ראשי | בריאות | תזונה ואוכל בריא | השליטה במחשבה - היא השליטה באכילה

השליטה במחשבה - היא השליטה באכילה

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

לאחר שהגענו לידי הסכמה פנימית והחלטה לביצוע שינוי לטובת בריאות גופנו, חשוב שיעשה הדבר מבלי שתהיה האצה, דחיקה או דרישה של אדם אחר, אלא מתוך רצון ושיקול אישי ליצור בריאות אולטימטיבית בגופנו.

השליטה במחשבה - היא השליטה באכילה השליטה במחשבה - היא השליטה באכילה

"כל היום התאפקתי והתאפקתי, הצלחתי לאכול רק מעט סלט לארוחת הצהריים לאחר שבבוקר שתיתי כמה כוסות קפה ללא סוכר ואיך שנכנסתי הביתה, הכל נהרס... עוד בטרם הנחתי את התיק, רצתי למטבח, מבלי לחשוב פעמיים פתחתי את המקרר הוצאתי משם קופסאות אוכל וסירים ועד שניגשתי לכיריים כבר חצי סיר היה בבטני....

עוד לחמניות טריות כרסמתי עד אשר האוכל התחמם... לא הצלחתי להתאפק, השליטה נעלמה לי, לאחר יום הטלאות שעברתי בעבודה, הרגשתי שאני לא עומדת מול כל הפיתויים האלו, ואכלתי ואכלתי..." – כך תיארה בכאב אחת המטופלות את שאירע אתמול...

היא לא היחידה, בטוחני כי רבות הקוראות ואף הקוראים אשר יזדהו עם תחושה זו של חוסר שליטה לאחר יום "מוצלח".

ובכן מה עושים? - יש פיתרון! – אין זו גזירה משמיים, אין צורך לחיות עם הסבל הזה עם סוף חייכם...

ובכן, אחת הטעויות הקשות כפי שהינה מתוארת לעיל הינה חוסר באבות מזון וארוחות קטנות ומצומצמות מידי במהלך שעות היום במחשבה לצמצם קלוריות, פחממות וכו'.

יש לזכור כלל ברור ופשוט, כאשר אתם מרעיבים את עצמכם במהלך כל היום, תרצו לאכול הרבה מאד בחזרתכם הביתה הן מהבטים פסיכולוגיים והן מהבטים פיזיולוגיים.

הסיבות לכך נעוצות בעובדה כי גופכם לא קיבל מספיק מאבות המזון ומהמזון בכלל במשך כל אותן שעות בהן הייתם עסוקים, ייתכן שלא חשבם רעב ותרימו גבה על טענתי להרעבתכם, אך גופכם חכם הרבה יותר מכפי שהדבר נראה. לא תמיד חשים את הרעב, לרוב אין חשים רעב כשעסוקים, כשלחוצים או כשממהרים להספיק מטלות רבות אך הגוף חש זאת היטב, הדבר בא לידי ביטוי בנחיתה של רמת הסוכר הגורמת לסחרחורות, בחילות, כאבי ראש, חולשה ועייפות.

רק כאשר מגיעים הביתה מתחילים לחוש את הרעב ואז כאשר נכנס הביס הראשון לפה, מתחילה הבעיה שכן אז אין יכולת שליטה מפני שהמחשבה לא הגיונית ובלתי נשלטת.

ובכן מה עושים? כיצד ניתן להתגבר על הבעיה שממנה סובלים רבים?
ראשית, חשוב לאכול מכל אבות המזון, במהלך יום העבודה או יום הלימודים, אין לדלג על ארוחות או לצמצם ארוחות למינימום כגון ארוחת סלט ירקות בלבד.

יש לאכול באופן מסודר במהלך כל היום.

לזכור, שהשליטה באה בעזרת חשיבה!!!

לכן, חישבו היטב בטרם תגיעו הביתה מה תירצו לאכול, תזכירו לעצמכם שוב שאפשר לאכול מה שאתם רוצים אך בכמויות נכונות.

לאכול בישיבה בלבד!

לתכנן יום קודם לכן, דהיינו, להכין ארוחות מראש, בבואכם הביתה לאחר יום עבודה עמוס, יהיה אוכל מוכן ולא תצטרכו לחכות עד שיהיה מוכן כשאין לכם סבלנות כל כך והבטן מאיימת...

בהצלחה!

ליצירת קשר ופרטים נוספים על ד''ר סיגל תמיר.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

דיאטה ותזונה, דיאטה, תזונה, שליטה באכילה, אכילה ומחשבה