ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | וירוסים של קיץ

וירוסים של קיץ

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

כולם מכירים את הוירוסים האלו בחורף, שמקפיצים את החום ומדליקים את השקדים. אך אל מול אלו, לא חסרים וירוסים ושאר חיידקים וטפילים שאוהבים להגיע להתארח בקיץ

וירוסים של קיץ וירוסים של קיץ

כולם מכירים את הוירוסים האלו בחורף, שמקפיצים את החום לשמיים ומדליקים את השקדים ומשאירים אותנו עם תחושת קוצים בגרון, דלקות אוזניים ועוד מרעין בישין. אך אל מול אלו, לא חסרים וירוסים ושאר חיידקים וטפילים שאוהבים להגיע להתארח בקיץ: הם מחכים לנו בכל פינה, בשעות הלילה כשאנחנו רוצים לישון מגיעים היתושים שמציקים, הזבובים שמגיעים תוך אלפית השניה מהרגע שהמזון עזב את המקרר או החל להתבשל בסירים, נמלים, תיקנים – לא חסר, הרשימה באמת ארוכה...

על כמה חיות שכאלו נדבר בכתבה זו, אגב תקווה שתחלצו מן השורות כמה תובנות בענייני מיגוּן מפני מחד וחיזוק מערכת החיסון (כמתבקש כהכנה לעונת הסתיו שאמנם נראית רחוקה כרגע בחסות החמסינים, אבל היא ממש כאן מעבר לפינה...) מאידך.

וירוסים של קיץ אוהבים לתקוף בעיקר את המעיים ודרכי העיכול, כשעיקר דרך ההדבקה נעשה דרך האוויר או באמצעות מזון חשוף לתנאי היגיינה ירודים או שלא נשמר בתאני אחזקה נאותים (קירור/לחות), כמו תמיד היגיינה אישית נותנת תרומתה גם כאן ולכן יש להקפיד על נטילת ידיים במהלך היום אך בפרט לאחר שימוש בשירותים/לפני ואחרי עבודה עם אוכל.

אם תקף אתכם וירוס והפך את המעיים שלכם מעלה או מטה, אתם כבר מיומנים ודאי לדעת שיש לאפשר לגוף להתנקות, להרבות בשתייה, לעבור לתזונה קלה ולא מתובלת יתר על המידה – שתרגיע את הקיבה והמעיים, ליטול לתקופה בת 3 חודשים תכשיר פרוביוטי (התאמה אצל נטורופתים תהיה יעילה) וכאמור מנוחה ושמירה על היגיינה.

אבל הכוכב העולה של קיץ 2013 הוא הלישמניאה Leishmania, הלא הוא האחראי הישיר למה שמכונה בלשון העם "שושנת יריחו". אם עד היום היה מיעוט מקרים לאורך השנים, הרי שבתקופה האחרונה, אנחנו שומעים על יותר ויותר מקרים של הידבקות בשושנת יריחו ע"י זבוב החול (שאינו ממש זבוב ודומה יותר ליתוש לבנבן).

הדיווחים מדברים על כך שלאורך קו השבר הסורי האפריקאי, גליל וגם הרי ירושלים יש התפרצויות של שושנת יריחו ולכן, בין אם אתם מתגוררים באזורים הנקובים ובין אם אתם חסים על בריאותכם בכל איזור אחר בארץ, הנה כמה אנקדוטות להתייחסות באופן טבעי:

• עיברו בחצר ורוקנו כל מיכל זה או אחר המתמלא במים מהשקיה או מגנים, יתושים אוהבים להתרבות בסביבה מימית.

• מחקר שנערך בשנים האחרונות מדווח כי תוחלת חייו של לישמניאה שניזון מצמח בוגונוויליה סגולה – מתקצר פלאים, כך שאם טרם שתלתם בחצר/גינתכם את הצמח המכונה בלשון ערביי ישראל "מג'נונה" (על שום קצב צמיחתו המסחרר, הסתעפותו הרבה וקוציו הרבים), הרי שזה הזמן לוודא ששיח מטפס זה יגדל במקום בו אתם נוהגים לשבת.

• אם יצאתם החוצה למרפסת/חצר/עבודה/סידורים בשעות הזריחה או השקיעה בה נוטה הייצור מפריח השושנה לתקוף, דאגו לרסס את עצמכם בכל תכשיר דוחה יתושים. ברור שאני ממליצה על הכנת תכשיר שכזה בבית, מדובר בתהליך פשוט, מותאם נקודתית להעדפות הריח שלכם והוא נטול תופעות לוואי וחומרים כימיים שמיותרים לנו בגוף: הכניסו לכלי בעל יכולת רסס 2/3 מים, סך של 12 טיפות של שמנים אתריים מסוג: אקליפטוס לימוני/ציטרונלה/גרניום/כל שמן ממשפחת ההדרים, נערו היטב ורססו סביב הפתחים וגם עליכם באזורים החשופים (לא ליד עיניים/אף/פה).

• בה במידה שמצאתם דרך מיגון פשוטה, יש להתייחס לחיזוק מערכת החיסון כקו מגננה ראשון וכהכנה יעילה ומתוזמנת היטב לפני בואו הנכסף כל כך של האדון סתיו: המעיטו ככל האפשר באכילת סוכרים לבנים פשוטים, מוצרי פחמימות מזוקקות/לבנות/פשוטות, הרבו באכילת שפע ומגוון ירקות טריים/מבושלים ופירות (עדיפות ללא עתירי סוכרים דוגמת ענבים/אבטיח), הקפידו על שינה סדירה של לפחות 6 שעות שנת לילה, צאו להליכה בשעות הבוקר המוקדמות או שעות הערב עם שקיעת החמה, הוסיפו נקודת ייחוס לעשייה לנשמה – אלו, מחזקים את מערכת החיסון. (כמובן שיש גורמים נוספים – כאן, על קצה המזלג)

לתשומת לבכם, אם כבר נדבקתם ואתם מזהים את התפרחת האופיינית סביב העקיצה (או לחילופין – אינכם מזהים והעקיצה נראית מוזרה ושונה מבדרך כלל), גשו לקופ"ח שם תקבלו הפניה לטיפול תרופתי בביה"ח. אם אתם מעדיפים טיפול טבעי, רצוי לפנות לנטורופת שיודע להיענות למצב זה בטיפול בצמחי מרפא, שמנים אתריים ופטריות.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על תמר תאומים גורן.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על וירוסים של קיץ, וירוסים של קיץ, טיפול בוירוסים בקיץ, וירוסים