ראשי | זוגיות ויחסים | מעלימים את האגו- תרגול אהבה ומיניות

מעלימים את האגו- תרגול אהבה ומיניות

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

כשאנו אוהבים, אנו מאתגרים את כל הגבולות. האהבה היא מלאת חוכמה, בכדי לטעום מחוכמתה, יש צורך להשתנות ולהתעלות

מעלימים את האגו- תרגול אהבה ומיניות מעלימים את האגו- תרגול אהבה ומיניות

ד"ר מיכאל קונסטנטינובסקי, מומחה לרפואה סינית, רופא ספורט ומרצה ומנחה למדיטציה רפואית וטאו של אהבה, מסביר: פירוש המילה "טאו" הוא דרך - דרך של תבונה, ידע, אמונה, רגש והתפתחות. טאו הוא אינסופי ולא ניתן להבינו בגבולות מוחנו הרציונלי, אך הוא המקור של כל מעיינות ההתגלות. באהבה אנו נעים עם טאו. להיות מאוהב זה להיות מעבר לגבולות האישיות, האגו ואפילו גבולות הגוף. באהבה אנחנו הופכים לאחד עם הטאו, לכן האהבה יכולה להפוך את כל עולמנו.
כאשר אנחנו אוהבים, אנחנו מאתגרים את כל הגבולות שלנו. האהבה היא מלאת חוכמה, אך כדי לטעום מעומק חוכמתה, יש צורך להשתנות ולהתעלות מעל כל מה שאנו מכירים, מעל האגו שלנו, הפחדים, החרדות והמוסכמות. אהבה דורשת מאיתנו להתפתח ולגדול. מבלי לנוע בתהליך הנבון של האהבה, הקשרים שלנו בחיי היומיום מתאדים ונשארים במוחנו כזיכרון של אשליה אשר מלווה בהתפרצות עזה של הורמונים.

האהבה והאגו מצויים בקצוות המנוגדים. האגו הוא התמונה העצמית שיש לנו במוחנו, ההרגלים והגחמות שאנו מייחסים לזהות שלנו. האגו כולא אותנו ברצף של אותם מחשבות, מעשים ופחדים. לעומת זאת, האהבה היא חסרת גבולות, נעה עם המקור אך משנה כל מה שהיא נוגעת בו. ללא הנכונות והמוכנות להשתנות וללכת בדרך האהבה, כל קשר רומנטי והמגע עם האדם שממול נכלא ונעצר עוד לפני שפתחנו את הדלת אל האהבה. קשרים, שפעמים רבות אנו נוטים לזהות כקשרים רומנטיים וזוגיים, בסופו של דבר הם קשרים המבוססים על תלות הדדית שמחזיקים מעמד בעיקר בזכות פשרות הדדיות, שמטרתן להחזיק את הקשר בכוח לאורך זמן.

ביחסי תלות הדדית אנו משקיעים לרוב אנרגיה גדולה בנסיונות מתמשכים לשנות את בן הזוג שיתאים לנו ולדפוסים שלנו. בני זוג רבים חיים במשך שנים ביחסי תלות ללא חווית אהבה אמיתית, עד שבסופו של דבר מתגברות תחושות של חנק, תסכול ושעמום שמביאים לפרידה. כדי להתחבר לאהבה, אנחנו חייבים להיפתח ולהתפתח למצב שבו יהיה ניתן לקבל ולנוע עם רגש כה טהור ומרפא כרגש האהבה.

כאשר אנחנו שרויים במצב תמידי של חששות, חוסר ביטחון, קנאה, רכושנות ורגשות שליליים אחרים, איננו יכולים להגיע למקום של חיבור אמיתי והתקרבות טהורה לבן הזוג. לדוגמה, כאשר אנו רואים פרח מרהיב ביופיו ואנו מתאהבים בו, וזו אהבה טהורה, אין אנו יכולים לקטוף אותו כי ברגע שנעשה זאת אנו נקטול את רגש האהבה והוא יהפוך לרכושנות. החמצן של האהבה האמיתית הוא חופש, וללא חופש האהבה לא יכולה להתקיים.

כמו באהבה כך גם במיניות
באופן תמידי אנו נותנים לאגו, לחשיבה ולמוסכמות החברה להכתיב לנו את האופן שבו אנו משתמשים באנרגיה המינית שלנו. אולם, יש תרגילים מופלאים מסודות הטאואיסטיים העתיקים, שדרכם ניתן ללמוד לשלוט באנרגיה המינית ולהשתמש בה כמעיין החיים וכוח פנימי. הבסיס של תרגילים רבי עוצמה לשליטה באנרגיה המינית הם התמרה של רגשות שליליים לרגשות חיוביים, מה שמקנה לבני זוג עוצמה וכוח פנימי גדול.

בניגוד להגדרה המקובלת, אין לשאוף שבני הזוג יהפכו לשני חצאים שמשלימים זה את זו, אלא לשתי ישויות מושלמות שמתאחדות כאחד בתנועה חופשית. עם יישום התרגילים חשוב לזכור שהכללים הבסיסיים ביותר להצלחת התרגול ויישומו הם לפתוח את הלב ולהתנהג בענווה ובטוב לב אוהב. לא להתנהג ביהירות ובהתרכזות בעצמך. אנוכיות היא רק ביטוי לחוסר הביטחון, וכאשר לומדים מהו ביטחון מיני אמיתי, רק אז ניתן לוותר על שחצנות וראוותנות ולעשות התמרה אמיתית בחיי האהבה והמיניות שלנו.

לכך ניתן להגיע דרך תרגול רגשי, פיזי ואנרגטי שהיה לאבני יסוד של חכמי טאו הקדמונים. הטכניקות נשמרו בסוד במשך אלפי שנה ורק בעשור האחרון התגלו לעיני העולם המערבי. חכמי הטאו הקדמונים גילו שאנרגיה מינית יכולה להפוך למקור של אנרגית נעורים, כוח חיים וריפוי.

כולנו מחפשים אחרי האהבה ודווקא החיפוש האובססיבי והצורך המתמיד שלנו להיות עם מישהו מרחיק אותנו מהאהבה ומההתקרבות לזה שמולנו ולבן הזוג בפוטנציה. בסך הכל דרכה של האהבה היא פשוטה וכל שאנו צריכים לעשות זה לתת לה לנוע בחופשיות אל תוך חיינו ולהיות מוכנים להתפתח ולגדול יחד איתה.

סדנת טאו של אהבה היא שילוב של מדע מודרני עם טכניקות עתיקות יומין שמלמדות אותנו כי אנרגיה מינית מזינה את השלמות שלנו, של גופנו, נפשנו ורוחנו. היא מעיין החיים שעוזר לנו לחזור לנעורים, לשפר את בריאות הגוף וכמו כן להתפתח אנרגטית ורוחנית. בסדנאות טאו האהבה נלמדים נושאים כגון: איזה חלק לוקחת המיניות של האדם בשלמותו? איך להפוך את עוצמת האנרגיה המינית, ההרסנית לעתים, לכוח אדיר של ריפוי? מהו הסוד של האהבה? הבנת שלמות האדם מבחינת שלושה מרכזים אנרגטיים, איזון רגשות ותרגילי התמרה על פי חמשת היסודות.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

אהבה, מערכת יחסים, זוגיות, זוגיות ויחסים, אהבה ומיניות, רוחניות ואהבה