זה הזמן לשינוי

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

חושבים שמשהו תקוע בחייכם? איך עושים שינוי בחיים

זה הזמן לשינוי זה הזמן לשינוי

איך עושים שינוי בחיים? שינוי בחיים, החלפת מקצוע באמצע החיים, שינוי בחשיבה על אמונות שטבועות בנו מילדות וקידמה מכל סיבה שהיא, תמיד מאתגרים ולרוב יוצרים התנגדות! "התחלות חדשות", תמיד מעוררות בנו תחושה מעורבת של רצון המהול בספקות, חשדנות ופיתוח ושכלול מנגנון ההגנה הרציונאלי, לרמות חדשות המעניקות בעיקר הסברים לכאורה משכנעים, מדוע זה לא נכון, נדרש או הכרחי, עכשיו או בכלל! 

השינויים אשר החלו לכאורה בשנים האחרונות מבחינת רבים מהאנשים בארצנו, במכלול תחומי החיים, הינם שינויים המתרחשים זה מספר עשורים ויש להם מטרה נעלה מבחינת הפלנטה שלנו. מטרתם ליצור עולם של: אחווה, רעות, שיתוף פעולה, שקיפות, הוגנות, צדק חברתי וחיבור למקור ההשראה הגבוהה, כך שלכל אדם ללא קשר למוצאו, מעמדו, עיסוקו, השכלתו ואמונתו, תהא חוויה של שוויון, משמעות, שייכות, רווחה, חדוות חיים וידיעה שנוכחותו בעולמנו חשובה משמעותית ויקרה, לא רק ליוצר אלא לכל אחד ואחת מאתנו.

היכולת להכיל הן השינויים המתרחשים בעולמנו המשפיעים על חיינו, בין שהם תוצר של אירועים צפויים או בלתי צפויים והן את השינויים האנרגטיים המתרחשים עתה באינטנסיביות בפלנטה שלנו, היא לרוב מצומצמת. זאת מאחר ושינויים אלו יוצרים, גם אצל "המוארים" ! בלבול, אי וודאות, אי שקט, פחד וחרדה קיומיים ואחרים ובעיקר "תקיעות", ואי יכולת לנוע קדימה, כמו גם חזרה ל"טייס האוטומטי" – כלומר היאחזות בישן והמוכר בעצמה, שיש אשר יאמרו "אפילו בולדוזר לא יוציא אותם משם". 

ההיאחזות במוכר הינה טבעית ביותר, היא קשורה ישירות למבנה המוח האנושי "מכיוון שהאבולוציה והחיים בכלל הם השתלשלות של צורה אחת מתוך קודמתה; הדג עלה ליבשה והפך לזוחל, הזוחל פיתח דם חם והפך ליונק, היונק פיתח שכל גדול והפך לאדם, וכל צורה חדשה היא וריאציה לקודמת ולא יצירה חדשה יש מאין, הרי גם במוח, שהוא הפיקוד העליון על צורות ההסתגלות החדשות האלה, איננו מקבלים בכל פעם מוח חדש יש מאין, אלא מוח נצבר, מוח שבנוי שכבה על גבי שכבה, בו כל צורת חיים חדשה מוסיפה עוד נדבך על הקודמים", (עדה למפרט האבולוציה של האהבה, הוצאת משרד הביטחון).

המשמעות העמוקה של מבנה המוח האנושי, כפי שהוא בנוי, מסבירה את האתגרים הכרוכים ב"התחלות חדשות" בפרט החלק הקשור ל"מבנה המוח הזוחלי". המוח הזוחלי מאופיין במספר התנהגויות חשובות כמו: טריטוריאליות, הקפדה על המרחב הפיזי והגיאוגרפי, עד כדי מלחמה עליו. הוא אחראי על חיי השגרה שלנו ודפוסי ההתנהלות היומיומיים. תוך הקפדה על אותו דפוס שגרה יומיומי ואוטומטי, גם כאשר הוא קשה ביותר, עד כדי נוקשות וכפייתיות. כל אלו מקנים כאמור תחושת ביטחון קיומי בסיסי ומכאן עוצמתו ונטייתו לשליטה, כמו גם הפחד משינוי. 

על מנת להניע אדם לצאת "מהטייס האוטומטי" מהמקום הבטוח והמוכר, נדרשים יותר מאשר מילים, ויכולת שכנוע, יש צורך בתכנות הפועל על מכלול הרבדים מהם אנו בנויים ומורכבים, תוך הקניית תחושת ביטחון והכלה, המאפשרים להפוך כל ידע לחוויה אנרגטית, המכינים אותנו לשינוי, מבלי הצורך לעורר שוב ושוב את המנגנון שמונע מאתנו מלכתחילה לראות בשינוי כהכרח המציאות, או כתהליך טבעי. 

עצמת התכנות היא בפשטותו, מוחנו נחשב ל – Super biological computer כלומר "למחשב על" ככזה הוא ניתן לתכנות. התכנות משפיע על "המודע" – "התת-מודע" – ו"העל-מודע" (האני העליון) והוא נחוץ מאחר וידע בפני עצמו אינו משפיע על הרבדים הללו, בהם נמצאים וצרובים מכלול החוויות, הזיכרונות, האמונות, הרגשות והטראומות שחווינו ומנהלים את חיינו, לרוב מבלי שנבין כיצד הם עושים זאת.

חשוב לציין שכאשר אנו עוסקים בתכנות המוח האנושי, עלינו לפתוח את מערכת ההפעלה האנרגטית, הנמצאת בתוכנו, כך שניתן יהיה להוריד תוכנות התואמות את הרצוי ולשחרר תוכנות שאינן לטובתנו הנעלה הגבוהה והמיטיבה ביותר. התכנות יכול להיעשות בהרפיה, מנוחה ושינה, ללא מאמץ ובפשטות. יחד עם זאת לאלו המתורגלים בתכנות אנרגטי של המוח האנושי, התכנות יכול להיעשות כמעט בכל מצב.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על אסתר רונאל

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה