ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | טיפול בטראומה ופוסט טראומה

טיפול בטראומה ופוסט טראומה

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

פרידה כואבת, אובדן, כשלונות ועוד... כל אחד ואחת מאיתנו חווה במהלך חייו ארועים אשר משאירים איזוהי טראומה ותחושת אובדן שליטה. כיצד ניתן לטפל בטראומות ופוסט טראומה.

טיפול בטראומה ופוסט טראומה טיפול בטראומה ופוסט טראומה

מה זאת טראומה נפשית?
טראומה נפשית נגרמת כאשר החווה אותה חש תחושת פחד עז, תחושת חוסר ישע, אובדן שליטה על יכולת תגובה הולמת. התגובה הטראומטית מופעלת כאשר הנפגע אינו יכול להלחם, לברוח, או מאבד כל של שליטה או משמעות בחייו.

טראומה יכולה להיווצר מסוגים שונים של אירועים, ביניהם:
תאונות, מלחמה, אלימות אובדן של אדם משמעותי, אובדן עבודה, רכוש, מחלות, הפלה, לידה קשה, התעללות מינית / נפשית ועוד.

תופעות פוסט טראומטיות (PTSD)
יוצרות מצבים של חוויה מחדש של האירוע הטראומטי באופן פיזי או נפשי, ממש כאילו הוא קורה שוב ושוב, כאשר דימויים, זיכרונות, רעשים וריחות שהיו בפועל בזמן התרחשות הטראומה שבים ותוקפים את הנפגע. נוצרת תחושה של חוסר ישע ותקווה, שינוי בתחושת הזמן, הימנעות או ניתוק מוחלט מרגשות, תחושת זרות וניתוק, חוסר הנאה מפעילויות והימנעות מהן חרדות, דיכאון כרוני, ריקנות, כעס / זעם בלתי נשלט, הכחשה, הפרעות שינה, קשיים בריכוז, דריכות ומתיחות. עייפות מתמשכת, קשיים ביחסים אינטימיים ובתקשורת אישית ובין אישית, בושה, אשמה, האשמה עצמית, תחושת בדידות, ועוד.

חשוב לציין בהקשר לתופעות המופיעות כאן, שלעיתים אנשים מדחיקים לחלוטין את חווית הטראומה ואינם זוכרים דבר, או אינם מגדירים / מודעים לחוויות מסוימות כחוויות טראומטיות. לכן במידה ומופיעות מספר תופעות הרשומות כאן במשך החיים ופוגעות במהלך התקין שלהם, ניתן לטפל בנושא גם ללא צורך בזיכרון ממשי

ריפוי וטיפול בטראומה
העבודה עם נפגעי טראומה בעזרת שיטות בפסיכותרפיה, וקינסיולוגיה מאפשרת הבנה שהם עשו את הדבר הנכון והמתאים ביותר ברגע הנתון, שהפעילות, ומאחורי ההתנהגות / תגובות / תחושות שלהם הייתה להם כוונה חיובית בלבד עבור עצמם באותו רגע..

השלב הראשון בתהליך ריפוי הטראומה הוא הבנת הנפגע, שרק הוא יכול לחולל את הריפוי וההחלמה בתוכו, מכיוון שבהתהוות הטראומה הוא נותק ממקור העוצמה, הכוח והמשאבים. רק השבתם לחייו והעצמתם תאפשר את תהליך הריפוי, בנית היכולת לגבש ולאחסן מחדש זיכרונות כך שיאוחסנו בצורה שונה מבעבר וישלפו בעתיד בצורתם החדשה באופן המתאים והמעצים ביותר.

בפסיכותרפיה יישומית יש מספר טכניקות עוצמתיות שיכולות בזמן קצר לעשות שינוי מהותי בחייהם של הסובלים מטראומה, לאפשר להם לחזור במלוא כוחותיהם ומשאביהם לתפקוד מלא, לתחושת ביטחון, אושר ושקט, כאשר הם מאפשרים לעצמם להתקדם ולהגשים את חלומותיהם וייעודם.

הטיפול מאפשר העצמה ושיפור איכות החיים, כמו גם שינוי משמעותי בתחומים נקודתיים, אישיים או מקצועיים: הגשמה עצמית, חיזוק הדימוי העצמי, שחרור מטראומות בתחומים שונים, חרדות, פוביות, אובססיות, תלות, התמכרות, ועוד...

הטיפול מאפשר למטופל לעשות שינויים בחייו, כמו זוגיות, שינוי מקצועי, שינוי אישי, שינוי תבניות או התנהגויות שאינן מתאימות לחייו הנוכחיים, התהליך תלוי ביכולותיו ובאמונתו של המטופל, באחריות שהוא לוקח על התהליך ובעבודה שהוא עושה תוך כדי המפגשים וביניהם.

תהליך הטיפול
אני מתחילה עם הסבר קצר על התהליך ונגיעה בנושאים שאנו רוצים להעלות.
המפגשים נערכים כשעה וגורמים להנאה מרובה.

חשוב להתנסות כדי להבין כמה אנו זקוקים וצמאים לפתרונות, לדרך אחרת בחיינו נמצא את עצמנו בתהליך שגורם לנו להצליח בכל מה שבאמת נרצה, שדרכו נגלה שעם דחיפה קלה התעצומות והכוחות לשינוי נמצאים ומתחילים בתוכנו.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יעל גורסטן

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על טיפול בטראומה, טיפול בטרואמה, טיפול בטראומה ופוסט טראומה, פוסט טראומה