ראשי | זוגיות ויחסים | איך לריב נכון?

איך לריב נכון?

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

כולנו חווים משברים ולחצים בזוגיות. מעת לעת אנחנו עלולים להיגרר או לגרור את הפרטנרים שלנו למריבה – האם אפשר לשלוט בה? האם ניתן לייצר מצב בו אנחנו יוצרים מריבה מתוכננת כדי למנוע מריבה יצרית שעלולה לצאת משליטה?

איך לריב נכון? איך לריב נכון?

אחד הרגשות שקשה לנו להתמודד איתם ביותר הוא הכעס. כעס כלפי אדם כלשהו יכול להיות שלילי אם אנו מצליפים בו במטרה להביס אותו ונותנים למילים היוצאות מפינו לצאת משליטה. כאשר הדבר קורה אנו פוגעים בו בעצמנו ופוגעים במערכת היחסים.

במערכת זוגית חשוב ללמוד כיצד להוציא את הכעס מבלי להפסיק התנהגויות איכפתיות.(כשאני כועס אני לא מחבק). חשוב  גם לבדוק איזה מחיר גופני אנו משלמים כשאנו צוברים כעסים.

להשתמש בכעס בדרך מועילה
כעס כלפי בן הזוג יכול להיות חיובי אם הוא מכוון אותנו לבעיה האמיתית שיש לנו איתו ואם אנו משתמשים בכעס כדי להשיג את תשומת הלב  שלו במטרה  לפתור את הבעיה.

חשוב לנו להיות מודעים לכוח ההרסני שיש לדפוסי המריבה הקיימים שלנו. עלינו להיות מודעים  לשימוש באמצעים לא הוגנים בעת המריבה, שמחמירים שוב ושוב את המצב.

לדוגמה השימוש במשפטים כגון אלה הנמצאים כאן עלול להוביל למצב ללא שליטה:
שימוש בכינויים: "אתה שקרן"
הפחדה: "תסתמי את הפה"
האשמה: "עשית את זה בכוונה לפגוע בי", "הכל בגללך"
ביקורת: "מדוע אתה תמיד  כל כך גס רוח"?
לדכא: "מה כבר אפשר לצפות מהחבר שלך"?
לנדנד: "אני צריך שוב להזכיר לך לא לעשות זאת"
להתגרות:"אתה חושב שאתה  כל כך חכם"!
איום: "תעשי מה שאני אומר לך או שגמרנו"!
אטימות: "אני לא מבין על מה את מדברת"

כדי שנוכל לריב באופן הוגן  נוכל להשתמש בטכניקה של "טקסי כעס"

"טקס כעס" הוא סוג של פעילות או מערכת כללים המאפשרת לבני הזוג להביע כעס תוך הסכמה מראש על כללי הטקס. אם  כללי הטקס מקובלים על שני בני הזוג אזי התוצאות יהיו חיוביות.

מריבה בסגנון "ווזוב"- הר געש
הרבה פעמים אנחנו אוספי ביום מסוים, דברים שמכעיסים אותנו.(הבוס מרגיז, בסופר קרה משהו האוטובוס איחר…)- זה לא קשור לכעס על בן הזוג שלנו. אבל הכעס עדין קיים. חשוב שאדם יוכל במשך שתי דקות לפרוק את  הכעסים שלו, כי אחרת הכעס שמצטבר יופנה לבן הזוג.
התהליך:
בקשת רשות: "הייתי רוצה לעשות "ווזוב" האם אתה מוכן רק להקשיב? תוכל לתת לי להוציא  את הרגשות שיש לי?
תגובה: בן  הזוג אומר  "כן" או "לא עכשיו", אם התשובה חיובית הוא ישאל לכמה זמן אתה זקוק. חשוב לתחום את הטקס בזמן.

כשהטקס מתחיל, התפרץ בחופשיות והוצא את כל הדברים המכעיסים אותך אילו היית  הר געש מתפרץ. בן הזוג  יושב או עומד מולך ומקשיב במלוא תשומת הלב בלי להפריע. הוא מודד את הזמן  ומציין את מועד הסיום.

סיום המריבה: כשמסיימים יש לומר: "תודה שסיפרת לי" בן הזוג מגיב ואומר "תודה ששיתפת אותי" טוב שפרקת את כעסך בדרך זו" או כל משפט השתתפות אחר שמתאים. לאחר מכן אפשר לדון ולדבר (בשקט וללא אגו) על הדברים  שעלו בטקס.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על ורדית גולד מוזס

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

מערכת יחסים, זוגיות ויחסים, ריבים בזוגיות, ריבים במערכת יחסים, זזגיות