ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | טיפול טבעי באלרגיה עונתית – קדחת השחת

טיפול טבעי באלרגיה עונתית – קדחת השחת

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

טיפול טבעי באלרגיה עונתית באמצעות צמחי מרפא ורפואה סינית מאפשר טיפול טבעי יעיל. כל מה שצריך לדעת על טיפול טבעי באלרגיות.

טיפול טבעי באלרגיה עונתית – קדחת השחת

טיפול טבעי באלרגיה עונתית מומלץ במיוחד, אך לא רק בעונת האביב אשר מביאה עימה תמיד תחושה של התחדשות מרעננת, אולם לצד המשבים הנעימים, "רוחות האביב" נושאות עימן מטען פחות מרענן עבור אנשים רבים הסובלים מאלרגיה עונתית, האופיינית מאוד לעונות מעבר בכלל ולעונת האביב בפרט.

רוח היא האקלים המשויך לעונת האביב והגורם המרכזי לתופעת האלרגיה.

ראייה מערבית
אלרגיה מוגדרת כתגובת רגישות יתר של המערכת החיסונית בגוף, כאשר תפקידה התקין הוא להגן על הגוף מפני פלישת גופים זרים כגון חיידקים, טפילים, נגיפים, וכו'.

בתגובה אלרגית חל שיבוש בתפקוד התקין של מערכת החיסון והיא מגיבה בעוצמה וברגישות יתר לגורמים הנמצאים סביבנו בחיי היומיום, אשר בדרך כלל אינם גורמים כלל לתגובה.

חדירת חומר זר- אלרגן - לגוף והתקשרותו לחלבון בדם - נוגדן – גורמת לשרשרת תגובות ותהליכים כימיים בגוף המפעילים את תאי הפיטום (MAST CELL) .
תאים אלו משחררים חומרים רבים לגוף, כולל היסטמינים, שהם כימיקלים הפוגעים ברקמות הסמוכות ומהווים את הגורם העיקרי לתופעות האופייניות באלרגיה כמו פריחות, עיטושים, גרד בעיניים, ותופעות קשות יותר ירידת ל"ד ושוק אנפליקטי.

התגובה האלרגית הנפוצה היא דלקת אף אלרגית (קדחת השחת), הגורמת לאף "נוזל" התעטשויות, אף גדוש ומגרד וכו'. חלקי הגוף המושפעים ביותר הם אלו הבאים במגע ישיר עם האלרגן החיצוני:

עיניים, אף ודרכי נשימה עליוניות. בנוסף, ייתכנו גם גירוי בעיניים, כאבי ראש, שיעול, צפצופי נשימה, חוסר תאבון ובעיות שינה.

התגובה האלרגית יכולה להיות עונתית (בעיקר בחילופי עונות, זמן פריחות) או רב שנתית – לאורך כל השנה, עם אותם תסמינים המשתנים בחומרתם במהלך השנה.

האלרגנים השכיחים הם אבק, אבקני פריחה שונים, מאכלי ים, חלב, צבעי מאכל ופרוות חיות בית שונות.

קיימות מחלות אלרגיות נוספות כגון Bromchial Asthma,המתבטאת בקוצר נשימה, צפצופים ושיעול, או אטופיק דרמטיטיס עם תופעות על גבי העור, כולל אקזמה ואורטיקריה.

כיום קיימות בדיקות לזיהוי אלרגן ספציפי והטיפול הטוב ביותר, הוא הימנעות מחשיפה לאלרגן, למרות שלא תמיד ניתן לעשות זאת. הטיפול הנפוץ ברפואה מערבית הוא מתן אנטי – היסטמינים, על מנת להקל על התגובה האלרגית בגוף.

מתן מענה סימפטומטי על ידי אנטי היסטמינים הוא הכרחי, מאחר ואלרגיה יכולה לפגוע באיכות חיי המטופל ולעיתים אף לסכן חיים, אולם, ללא טיפול במקור הבעיה התקפי האלרגיה יישנו בכל פעם מחדש.


גישת הרפואה הסינית לטיפול באלרגיות
בשונה מהרפואה המערבית הרואה את ההתקף כ "עודף פעילות " וכ"רגישות יתר", רואה הרפואה הסינית את תופעות האלרגיה העונתית דווקא כחולשה ותפקוד לקוי של המערכת הפנימית אל מול גירויי הסביבה. הטיפול אינו מתבסס רק על ביטול החשיפה לאלרגן או הפחתת תגובת הנגד אלא על "תכנות מחדש" של מערכות הגוף השונות ע"י חיזוק המערכות הנתפסות כפגועות.

בכך מצליח המודל הרפואי הסיני לטפל בשורש הבעיה ולא רק בהתבטאויות החיצוניות שלה – הבנת מנגנון רגישות היתר הפגום ותיקונו לצד הפחתה משמעותית של הסימפטומים.

