק מים או משקה חם ללא קלוריות וזאת כאמור כדי למנוע את הצפת הגוף באינסולין מיותר.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יחיאל תורג'מן

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

דיאטה, תזונה, תזונה ודיאטה, משקל יתר, קלוריות