ראשי | בריאות | תזונה ואוכל בריא | 10 מזונות על שכדאי להוסיף לתפריט!

10 מזונות על שכדאי להוסיף לתפריט!

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

מזונות העל הינם מזונות בעלי יכולות ריפוי והזנה רבות. ביכולתם של מזונות אלו לשפר סימפטומים של כמעט כל מחלה ולעודד את רמת האנרגיה והחיוניות בגופנו

10 מזונות על שכדאי להוסיף לתפריט! 10 מזונות על שכדאי להוסיף לתפריט!

בטח שמעתם את המושג סופרפודס ולא הייתם בטוחים מה הוא אומר. אז ככה, מזונות העל הינם מזונות בעלי יכולות ריפוי והזנה רבות. הם מרוכזים ומאוד עשירים בחלבון, ויטמינים, מינרלים חומצות שומן חיוניות. הם גם מהוווים מקור מצוין לנוגדי חמצון, חומצות אמינו, אנזימים, וקו- אינזימים, וזהו רק קצה הקרחון...

מחקרים מצאו כי הם המזונות הבריאים, הטבעיים והאיכותיים הקיימים כיום. ביכולתם של מזונות אלו לשפר סימפטומים של כמעט כל מחלה. ביכולתם לעודד את רמת האנרגיה והחיוניות בגופנו, והם הבחירה האופטימאלית לחיזוק המערכת החיסונית ולשיפור הבריאות הכללית. מזונות העל מגבירים את יצור הסרוטונין, מעוררים את המיניות, ותומכים בניקוי רעלים מהגוף.

אצות ים
הן עשירות מאוד ברכיבי תזונה. האצות הן מזון שמכיל ריכוז גבוה מאוד של מינרלים ובמיוחד יוד, אשלגן, נתרן, סידן ומגנזיום. מכילות את כל 8 חומצות האמינו החיוניות, את כל הויטמינים ממשפחת B, ויטמין C, בטא-קרוטן והאצות הירוקות מכילות גם כלורופיל.

אצות טובות למצבי תת תזונה, או אנשים הזקוקים לחיזוק עקב מחלה כרונית ולמחלימים ממחלות. לניקוי עודף קרינה בגוף - טכנאי רנטגן, אנשים המתעסקים עם מכשור רפואי, ציוד אלקטרוני של רדיו/מיקרוגל, צוות אוויר ואנשים העובדים בכור גרעיני. לתהליך ירידה במשקל. חיזוק השיער והציפורניים. ניקוי הדם מרעלים. אנמיה, במיוחד עקב חוסר ברזל. עקב תכולת יוד באצות ים לאנשים הסובלים מבעיות של בלוטת התריס מומלץ להתייעץ עם רופא או תזונאי לפני הכנסתם של אצות לתפריט.

ניתן להשיג אצות טריות ויבשות בחנויות טבע ובחנויות מתמחות מהמזרח הרחוק. אפשר לצרוך אותם לא רק כסושי אלא גם לשלב אותם בסלטים, חביתות, קציצות וטחינה.

פולן דבורים
פולן זאת אבקת פרחים הנאספת על ידי דבורים והיא מכילה ריכוזים גבוהים מאוד של ויטמינים, מינרלים וחומרים חיוניים אחרים: מעל ל- 35% חלבון מלא איכותי, מה שחשוב במיוחד לצמחוניים ולספורטאים. מכיל נוגדי חמצון שונים וביניהם בטא קרוטן, ויטמיני C, E, ויטמינים מקבוצת B, ליקופן, סלניום ופלבנואידים שונים.פולן דבורים טוב לחיזוק מערכת החיסון. איזון ושמירה על משקל גוף תקין. הקלה על סימני אלרגיה. חיזוק כללי של הגוף, התאוששות לאחר מחלות וניתוחים. שיפור התפקוד המיני והחשק המיני אצל שני המינים. מניעת סוגי סרטן שונים. הפולן מגיע בכמעט כל צורת לקיחה מאבקה טחונה דק, גרגירים, טבליות וקפסולות, ניתן להשיג אותו בחנויות טבע, ולפזר אותו על המזון. כיוון שהוא מאוד חזק ופעיל יש להתייעץ עם תזונאי או נטורופת לפני השימוש.