אנרגיית האביב מקושרת לאלמנט העץ ולאיברים כבד/ כיס מרה/ ראות, ולכן בתקופה זו רגישותם עולה, במיוחד זו של הכבד. זו גם הסיבה שכמעט כל הסימפטומים מופיעים ברקמות הריריות שכן הכבד שולט בכל הרקמות הריריות בגוף.

לפי הרפואה הסינית, אלרגיה מופיעה בדרך כלל על רקע של חולשה אנרגטית (QI-צ'י) של הכליות, הריאות והטחול, יחד עם סימנים וסימפטומים של קור במצב כזה, לצד התבטאות האלרגיה עצמה, יתלונן המטופל גם על קור, התקררויות תכופות, אף דולף ונזלת שקופה.

הרפואה הסינית, הידועה בגישתה המניעתית, שואפת לחזק ולהזין את הגוף לקראת עונת האביב, ועל ידי כך להפחית ולמנוע תופעות כמו נזלת אלרגית וקדחת השחת.

כל הסימנים האופייניים לאלרגיה עונתית מהווים ביטוי לחולשה וחוסר איזון של המערכת החיסונית.

טיפול טבעי באלרגיה עונתית על ידי הרפואה הסינית מתחלק לשניים.
טיפול מניעתי לחיזוק ואיזון מערכת החיסון בין התקפי האלרגיה, כאשר הסימפטומים עדיין אינם מתבטאים, על מנת להגביר את עמידות הגוף בפני גורמים חיצוניים ולמנוע תגובה חריפה מדי של מערכת החיסון.

רצוי להתחיל בטיפול בשורש הבעיה לפני שמתחילות התופעות, בדרך כלל בסוף הקיץ ובסתיו – (ספטמבר אוקטובר נובמבר) ולפני בוא האביב .

טיפול בשלב האקוטי מתרחש בעונת האלרגיה ומטרתו לדכא את תופעות האלרגיה ע"י ייבוש וסילוק הלחות מהרקמות הריריות בגוף, להפחית את רמת הדלקתיות בריריות השונות ולהקל על תופעת קוצר הנשימה.

בטיפול בנזלת- אלרגית רב- שנתית יש לעבוד על חיזוק המערכת החיסונית והאברים המעורבים על פי הרפואה הסינית לפני ואחרי ההתפרצויות האקוטיות.

תזונה
התזונה היא אחת הדברים החשובים בטיפול באלרגיה. ישנה חשיבות מכרעת בין מה שאנו אוכלים לבין איזון האספקטים השונים בגופינו. תזונה נכונה ומותאמת ספציפית לאדם הסובל מהמחלה יכולה להפחית את עוצמת ותדירות ההתקפים .

מצב נפשי: שמירה על בריאותה של הנפש חשובה לתפקוד התקין של כל מערכות הגוף. מצבי מתח ולחץ אשר מערערים בריאות זאת יכולים לפגוע בתפקוד המערכות השונות ולהחלשתן. לכן חשוב לשמור על מתח נפשי תקין, ויסות בין עבודה ומנוחה והרגעת גורמים מלחיצים. בטיפול באלרגיות רואים בהרבה מקרים קשר ישיר בין המצב הנפשי להתקפי אלרגיה ועם האיזון של הגוף ניתן לטפל גם במצבים אלו.

המלצות:
-חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות, מלאות וחמות שעברו תהליך חימום ובישול.

-הימנעות ממוצרי חלב: חלב נתפס כגורם מייצר ליחה ולכן חשוב להפחית את כמויותיו.

-הימנעות מדברי מתיקה ואוכל מטוגן- מייצרים גם כן לחות וליחה.

-הימנעות משתיית משקאות קרים ואכילת מזונות קרים.

-הימנעות מרוח קרה וקור ללא לבוש חם.

-מומלץ לחלוט תה ירוק, עלי מנטה ועלים של גדילן מצוי ולשתות שלוש או ארבע כוסות ביום.

-במצבים כרוניים מומלצת שטיפת מעברי האף במי מלח, על מנת לפתוח את מעברי האף ולייבש ולכווץ את ממברנות מוקוסת האף.

הטיפול ברפואה הסינית כולל דיקור במחטים, עשבי מרפא סיניים הנתנים לכל אדם בצורה אינדיבידואלית המתאימה למצבו, ותזונה נכונה. אם יש צורך מטפלים גם בנפש. 

השילוב של דיקור סיני, עשבי מרפא ותזונה יכול להפחית במהרה את תופעות האלרגיה, לחזק את מערכת החיסון ולאזנה.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על אלרגיה עונתית, טיפול טבעי באלרגיה עונתית, טיפול טבעי באלרגיה עונתית – קדחת השחת, קדחת השחת