ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | איך לחיות עם הכאב שלנו בשלום וללא מלחמות מיותרות

איך לחיות עם הכאב שלנו בשלום וללא מלחמות מיותרות

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

הכאב מעסיק את בני האדם עוד משחר ההיסטוריה. המצרים האמינו כי מקור הכאב בשדים וברוחות וכי הדרך לטפל בו היא על ידי הוצאתו מהגוף דרך זיעה, שתן נזלת והקאות. לפי הרפואה הסינית חוסר איזון בין יין ליאנג הוא הגורם למחלות ולכאב

איך לחיות עם הכאב שלנו בשלום וללא מלחמות מיותרות איך לחיות עם הכאב שלנו בשלום וללא מלחמות מיותרות

אני חי בשלום עם הכאב שלי יום יום דקה דקה. יש לי שתי פריצות דיסק ואני יודע שכל יום הכאב יכול לחזור ולדפוק לי בדלת (במקרה שלי בגב...). בחרתי במקצוע של לטפל באנשים, כלומר עבודה פיזית המחייבת אותי להיות במיטבי. מצאתי את הנוסחה שתאפשר לי לחיות בשלום עם הכאב, לא להעיר אותו משנתו ולהמשיך לעבוד במרץ ולטפל באנשים הסובלים כמוני. 

מהו הכאב?
הכאב מעסיק את בני האדם עוד משחר ההיסטוריה. הבבליים היו מטפלים בכאב על ידי תפילות לאל אסו. המצרים האמינו כי מקור הכאב בשדים וברוחות וכי הדרך לטפל בו היא על ידי הוצאתו מהגוף דרך זיעה, שתן נזלת והקאות. לפי הרפואה הסינית חוסר איזון בין יין ליאנג הוא הגורם למחלות ולכאב.

באמצע שנות ה 20 החלה להתפתח התפיסה המודרנית לטיפול בכאב שיש להתייחס אליו כאל תופעה בפני עצמה ולא רק לטפל בגורם שלו. כיום הרפואה מטפלת בכאב טוב יותר מאי פעם, אך הדרך רחוקה מלהיות מושלמת.

תפקיד הכאב הוא מאוד פשוט – זהו מנגנון הישרדותי של הגוף ותפקידו להתריע שיש לנו בעיה בגוף שדורשת התייחסות. כמו שתינוק שיקרב אצבע לאש מיד יחוש בכאב ויתרחק ממקור האש. כך גם אנו צריכים להתייחס לכאב. אפשר להתייחס לכאב כאל מתנה שקיבלנו בגוף. בלעדיו לא היינו יודעים שמשהו יצא מאיזון ומשהו בגוף ''התקלקל''. קיבלנו את הגוף הזה ללא ''הוראות יצרן'' ואנחנו צריכים ללמוד אותו תוך כדי ובאמצעות הכאב נוכל ללמוד מה נכון לנו ומה לא.

הגישה לטיפול בכאב ברפואה הקונבנציונלית מתבססת על משככי כאבים ובמקרים קשים על חסימה של תחושת הכאב באזור הפריפרי, כלומר שימוש בהזרקות מקומיות במרכזי מערכת העצבים כדי להרדים את העצב התחושתי לכמה חודשים.

הרפואה המשלימה מציעה מגוון רחב של שיטות לטיפול בכאב. רפלקסולוגיה לדוגמא היא שיטה יעילה באבחון מדויק וביכולת להתמקד במקום הכאב, כולל במקרים של כאבים באיברים פנימיים, שאין לנו גישה ישירה אליהם. בעיסוי לדוגמא ניתן גם להרגיע את הסובל מהכאב וגם להרפות את המתחים והלחצים שגרמו לשרירים שלו להיתפס ולגרום לו לאותו כאב טורדני.

איך לחיות עם הכאב בשלום?
1. עלינו ללמוד את הכאב שלנו. כלומר, להבין מה אנחנו עושים לא נכון בשגרת חיינו שגורם לכאב לבוא ולבקרנו.

2. לישון טוב בלילה – לא להתפשר על מזרן שלא נוח וחשוב להחליף אותו כשסיים את תפקידו (ממוצע של פעם ב 7 שנים)

3. להתייחס מבחינה ארגונומית לגוף – האם אני מתנהל נכון בשגרת העבודה ישיבה נכונה מול המחשב, זווית נכונה לכף היד עם העכבר והמקלדת. האם אני קם מהמיטה נכון ומתכופף נכון כשצריך להרים דבר כלשהו. (כולל להרים את הילד המתוק שלנו שכרגע בוכה ולא מוכן שנתעכב שנייה).

4. לעשות ספורט שאוהבים ועושה לנו טוב לגוף ולנשמה – תנועה תמיד משפרת את ביצועי הגוף כל עוד לא מגזימים וקשובים לגוף.

5. תחזוקה קבועה - עיסוי ורפלקסולוגיה לדוגמא מסייעים לגוף לרפא את עצמו ולשפר את תפקודי כל מערכות הגוף – הנשימה, הפרשה פנימית, השלד, העיכול, הלימפה והחיסונית.

6. יותר קל לטפל בכאב לפני שהוא בכלל קיים ולכן הגישה המקובלת היום היא רפואה מונעת. בעזרת שמירה על הכללים ניתן לחיות אתו בשלום ולהימנע ממפגשים לא רצויים.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על רם דונל

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על כאב, איך לחיות עם הכאב שלנו בשלום וללא מלחמות מיותרות, מאמרים על כאב