שמן זית
כולנו מכירים אותו האם אתם מודעים לאוצר שיש לכם על השיש במטבח?! מוריד רמות כולסטרול הרע (LDL). מעלה רמות של הכולסטרול הטוב (HDL). מוריד יתר לחץ דם. עוזר במניעת מחלות לב ושבץ מוחי. פועל נגד העצירות, עקב זירוז הפרשת מיצי קיבה והגברת פעילות מעיים. מייצב רמות סוכר בדם. שומר על גמישות העור. מסייע בתהליך ניקוי הגוף מרעלים (לשם כך מומלץ לשתות בבוקר על קיבה ריקה מיץ מחצי לימון סחוט עם כף שמן זית מאיכות טובה וחצי כוס מים פושרים). מסייע במניעת בריחת סידן מכיוון שמשפר קליטת סידן בעצמות. משפר זיכרון. מקטין סיכון למחלת האלצהיימר.

קינואה
קינואה זה דגן מלא המגיע אלינו מדרום אמריקה. בין יתרונותיה: תכולה גבוהה של חלבון מאוד איכותי, מאזן מושלם של 10 חומצות אמינו חיוניות. מסייעת באיזון לחץ הדם עקב כמויות גדולות של מגנזיום, אשלגן וסידן. עוזרת במניעת אנמיה מכיוון שעשירה בברזל. עוזרת באיזון רמות כולסטרול כי מכילה סיבים תזונתיים בכמות גדולה. מתאימה לסוכרתיים עקב תכולה יחסים נמוכה של פחמימות ביחס לדגנים אחרים. לא מכילה גלוטן ולכן מתאימה לחולי צליאק. מרגיעה את מערכת העצבים, משרה תחושת רוגע. כיום קינואה זימנה בכל חנויות המזון.

נבטים
בכל זרע יש את הפוטנציאל של הצמח השלם, אך הפוטנציאל רדום. בתהליך ההנבטה הזרע מתעורר לחיים מה שגורם גם לערכים התזונתיים לתפוח משמעותית. לכן בנבטים יש כמויות גבוהות של חומצות אמינו, נוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים, סוכרים פשוטים, סיבים ואנזימים בצורה שקלה מאוד לעיכול ולספיגה. נבטים מכל הסוגים מכילים את אבני היסוד של החיים, והם זמינים וזולים. מחקרים עדכניים של אגודת המלחמה בסרטן האמריקאית מחזקים את מה שהתזונה ההוליסטית טוענת מזה שנים: נבטים מכילים סגולות אנטי סרטניות, רמות גבוהות של נוגדי חמצון, כמויות דחוסות של פיטוכימיכלים ורמות משמעותיות של ויטמינים: A,C,D.

ג'וג'י ברי
בארץ הפרי הזה עוד לא כל כך תפס אבל בארה"ב הוא מאוד פופולארי. הג'וג'ים מכילים רמות גבוהות של ויטמין C ואנטיאוקסידנטים. יש בג'וג'ים כל כך הרבה אנטיאוקסידנטים עד שמשרד החקלאות האמריקאי הכתיר אותם כמזון מספר 1 בספיגת רדיקלים חופשיים (כלומר, ניטרולם). הם מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות לגופינו, 11 מינרלים חיוניים ו-22 יסודות קורט וביניהם סידן, ברזל, סלניום, אשלגן ואבץ. ב-100 גרם ג'וג'ים יש 100% מהכמות היומית המומלצת של ברזל! יש בהם 6 ויטמינים חיוניים (כולל ויטמיני, חומצות שומן חיוניות והם מקור טוב לחלבון וסיבים. כמו כן, הג'וג'ים ידועים בחיזוק מערכת החיסון, חיזוק הפרקים, מיתון התיאבון, שמירה על הכבד, העלאת מצב הרוח) כיוון שהם מנטרלים רדיקלים חופשיים הם בעצם עוזרים לנו להימנע ממחלות לב, כלי דם וסרטן. הפרי מעט מריר ויש לו טעם נרכש. בארץ, אפשר למצוא את הג'וג'י בר מיובש באריזות בחנויות טבע.

אגוזי מלך
אגוזי המלך הם אומנם עשירים בשומן אך זהו שומן טוב מסוג אומגה-3, שעוזר להפחית כולסטרול ומונע מחלות לב. אגוזי המלך נלחמים במחלות לב, בכולסטרול, בסרטן והם מצוינים לחולי סכרת. בגלל תכולת השומן הגבוהה יש לשים לב לכמויות שאנו אוכלים. כמויות מתונות ונכונות של אגוזים ייגרמו לנו רק לטוב. גם בדיאטה של הורדה במשקל עדיין אפשר לאכול כמויות קטנות של אגוזים, כיוון שהם עשירים בסיבים תזונתיים כך שהם עוזרים לנו לתחושת השובע. חוץ מאומגה-3 וסיבים, האגוזים מכילים גם נוגדי חימצון. אמנם הכותרת פה היא אגוזי מלך, אך היתרונות נכונים לרוב סוגי האגוזים. ההמלצה היא לא לאכול יותר מ3-4 אגוזי מלך שלמים ביום לא קלויים! כמות זו תספק את הכמות היומית המומלצת של אומגה-3.

