ניקוי הכבד

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

בשנים האחרונות זה כמעט "טרנד" - ניקוי כבד. אבל מי באמת יודע במה כרוך התהליך, מה משמעותו, מי צריך את זה ומה התועלת שבתהליך שכזה?

ניקוי הכבד ניקוי הכבד

ובכן, במקומות מסוימים מדובר בתהליך תזונתי שנע בין שלושה לשישה שבועות במקומות אחרים, נהוג להוסיף תוספי מזון ו/או צמחי מרפא לייעול וזירוז הליכי ניקוי הכבד ובעיקר לבניית תאים חדשים ולמעשה התחדשות של הכבד ובכך יעילות תפקודו. מקומות אחרים מוסיפים גם הליך קולוני בו מבוצע ניקוי מעיים פולשני.

בראש ובראשונה, חשוב לדעת שלכבד תפקידים רבים בגוף האדם, את חלקם אנחנו מכירים מהמקום של תפקידיו בענייני מערכת העיכול ופירוק שומנים – עד כאן מוכר ופשוט אבל רובינו לא יודעים על תפקידיו של הכבד בקרישת הדם, תפקידו כמווסת ומרכָּז חשוב לחילוף חומרים בגוף (מטבוליזם), יכולתו לייצר תאי דם אדומים במצבי חסֵר חמורים, כמובן ייצור והפרשת מרה, ייצור כולסטרול כחומר מוצא להורמונים (אדרנלין, אינסולין, קורטיזול ועוד) כך שספקטרום תפקידיו של  הכבד רחב עשרות מונים ממה שידעתם עליו עד כה. נקודה חשובה מאוד שצריך לדעת היא, שביכולתו של הכבד לחדש את עצמו:

תהליך ניקוי הכבד אותו נסביר בפסקה הבאה, בא לייעל ולחדש את תאי הכבד כדי לאפשר לגוף שלנו פעילות טובה ונכונה יותר ובעיקר, לתת לנו את התחושה הטובה הזו שהגוף איתנו, שאנחנו במלוא המרץ עם אנרגיות טובות וכוחות מחודשים.

אני אוהבת להקשיב לגוף, יש לו את הדרך שלו לספר לנו מה הוא מרגיש, מה הוא חווה ולרוב, הגוף גם טורח להראות לנו מה לא ממש מסתדר לו – זו שפה שאפשר ללמוד אותה. למען האמת, כולנו דוברים את השפה אבל מִקְצב החיים וריבוי העיסוקים "החרישו" את ההקשבה והתובנה המובנית בכולנו.

ההקשבה לגוף מבחינתי אומרת, לא לבצע שינויים קיצוניים שמייצרים טראומות בגוף: ומעבר לכך, התנודות הקיצוניות במשקל גוררות אחריהן התשה של בלוטת התריס וזה אחד הדברים האחרונים שאנחנו רוצים לייצר.

לפיכך, אני מעדיפה לחלק את התהליך לשלב ההכנה, שלב הניקוי ושלב החזרה לשגרה שאותה מן הסתם, יש לבחור בכל יום – כל ארוחה מחדש. לטעני האישי, ככל שהתהליך איטי יותר, היכולת להטמיע את ההתנהלות התזונתית, (אוכל/ שתיה/ תזמון ואיכות), פעילות גופנית, הליכי ניקוי – כך נזקי התנודתיות של עליה/ ירידה במשקל קטנים יותר ונכונים יותר להתנהלות התקינה של הגוף.

אני מעדיפה להקל על הכבד בקלות במקום להכביד על הגוף בנוסף ולהטמיע תהליכים באיטיות שתהא קלה לעיכול תרתי משמע.

קיימת נטייה לקחת את ניקוי הכבד כתהליך לירידה זריזה במשקל, ללא ספק זו אחת מתופעות הלוואי שבתהליך, אך לחלוטין לא היעד וודאי לא המטרה! ירידה במשקל היא תהליך, היא שינוי אורח חיים, כי באופן קבוע אחרי ירידת בזק במשקל מגיעה העלייה הצפויה – ולרוב, היא מגיעה גם עם תוספות של משקל שלא היו שם קודם. שימו  לב, המהות של ניקוי כבד היא ניקוי הכבד, ייעול תפקודו והבונוס הוא התחושה הטובה של הגוף נעתר לנו כבעבר.

הרעיון בתהליך ניקוי הכבד הוא, לאכול אוכל פשוט ומונוטוני שאינו מעסיק יתר על המידה את הכבד בפירוק ובכך לאפשר לכבד לעסוק בפעילויות אחרות שיש לו מאשר לעסוק בעיכול.

