ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | עלי זית - לשלום פנימי

עלי זית - לשלום פנימי

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

ברפואה הטבעית השימוש בעלי הזית מאפשר איזון של פרופיל הדם, סיום של מצבים רגשיים קשים, מצבי סטרס ומצבי מחלה קשים וחיזוק כללי של האדם

עלי זית - לשלום פנימי עלי זית - לשלום פנימי

"ותבוא אליו היונה לעת ערב והנה עלה זית בפיה"- כך ידע נח כי המבול תם. היונה ועלה הזית הפכו להיות סמל אוניברסאלי לשלום. מדינת ישראל חרטה בסמלה שני ענפי זית העומדים בצידה של מנורה, כסמל לשלום ושגשוג. לעלי הזית שימושים רבים מאד. ברפואה הטבעית השימוש בעלי הזית מאפשר איזון של פרופיל הדם, סיום של מצבים רגשיים קשים, מצבי סטרס ומצבי מחלה קשים וחיזוק כללי של האדם.

עלי הזית מואורכים, גלדניים, מלבינים בצידם התחתון ומבריקים בצידם העליון. הזית מאפיין את הנוף הים תיכוני. שמו הבוטני: Olea europea.

החומרים הפעילים העיקריים בעלי הזית הם האולאופאין, אלאופאוזיד, אלקלואיד, כינין ופלוונואידים.
מחקרים הראו שעלי הזית הינם אנטי ויראלי, מרפים כלי דם ולכן מורידי לחץ דם, אנטי אוקסידנטים חזקים מויטמין E, מורידי כולסטרול, מורידי סוכר ואנטי בקטריאלים. הביופלוונואידים מאיצים את פעלות ויטמין C  בגוף. במשך מאות שנים שימשה תמצית עלי הזית לטיפול במלאריה בהיותם מכילים כינין. מחקר שנערך בארץ הוכיח את יכולתם של עלי הזית לאזן את רמות הסוכר ובכך להפחית את רמות הHbA1C  המוגלובין מסוכר - המעידות על מידת איזון הסוכרת.    

שתיית מרתח עלי זית מסייעת לניקוי הגוף וחיזוק המערכת החיסונית. הצריכה היומית המומלצת הינה 250 מ"ג של תה מעלי זית. לראוי לציין שלעיתים השתחררות רעלנים עלולה להתבטא בכאבי ראש, שלשול וכאבי מפרקים, בדומה לכאבי שפעת לכן מומלץ ללוות את שתיית התה בתזונה בריאה, מזון מלא, ירקות, פירות וסיבים תזונתיים. בכל מקרה חשוב להיוועץ במומחה לצמחי מרפא בטרם מתחילים בטיפול בעלי הזית.

לבריאות הפה והחניכיים:
להרתיח כף עלי זית בכוס מים בסיר מכוסה, לבשל כ 10 דקות, לצנן ולשטוף את הפה. 

להורדת לחץ דם:
להרתיח 1 ליטר מים עם 20 גר' עלי זית טריים, כף פרחי טיליה וכף פרחי אכילאה. לבשל כ 10 דקות בסיר מכוסה. לצנן ולשתות 250 מ"ל ביום. 

כיצד להשיג עלי זית באיכות טובה?
ניתן לקטוף עלי זית מעצים עתיקים במדרונות הגליל והכרמל הפונים אל הים או לרכשם בבתי טבע.  חשוב להקפיד על איכות טובה של הצמחים ותמיד עדיף להשתמש בצמחים אורגניים.

נעשה שימוש גם באנרגיה המופקת מהעלים לאיזון השקט וההרמוניה הפנימיים. התמצית האנרגטית המופקת מהטל המצוי עם שחר על העלים ידועה כתמצית Olive  שנרקחה ע"י ד"ר אדוארד באך ונטילתה מסייעת לאיזון פנימי במצבי מתח נפשי או מחלה מממושכת. לתמצית יש יכולת טובה לוויסות אנרגטי פנימי וריפוי ממצבי סטרס הנובעים מעבודה קשה או מחלה או לידה מתישה.

מדיטציה לחיזוק השלום הפנימי:
גובה ענפיו ועובי גזעו של עץ הזית נותנים הרגשה של עוצמה עתיקה השואבת כוחה מאמא אדמה. העץ ועליו מקרינים ויטליות מתמשכת וחזקה המעניקים לאדם חוסן פנימי והרמוניה.

לשבת על האדמה מתחת לענפי העץ, ישיבה נוחה, גוף משוחרר, נשימה סדירה. להצמיד את הגב ועמוד השדרה אל גזע העץ בצורה נעימה ונוחה. לחוש את הגזע והעוצמה שלו. להתחבר אליהם. לחוש את האדמה ולנשום אותה פנימה. לתת למחשבות לזרום ולהמשיך הלאה לדרכן. להיות עם האנרגיה המגיעה מהעץ והאדמה. לאפשר שחרור של מתח אל האדמה. אט אט השלווה וההרמוניה יזרמו בעדינות פנימה.        

ליצירת קשר ופרטים נוספים על מירה כהן שטרקמן נטורופתית N.D ,R.Na

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על עלי זית, עלי זית, עלי זית - לשלום פנימי, עלי זית לטיפול טבעי