ראשי | בריאות | תזונה ואוכל בריא | מה המוח שלך צריך כדי להרגיש טוב יותר?

מה המוח שלך צריך כדי להרגיש טוב יותר?

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

המזון שאנו צורכים הוא המקור עיקרי לכל הערכים החשובים שהגוף והמוח שלנו זקוקים להם, וכשאנו לא מכניסים לגוף את הדברים הנכונים לו מתחילות להיווצר אצלנו תגובות משונות שאנו לא תמיד יודעים לתרגם נכון.

מה המוח שלך צריך כדי להרגיש טוב יותר? מה המוח שלך צריך כדי להרגיש טוב יותר?


זה כבר בטח לא חדש לך שצריך לחשוב חיובי ולראות את חצי הכוס המלאה בכול דבר שקורה לך. אך מה לעשות, לפעמים המוח פשוט נכנס למערבולות שהוא בונה לעצמו ולא מוכן להרפות. ומה שנראה לנו במצב שקט ורגוע, כל כך קל ופשוט ליישם, במצבים קריטיים - ממש לא קל לעשות ודווקא אז כלום לא מצליח.

אני לא תזונאית, אני יועצת ומטפלת אישית. יחד עם זאת במפגשים עם אנשים שמגיעים אלי שמתי לב לכך שמי שנמצא בלחץ, מתח וחרדות אוכל ממש לא מאוזן. אותם אנשים לרוב לא מודעים לכך שצריכת מזונות מסוימים זורעים הרס בגוף ומשפיעים ומחלישים את מערכת העצבים.

מתברר שלתזונה יש השפעה על רמת הסרוטונין במוח הידוע כחומר נוגד חרדות ודיכאון. מחסור בסרטונין יכול להביא למצבים כמו אי שקט, לחץ, מתח, חרדות, דיכאון ועוד.

הרי המזון שאנו צורכים הוא המקור עיקרי לכל הערכים החשובים שהגוף והמוח שלנו זקוקים להם, וכשאנו לא מכניסים לגוף את הדברים הנכונים לו מתחילות להיווצר אצלנו תגובות משונות שאנו לא תמיד יודעים לתרגם נכון וזה עלול להכניס אותנו לחרדות, דיכאון ועוד.

כדי להרגיש טוב, המוח שלך זקוק לשורה ארוכה של רכיבים תזונתיים כמו ויטמינים, מינרלים, חלבונים, שומנים, פרוקטוזה, גלוקוזה וגם פחמימות. זאת אומרת הכול מהכול וכל יום.

וחשוב גם לדעת לאזן בין כל הרכיבים התזונתיים האלה.

מחסור ממושך באותם רכיבים יכול לגרום ללחץ, מתח, חרדות ודיכאון. גם אם לא שמת לעצמך מטרה להוריד במשקל אני מאוד ממליצה להתייעץ עם תזונאי\ת ולאזן את מה שנכנס לגופך כדי שהמוח שלך יקבל את מה שהוא צריך.

בהנחה שלא מייד יתפנה לך זמן לרוץ לתזונאי\ת, עשיתי מחקר קטן ואספתי בשבילך את רשימת המרכיבים התזונתיים המשפיעים ביותר על מדד מצב הרוח שלנו. אני ממליצה לך בדוק את רמת הערכים של מרכיבים אלו בבדיקות הדם הקרובות:

ניאצין (B3) – משפיע על מערכות העצבים והעיכול.

חומצה פנטוטנית (B5)- זהו ויטמין החיוני לכל תא חי.

פירידוקסין (B6) - מסייע בחילוף החומרים של החלבון ובייצור תאי דם אדומים ותורם לפעילות העצבים.

ביוטין (B7) – ממריץ את התאים בגוף ומאיץ את חילוף החומרים.

תיאמין (B1) - משתתף במטבוליזם הפחמימות ובתהליכי הפקת אנרגיה בגוף, וכן משתתף ביצירת חומר מתווך במערכת העצבים.

חומצה אסקורבית (C)- חיונית לחיים ולסינתזה של נוירוטרנסמיטורים.

טריפטופן – זו היא חומצת אמינו חיונית לגוף שגופינו אינו יודע לייצר בעצמו ולכן חשוב לקבל אותה דרך המזון.

ציאנוקובלמין (B12) - זו סדרה של תרכובות החיוניות לייצור כדוריות הדם האדומות וה- DNA בתאים.

חומצה פולית - חשובה לתפקודי המוח וייצור נוירוטרנסמיטורים.

חומצות שומן - אומגה 3 ואומגה 6 – כל תא בגופנו עטוף בקרום המכיל חומצות שומן המשפיעות על גמישותו ותפקודו.


אם מעניין אותך לקבל רשימה מלאה ומפורטת של המזונות הידועים כגורמים ללחץ ומתח, המזונות המפחיתים אותם, ותוספי מזון\צמחי מרפא המסייעים להירגע - לחץ כאן.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

0

עוד באותו נושא:

מה המוח שלך צריך כדי להרגיש טוב יותר, מתח, חרדות, תזונה, ויטמינים