ראשי | זוגיות ויחסים | אהבה וריפוי

אהבה וריפוי

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

אהבה, אמונה, תקווה ושמחה הן אינטליגנציות קוסמיות שעוזרות לאדם לרפא גוף ונפש, להתעצם, להשתנות ולשפר את מציאות חייו.

אהבה וריפוי אהבה וריפוי

"הרופא של העתיד לא יתבסס על מתן תרופות אלא יטפח במטופליו אכפתיות למשמעות הקיום, לתזונת האדם ולמכלול הגורמים המעודדים בריאות ומונעים חולי".
תומס אדיסון 1847-1931

תומאס אלווה אדיסון ממציא עולמי מפורסם ונודע ואיש עסקים אמריקאי שחי במאה הקודמת הבין בעיתו את משמעות הקשר האמיץ בין גופו של האדם, סביבתו ונפשו. בחזונו ראה וחזה את עתידה של הרפואה המודרנית כרפואה מהותית, טבעית והוליסטית שמעודדת ריפוי בכל שטחי החיים.

לפיכך מתעוררת השאלה מהי מחלה וכיצד היא נוצרה?
מחלה היא תולדה של ראייה סובייקטיבית וחשיבה שגויה של מצב או אירוע במהלך החיים. בתקופות חיים שונות כשאדם חי בחוסר הרמוניה עם עצמו והסביבה, ובמצבים בהם הוא נאבק עם קונפליקטים פנימיים, גופו מייצר מחלות.

גורמים נוספים המהווים בסיס למחלות הם: מתח סמוי לאורך זמן, עצב, כעסים מודחקים, תסכול וחוסר מימוש אישי. תחושות אלה ואחרות תורמות וגורמות לגוף האדם להגיע למצב של חוסר איזון אנרגטי ומשמשות בסיס לחולי. אירועים חווייתיים טראומטיים בחיי אדם שאינם בשליטתו ושאותם אין ביכולתו לקבל או לשנות, מייצרים משקע רגשי וקרקע פורייה לתשישות, לאיבוד אנרגיית החיות והשמחה. בהעדר שמחה, תשוקת חיים ותקווה נולדת המחלה.

נכון להיום ניתן לומר שחידושי המדע, הרפואה, והטכנולוגיה מאריכים חיי אדם ואפילו משפרים את איכות החיים הפיזיים אבל היכולת הבלעדית של האדם להתרפא נובעת מכוחות פנימיים ונפשיים ומרצון להתמודד ולהתגבר עם האתגרים שנקרים בדרכו במסע החיים.

ד"ר אלברט שווייצר מסביר בכתביו לחבריו הרופאים ואומר:
"לו היינו כנים ואמיתיים היינו מספרים לחולה את האמת שהרופא האמיתי קיים בתוכם". כל רופא ולו המפורסם והנפלא ביותר אינו אחראי לפעימת הלב הראשונה של העובר ולנשימה האחרונה בעת המוות הפיזי. הרופא תורם את חלקו במיומנות במקצועיות, ובאכפתיות אבל תהליך הריפוי האמיתי נוצר בתוך שדה המודעות של האדם. שדה אינטליגנטי שמבוסס על אמונה ותקווה, אהבה עצמית, כוח הישרדות ורצון עז להחלים.

מייקל טלבוט בספרו "מעבר לפיסיקה קוונטית" מתאר את הקשר ההדוק בין התאים בגוף האדם ובטבע. "כל תא בגוף האדם קיים במקום מסוים ביקום כתא בודד כאורגניזם. כל התאים בגוף האדם מתחברים ויחדו יוצרים שדה של מודעות. לכל תא אינטליגנציה וזיכרון משלו אחרת לא היו יכולים להתקיים במקומות אחרים."

ד"ר דיפאק צופרה רופא הודי ואמריקאי שמשלב רפואה מערבית ומזרחית מסביר ש98% מהתאים האנושיים משתנים תוך שנה ולכן נשאלת השאלה כיצד נותרת מחלה בגוף האדם גם לתקופות ארוכות יותר. הוא מרחיב ומסביר שלכל תא יש זיכרון משלו והזיכרונות מועברים לתאים החדשים דרך האמונות, הערכים, תפיסת העולם והגישה לחיים.

כאשר אדם מרחיב את המודעות שלו ומחליט לשנות את צורת החשיבה משלילית לחיובית ולקחת אחריות לחייו קורים "ניסים". אדם פותח את הלב לעצמו ולסביבה, אוהב ללא תנאי, לומד לקבל ולתת ללא התניות, עוזר ונעזר, ומאמין ביכולות שלו לשנות את המציאות, היא משתנה במילא. השינויים מתבטאים הן במישור הפיזי, והן במישור הרגשי והנשמתי. ריפוי הוא המישור הפיזי שבו אדם לוקח אחריות לגופו ומשפר את הרגשתו.

נורמן קוזין, מדען אמריקאי שריפא את עצמו ממחלה קשה על יד שינוי גישתו לחיים וחיזוק האמונה שיכולות הריפוי קיימות בתוכו כותב:
"ריפוי אינו תהליך של מצוקה והענשה אלא להפך הזדמנות והארה. הריפוי מבטל את התחושה של חוסר אונים וחולשה ומחליף אותם בתקווה, באומץ, בנחישות דעת ורצון עז להשתפר, לשנות ולהשתנות."

אסכם ואומר שאהבה, אמונה, תקווה ושמחה הן אינטליגנציות קוסמיות שעוזרות לאדם לרפא גוף ונפש, להתעצם, להשתנות ולשפר את מציאות חייו.

אהבה וריפוי
אהבה היא אנרגיה בריאתית וקסומה
החיים היא שוזרת בצעיף אמונה
אמונה את העצב מבריחה מרחיקה
את הפחד בלב מחליפה בתקווה

במהות התקווה יש ריקוד ושמחה
במסע החיים היא אחת יחידה
מופיעה לה בפתח בעיתות מצוקה
משנה מציאות מרפאה מחלה

אהבה ותקווה אמונה ושמחה
תדרים נפלאים של ריפוי וצמיחה
בכולם מצויים מצפים לגאולה
נקבלם בברכה ונוקיר תודה.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

אהבה, ריפוי, זוגיות ויחסים, זזוגיות, אהבה וריפוי