אחד המזונות הפשוטים האלו הוא אורז ולכן, המאכל הבסיסי שילווה את התהליך הזה הוא אורז לסוגיו השונים כשתמיד יש את הסוגים המובחרים והמומלצים יותר. בכל מספר ימים מוסיפים ירקות ייעודיים שתפקידם לעזור לכבד לנקות את עצמו מהרעלים שהצטברו אליו מתוקף תפקידו כמסננת של הגוף ואליו מובילים כלי הדם את כל מה שמצטבר בָּהם במהלך הסיבוב בכלי הדם.

בבחירת הירקות  מעורבות גם הגישה הנטורופתית וגם הגישה הסינית שיחד חוברות כדי לאפשר לכבד את מיטב החומרים הפעילים (מתוך הירקות) שיסייעו כימית הלכה למעשה לניקוי, תוך שימוש בצמחי מרפא שיאפשרו לכבד לפתֵח תאים חדשים ובכך לשפר את יעילות תפקודו בכל תפקידיו הרבים.

ומעבר לכך, קיימים צמחי המרפא המצורפים כחליטות וכמיצוי ייעודי לעידוד הגוף לפנות את הרעלים שהצטברו, לעידוד ושפעול פעילותו של הכבד תוך עידוד צמיחת תאים חדשים ולעידוד מערכת החיסון.

למעשה, הטיפול הנטורופאתי מציע כאן תהליך שלם ומלא – הוליסטי אם תרצו לקרוא לזה כך, תהליך סינרגטי המכיל בחובו את כל קשת התהליכים הכרוכים בגוף וכמובן גם בפן הרגשי.

אני ממליצה לרוב לבצע את תהליך ניקוי הכבד פעמיים בשנה, כחלק מהחיים ולהנות מהתחושה הזו של להסיר מעליך את הדברים המעכבים ומונעים את הבריאות וההתקדמות שלנו בחיים – לי אישית זה מרגיש תהליך עוצמתי כשאני פיזית מחזקת את הבריאות שלי עם תהליך זה פעמיים בשנה.

במה מתבטא הצורך בניקוי כבד או איך תדעו שניקוי כבד זה בשבילכם?
• אתם אנשים סבלניים מיסודכם, אבל בתקופה האחרונה אתם מרגישים התרופפות ברמת הסבלנות ואתם מתרגזים מהר יותר מבעבר.

• בתקופה האחרונה צברתם הרבה כעסים, "טראומות", הייתם חולים הרבה והשתמשתם בתרופות

• בבדיקות הדם האחרונות ראיתם שרמות הכולסטרול והטריגליצרידים עלו ועוד לא התחלתם ליטול תרופות קונבנציונאליות להורדת רמות אלו.

• לאחרונה אתם מרגישים שגופכם לא כפי שהיה – משהו שונה, אתם כבדים יותר, לוקח לכם יותר זמן להבין מה רוצים מכם
.
• לאחרונה אתם מקדימים ללכת לישון וקמים עייפים – השינה לא מספיקה לכם או שלא כפי שהיתה בעבר.

• עור הפנים נראה עייף ויש לכם "שקיות" תחת העיניים.

• בשנה האחרונה אתם סובלים מכאבי ראש.

• בתקופה האחרונה משהו בצואה שלכם לא כתמול שלשום – ההרכב והמרקם השתנו, התדירות השתנתה.

• בתקופה האחרונה אתם מרגישים שהבטן העליונה שלכם נפוחה.

• בתקופה האחרונה אתם סובלים יותר ויותר מכאבי בטן ו/או גזים.

• לאחרונה אתם מרגישים שהזיכרון שלכם לא כפי שהיה, אתם חווים בלבול.

• לאחרונה אתם מרגישים שהזדקנתם, אתם מרגישים את "עול" השנים ואתם לא זריזים בתגובותיכם ובהתניידות שלכם כפי שהייתם.

• בשנה האחרונה חוויתם רמות סטרס גבוהות ואתם מרגישים את הצורך בחופשה ונקיון הגוף והנפש.

• אתם חסים על בריאותכם ומבינים שגם אם כל הסעיפים הרשומים מעלה אינם מדברים אליכם, אתם עדיין בוחרים לשמור על הכבד מתוך הבנה שזה אחד האברים החשובים בגוף האדם ואתם מעדיפים לשמור עליו.


ליצירת קשר ופרטים נוספים על תמר תאומים גורן.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על ניקוי הכבד, ניקוי הכבד, כבד, איבר הכבד