פירות יער
בין הסוגים הבולטים של פירות היער נמצאים אוכמניות שחורות, חמוציות, דומדמניות, פטל אדום ופטל שחור, תות שדה, תות עץ ודובדבנים. לכל פירות היער תכונות משותפות: כמויות גדולות של נוגדי חמצון בנפח יחסית קטן של הפרי, מה שעוזר בהגנה מפני מחלות לב וכלי הדם, שיפור הזיכרון, מניעת סרטן ומניעת הזדקנות מוקדמת. אינדקס גליקמי של פירות היער נמוך ביחס לפירות אחרים עקב תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים, מה שהופך אותם לפירות העדיפים על חולי סוכרת. עשירים מאוד בויטמין C, ויטמין K, בטא קרוטן, אשלגן, מגנזיום, סידן וברזל. מסייעים במניעת אנמיה ובחיזוק מערכת החיסון. חמוציות ידועות ביכולתם למנוע דלקות חוזרות בדרכי השתן.

זרעי הצ'יה
מקור אולטימטיבי למחסורים באומגה 3 וכמעצימי אנרגיה, במיוחד לעוסקים בספורט, לבני הגיל השלישי ולילדים. הזרעים מיובאים בעיקר ממקסיקו והם תוצר של אחד מזני צמח המרווה. הזרעים, בדומה לזרעי הפשתן, עשירים בחומרים מוצילגיים (צמיגיים), בחומצות שומן חיוניות לגוף, מרובים בחלבונים, סיבים תזונתיים מסיסים, נוגדי חמצון, וויטמינים ובמינרלים וצבעם שחור מתכתי מבריק. קיים גם זן של זרעי צ'יה לבנה. הזרעים מכילים: פי 6 סידן מהמצוי בחלב, פי 6 ברזל מהמצוי בתרד ופי 3 אבץ מהמצוי בברוקולי. צריכת הצ'יה איננה משמעותית לגופנו מבחינת ערך קלורי הוספת זרעי צ'יה שלמים משפרת את העיכול. הזרעים מייצרים ריר המסכך את האפיתל הרירי של מערכת העיכול ומשפר את תנועת המזון.

כדי לקבל את כמות האומגה 3 המומלצת ליום יש לאכול כ-3 כפיות זרעי צ'יה טחונים ליום. כדי להפוך את החומרים הפעילים בזרעי הצ'יה לזמינים לגופנו יש לטחון אותם סמוך לשימוש ו/או ללעוס היטב לפני שבולעים (לשלב אותם בסלט/יוגורט.. ועוד בצורתם הטחונה)

שילוב אומגה 3 בתזונה היומית חשוב מאוד לשמירה על כלי הדם והמערכת הלבבית. כמו כן, צריכת אומגה 3 מפחיתה את הסיכון לסרטן ולדלקות ומשפרת את מצב הרוח. ניתן למצוא זרעי ציה בחנויות תבלינים ובבתי טבע.

שיבולת שועל
אנחנו מכירים אותם במספר צורות - גרעינים שלמים, פתיתים גרוסים או שלמים, קמח או משקה שיבולת שועל. לדגן ידוע זה יש סגולות בריאותיות רבות שלא כולם מודעים להן: תכולה גבוהה של חלבון יחסית לדגנים אחרים ותכולה גבוהה מאוד של סיבים מסיסים. יכולת לאזן רמות סוכר ולסייע בירידה במשקל עקב אינדקס גליקמי נמוך (קשור רק לפתיתים שלמים ולא לקוואקר להכנה מהירה - אינסטנט). מרגיעה את מערכת העצבים וטובה לעור כי מכילה כמויות גדולות של מגנזיום, ויטמינים מקבוצת B, סידן ואבץ. מפחיתה רמות גבוהות של כולסטרול. וזה בזכות סיב מסיס בשם בטא - גלוקן. מחקרים הראו שאכילת שיבולת שועל באופן קבוע יכולה להוריד רמות גבוהות של כולסטרול הרע בשיעור 8% עד 20%! הפחתת סיכון למחלות לב וכלי הדם. שיבולת שועל מכילה יותר מ-20 סוגים שונים של פוליפנולים - חומרים נוגדי חמצון המונעים היווצרות טרשת עורקים ופועלים נגד תהליך הדלקתי שנוצר בדפנות העורקים עקב שכבת הפלאק הטרשתי.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

דיאטה ותזונה, דיאטה, תזונה, מזונות בריאים, תפריט בריא