ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | זה לא אני, זה המעיים שלי רגיזים

זה לא אני, זה המעיים שלי רגיזים

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

IBS - Irritable Bowel Syndrome מכה ושמה תסמונת המעי הרגיז ...

זה לא אני, זה המעיים שלי רגיזים זה לא אני, זה המעיים שלי רגיזים

צרבות, קשיי בליעה, הפרעות עיכול, תחושת מלאוּת אפילו אחרי ארוחה קלה, גזים ונפיחות בבטן אחרי הארוחה, רגישות יתר למגע בבטן, דחיפות ותכיפות להתרוקן, תנודות בין עצירות ושלשול, יציאות מלוות בכאב, צואה דקיקה כמו חוט, קנדידה, דחיפות ותכיפות במתן שתן, תשישות ועייפות, הפרעות שינה, היעדר תיאבון, בחילות ואם לא די בכל אלו – פשוט אי אפשר לצאת מהבית כי המעיים מנהלים לכם את החיים – IBS  Irritable Bowel Syndrome מכה ושמה תסמונת המעי הרגיז ...

מי מכם שחווה את התסמונת, כבר ביקר מספר פעמים אצל רופאים שונים ולא תמיד קיבל את ההסבר מה בדיוק הדבר שמעיק עליו ומצֵר את יכולתו לצאת מהבית במקרים הקשים וגורם לו להרגיש שהבטן שלו מתהפכת במקרים קלים, בסופו של דבר, תהליך האבחון הקונבנציונאלי עובר דרך ארוכה של שלילת מצבים אחרים ורק בסופו של תהליך ארוך, מתיש, לא נעים ומיגע, נותרים עם אבחנה מוזרה בשם "מעי רגיז" שהטיפול הקונבנציונאלי בו די  מוגבל..

לא אצל כולם מתנהגת התסמונת אותו דבר ולמעשה משתנה בין אדם לאדם.
השוני נובע מההבדל במיקום הבעייתיות במעיים ולכן, המיקומים השונים הם אלו שמתווים את אופי שפע תסמיני התסמונת.

הרפואה הקונבנציונאלית עוד לא הניחה אצבע חד משמעית על גורם ספציפי זה או אחר הגורם לתסמונת, אך כמוה, גם נטורופתיה משייכת מגוון של גורמים, אירועים ותרחישי חיים שעשויים לעורר את רגישות המעי וממנה הדרך אל מופעי התסמונת קצרה מאוד.

אלו מכם שקוראים את הכתבה הזו ומשוכנעים שהכתבה מופנית אישית אליהם ומהנהנים לעצמם בין הסימפטומים שפרטתי בראשית דברי, יודעים מקרוב שהקושי לחיות עם IBS נע בין סביל לבלתי נסבל ובעיקר, לא תמיד יודעים לומר מה הוא הגורם שהופך את הקערה על פיה ומביא להשתוללות של הסימפטומים.

ללא ספק מדובר כאן ברגישות מאוד ברורה של המעיים ומכאן, שמענה תזונתי הוא ראשון במעלה – בקליניקה אני רואה עשרות פעמים את התרחיש חוזר על עצמו – ללא ספק המענה התזונתי עושה שירות עוצמתי לאנשים הלוקים בתסמונת זו.

למה כוונתי ב"מענה תזונתי"? – מה לאכול, מתי לאכול, כמה לאכול, מה לא לאכול, מה כדאי לשתות, ולא פחות חשוב – איך לאכול.

אלו מכם שלא חוו את תסמיני התסמונת, לא יוכלו להבין את עומק המהות הזו שעושה כזה הבדל משמעותי לרעה או לטובה בהקשר של אוכל – זה נשמע די מופרך כשאינך קרוב כל כך לאנשים שחווים סבל עוצמתי שכזה, מאידך אלו מכם שכן חווים את התסמונת בעוצמה זו או אחרת, את ודאי מקבלים כרגע אישור ממשי לכך שתחושות הבטן שלכם, אכן לא הטעו אתכם ושבאמת, אכילת מאכל זה או אחר (לרוב מאוד אינדבדואלי) אכן גורמת לכם למהפכה עוצמתית בבטן.

אחד המקומות החשובים במערך הטיפולי בתסמונת, דווקא נסתר מעיניהם של הלוקים בה ומדובר דווקא ברמות ואיכות הספיגה. ככל שאנחנו סובלים מ"בטן לא שקטה", חוסר יציבות המתבטאת ביציאות, כך הסבירות שאיכות הספיגה המתבצעת במעיים ירודה יותר. אנחנו יכולים אולי לקשֵר את איכות הספיגה לתסמינים שאנחנו רואים בגוף כמו למשל עייפות גדולה, שבירות ופריכות ציפורניים, נשירת שיער, חוסר ריכוז, שכחה והרשימה כאן ארוכה...

לא נשכח להוסיף גם כאן, לא משנה מה נעשה וזאת כנראה גם בעוכרינו וגם למזלנו – הגוף והנפש צועדים להם יד ביד לכל מקום. אחד מרגיש את זה ברגל, השני בכאבי-ראש, השלישי באוזניים ובתסמונת המעי הרגיז, יש קשר הדוק ביותר למצב הרגשי מנטאלי שמן הסתם, מקבל מענה תזונתי בראש ובראשונה (תתפלאו עד כמה זה עוצמתי), באמצעות צמחי מרפא, שמנים נדיפים, פרחי באך, דיקור, נשימה נכונה ו- EFT כשהמטרה החשובה והיעד הראשי הוא סופסוף שלווה בבני מעיינו.. (הדרך שווה את ההשקעה).

ליצירת קשר ופרטים נוספים על תמר תאומים גורן.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על המעי הרגיז, מעי רגיז, תסמונת המעי הרגיז, מעיים רגיזים