שינוי בחיים

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

מרגישים שאתם צריכים שינוי בחיים, ולא יודעים איך להתחיל ומה לעשות? אין זמן מתאים יותר מראש השנה לבצע שינויים. איך עושים שינוי חיובי בחיים

שינוי בחיים שינוי בחיים

ראש השנה מאפשר לכולם לעשות שינוי חיובי בחיים, אבל חשוב לזכור שבכל תקופה שבה תרגישו שהזמן בשל לשינוי – זה יהיה הזמן הנכון עבורכם.

אבל אצלי... לפני שמתחילה שנה חדשה, אני עוצרת לבחון את מאורעות השנה שחלפה. בודקת את הרצונות, המאווים והיעדים שהצבתי לי לשנה הזו – דברים משתנים בחלוף הזמן ואם לא, הרי שזה הזמן לשנות סדרי עדיפויות ולהציבם כיעדים לביצוע בשנה הקרובה.
 
בשנים האחרונות למדתי לראות שהמחשבות שלנו, הרצונות שלנו יודעים לקבל חיים משל עצמם: זה קורה בזעיר אנפין כשהדברים נשארים בד' אמותינו ואינם יוצאים החוצה אל האוזניים שלנו ושל הסביבה שלנו, אך כשיש מי שמקשיב לנו?, כשאנחנו אומרים בקול רם את מה שעל ליבנו?, נו – פה כבר מדובר בסוג של "נֶס"...
 
יש שיכנו את התופעה הזו "ויברציה", "הד", כשאנחנו פותחים פינו ואומרים את מה שעל ליבנו, את מה שאנחנו מחפשים, רוצים שיקרה, דברים מתחילים להתגלגל הלאה.
זה קורה לי פעם אחר פעם במפגש עם חברים, במסגרת העבודה בקליניקה וגם בתוך חיי הפרטיים. מחשבה ורצון מתבשלים להם בתוכי, באחד המפגשים הרצון המגובש יוצא החוצה לדרכו ומכאן ואילך, אין לדעת מנין יגיע הפתרון.
 
באחד הימים, ישבה אצלי מטופלת בקליניקה והביעה משאלה שהיא שומרת כסוד כמוס מזה שנים. כמובן שהיו שם כל ההסברים האפשריים (מבחינתה) מה עוד צריך לקרות כדי שמשאלתה תתממש. קודם שהילדים יגדלו, שהיא תצא לפנסיה, שבן-זוגה יסכים, שהוריה, חבריה, קולגות וכו' יסכימו להושיט יד – הייתה שם רשימת לאווים ארוכה כאורך הגלות.

בתום הפגישה דקות לפני שיצאה לדרכה, צמצמנו את כל האפשרויות המגבילות מול כל האפשרויות המחזקות לכדי משפט מאוד ברור שמסביר מה היא רוצה כעזרה מהאנשים סביבה כדי להצליח להוציא אל הפועל את הרעיון שבליבה.
כפי שאתם ודאי סקפטיים/ ספקניים כעת, כך גם יצאה אותה מטופלת מהקליניקה לדרכה, מצויידת באותו משפט חד וברור...
 
הסקרנות כירסמה בי –
אני מודה, אחרי ככלות הכל קבענו פגישה לעוד שבועיים וזה זמן רב כשהסקרנות טופפת אצבעותיה בשכל... אך מקץ שלושה ימים הגיע טלפון: "את שומעת?" היא אומרת לי מעבר לקו הטלפון וקולה נרגש, "לא תאמיני מה קרה"...
"כל מי ששמע את המשפט הזה שעבדנו עליו, אמר שהגיע הזמן, שזה כל כך מתאים לי, מיד כולם שאלו איזו עזרה אני רוצה, קיבלתי פירגון עצום"...!!!
 
לא אלאה אתכם בכל הפרטים הקטנטנים, רק אקפוץ קדימה במנהרת הזמן באדיבות המקלדת ואספר, שהיום היא מנהלת עסק פרטי, עצמאית, משגשגת, מאושרת, כל חבריה ומשפחתה התגייסו כדי להושיט לה יד ועודם מלווים אותה...
 
שני מוטיבים עולים מהכתבה הזו והם חשובים, בפרט אם יש לכם איזו שהוא רצון או כוונה לערוך שינויים בחייכם, אם יש בכם איזו כמיהה להטיב את חייכם והדברים לא נאמרו מעולם:

רק הסבר קטנטן לפני הסבר המוטיבים המתבקשים:
הדברים שאנחנו רוצים להוציא לאוויר העולם, צריכים להיות דברים שקשורים בנו באופן ישיר ואינם מסתמכים על איתני הטבע, שלום עולמי ו/או רצון להפעיל מישהו אחר – חשוב להקפיד שהאמירה, ההחלטה, הרצון יהיו קשורים אישית אלינו ואל העשייה שאנחנו רוצים. דוגמא? "אני רוצה לצאת לחופשה בתאילנד בדצמבר השנה", או למשל: "אני מחפש/ת איש קשר בתחום האדריכלות כדי לשפץ את הדירה עד סוף השנה" – שימו לב שהמשפטים מוגדרים באופן מדוייק כולל התיזמון אליו אתם מייעדים את רצונכם.
 
חשוב לדייק את עצמנו בתוך האמירה וההיגד שאנחנו מוציאים מתוכנו – כל מי שישמע את המשפט, יבין אותו במדויק וכך יצליח להעביר הלאה את המשפט, או לחילופין, יוכל להשתמש במידע ובנתונים המוכרים לו מחייו. לשם כך, כדי להבין בדיוק מה דרוש לכם, הכינו משפט מדוייק ככל הניתן מכל אספקט אפשרי.

יש משמעות מאוד גדולה לסוג המילים שאנחנו בוחרים להשתמש בן בתוך משפט: לפעמים מבלי לשים לב, אנחנו בוחרים במילים שמבטלות את הצלחת העברת המשפט הלאה. המשפטים הללו מוכרים לנו, זה נשמע משהו כמו לדוגמא: "עזוב, אני לא אצליח להשיג אינסטלטור טוב לתיקון המקלחת, כבר אין אינסטלטורים טובים היום" כשלמעשה המשפט היה צריך להיראות: "תגיד, אתה מכיר אינסטלטור מצוין לתיקון המקלחת שלנו, אני מחפש מישהו שאתה יודע בוודאות שהוא איש מקצוע מצוין וגם פנוי לקבל על עצמו את העבודה ובמחיר הגון" לכן, בחרו מילים שמשאירות מקום לעשייה, מקום להעיר ולהאיר את המקשיבים לפעולה...
שיהיה לכם בהצלחה!

ליצירת קשר ופרטים נוספים על תמר תאומים גורן.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

0

עוד באותו נושא:

הגשמה והעצמה עצמית, העצמה עצמית, הגשמה, שינוי בחיים, שינוי