ראשי | ניו אייג | מיסטיקה וקבלה | עזה כמות האהבה

עזה כמות האהבה

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

האהבה היא נשגבת מבחינתו של האדם ומושרשת עמוק בחכמת הלב. היא משולה לאינסוף של צבעים וגוונים וכשם שאין שני אנשים זהים כך גם פני האהבה.

עזה כמות האהבה עזה כמות האהבה

"עזה כמות אהבה וקשה כשאול קנאה רשפיה רשפי אש" (שיר השירים ח' ו' ).
פסוק נפלא זה מקפל בתוכו חשיבה עמוקה מאד של החכם באדם שלמה המלך המתאר את כוחה ועוצמתה של אהבת אמת. אך אינו מסביר בשום אופן מהי אהבה באמת. הייתכן כי אין באף מקום בתורה ובספרות הקודש הסבר מפורט ומקיף המבאר בצורה עניינית מהי האהבה? התשובה לכך היא חצויה לגלוי ולנסתר. החלק הגלוי מובא בכך שאבני היסוד הבונים אהבה מצויים בכתובים במשמעויות כבדות משקל ומהם ניתן לשאוב את כלל החוקים הפועלים בין גבר ואישה לצורך יצירת אהבה וזיווג ראוי. החלק הנסתר מובא בקבלה הקדושה בדרך של הצפנות, עשר הספירות ומסע לתוך נפש האדם ובכך מגדירים מהי אהבת אמת על כל משמעויותיה: אהבה, כבוד, מיניות, נאמנות והתמסרות.

כמעט כל גדולי המוחות בכל הזמנים: פילוסופים, פסיכולוגים ואנשי דת ענקיים תהו וחקרו את פשר הרגש האוניברסאלי הנקרא אהבה. המסקנה העיקרית שאליה הגיעו היא שאין אפשרות מעשית לקבוע ולהכיל בנוסחה אחת את עוצמת הרגשות וסערת הנפש כאשר אדם מרגיש כי ליבו יוצא לאדם אחר. שכן האהבה היא נשגבת מבינתו של האדם ומושרשת עמוק בחכמת הלב. היא משולה לאינסוף של צבעים וגוונים וכשם שאין שני אנשים זהים כך גם פני האהבה. בין סוגי האהבה השונים ניתן להבחין באהבה שאינה תלויה בדבר כאהבת דוד ויהונתן ובין אהבה התלויה בדבר(מסכת אבות). האחרונה משמעותה שעלינו לדעת לתת מעצמנו ובכך נזכה לקבל. אמנם לא תמיד כל נתינה חייבת בקבלה מיידית אך במכלול היחסים חשוב שיהיה איזון בין השניים שאם לא כך הדבר לא תתקיים אהבה התלויה בדבר. ספירת הכתר שהיא הספירה העליונה בעשר הספירות ואיננה משויכת לעולם הגשמי מייצגת את עולם הרגש שלא תמיד נהיר לאדם ומכאן סודותיו נסתרים כסודות הלב. ספירת היסוד מייצגת את המיניות הנאמנות וההתמסרות (נוכחות הזכר ופתיחות הנקבה) ונוגעת בפירות האהבה-ילדים. ספירת הדעת מייצגת את האינטימיות הרגשית, כאשר יש להבחין בין לדעת אודות הבן זוג ובין לדעת אותו ממש, כלומר לחוות את ההוויה הרגשית של להיות בן הזוג ולנסות להעמיד עצמך במקומו. ההכרה בכך עשויה לחסוך סבל ומכאוב רב דווקא בשל העובדה שאנו ממהרים לדון את הצד שכנגד ולא משתדלים מספיק להיכנס לתוך נבכי נשמתו ולדעת היטב את צפונות ליבו שנאמר אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. שהרי אין אפשרות מעשית להיות במקומו באופן מוחלט לכן אל לנו לדון אף אדם. בל נשכח כי לעולם לא תתקיים חברות אמת עם אלה השופטים אותנו!

השילוב בין ספירת הכתר העליונה ובין ספירת היסוד מביאים את האדם למימוש כלל הפוטנציאלים הגלומים באהבה. בזוהר נאמר "גופא בגופא נשמתה בנשמתה", ארבעים יום לפני יצירת הוולד יוצאת בת קול מהשמים ומכריזה כי בת פלוני תזווג לבן פלוני. דהיינו הזיווג בין גבר לאישה נקבע טרם הולדתם ומהשמים מתחייבים לכך שלזוג תהיה אהבה ראויה וזיווג עליון או בשמו הקבלי זיווג מלכות. דהיינו הזיווג מתחלק לשניים גופני ורוחני והקורלציה ביניהם תפקידה להפרות ולהעשיר את עולם האהבה הפרטי של הזוג. יחד עם זאת לא כל זוגיות מסומנת כהצלחה מזהירה בשל סיבות רבות ומגוונות הבולטת ביניהן היא היא חוסר הקשבה והתייחסות לפרטים הקטנים בעיקר ולאו דווקא לפרטים הגדולים, גורע מאיכות הקשר והדרך לניתוק הרגשי קצרה.

בזמן כתיבת שורות אלה עוד כמה זוגות עושים דרכם לבתי הדין להתגרש. ברצוני לפנות אליכם ולבקש- עצרו רגע וחישבו שנית! דעו כי מרבית ממקרי הגירושין הם בבחינת פיתרון קבוע לבעיה זמנית. רבות הן הדמעות ששטפו את שולחני ובכי לבבות חרישי של ילדים חסרי אונים מביטים בדממה בהוריהם קורעים לגזרים את התא המשפחתי שעד אתמול היה כל עולמם. דעו כי הילדים הם הראשונים להיפגע והם אלה שמשלמים את מחיר הטיפשות של הוריהם. בחיי המקצועיים טיפלתי פעמים רבות במשברים זוגיים ומניסיון אישי עשיר אעיד כי על ידי טיפול והכוונה מקצועיים השאובים מחכמת הקבלה ניתן בהחלט להתגבר, להתעצם, לצאת מהקשיים ולסלול את הדרך לזוגיות יפה ולמשפחתיות בריאה. לא לאבד תקווה ולדעת שכנגד כל הסיכויים הכל עוד אפשרי, חישבו על כך!

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

קבלה, אהבה, מיסטיקה, מיסטיקה וקבלה, עזה כמות האהבה