ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | דלקות בשלפוחית השתן

דלקות בשלפוחית השתן

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

דלקות בדרכי השתן ובעיקר בשלפוחית השתן מרעות באופן בסיסי על עודף בחומציות במערכת, עודף חומציות שנובעת ממזונות יוצרי חומציות.

דלקות בשלפוחית השתן דלקות בשלפוחית השתן

דלקות בדרכי השתן ובעיקר בשלפוחית השתן מרעות באופן בסיסי על עודף בחומציות במערכת, עודף חומציות שנובעת ממזונות יוצרי חומציות כמו מיני בשר אוכל מעושן גבינות ומוצרי חלב מטוגן מזומנות מוחמצים כול אלו ועוד מסבים את רמת החומציות במערכת לרמה של עודף. וגורמים להצטברות רעילות במערכת שמכבידה על האיברים שאחראיים על ניקוי ושמירת הגוף במצב מטוהר כמו שלפוחית השתן, בעיות הזיהום הנפוצות הן דווקא אצל נשים פי שש מאצל הגברים. כשאחת הסיבות לכך היא מבנה האיברים הפנימיים שחיים בצמידות ושכנות אחד לשני – מערכת המעי והאנוס, מערכת השתן ומערכת המיל כולן חופפות וממוקמות באותו אזור נוגעות לא נוגעות אחת בשנייה מעבירות או לא חיידקים מאחת לשנייה וזה תלוי כמובן באופי בו האישה נוהגת לבצע פעולות שגרתיות כמו ניגוב אוזר הפות אחרי נתינת שתן או ניגוב אזור האנוס אחרי נתינה צואה –או שמירה על היגיינה של האזור בזמן מחזור. 

סוגי דלקות של שלפוחית השתן:
דלקת של שלפוחית השתן נגרמות על ידי זיהום חיידקי –חיידקים שיושבים באופן טבעי במעי הגס ופולשים לכיוון אזור הואגינה ושלפוחית השתן עקב צורת ניקוי לא נכונה אחרי עשיית צרכים רחצה, או חוסר שמירה על ניקיון כללי של האזור.
 כמעט כול אישה תתנסה בחייה בדלקת השלפוחית ומספר לא קטן יסבלו מדלקות חוזרות ונשנות-מתוך התבוננות לאורך השנים גיליתי שנשים שחוות בעיה בתחום המיני רתיעה מהתחום המיני תחושת לכלוך מעצמן בהקשר לתחום הזה, סלידה מהמין השני או מקיום יחסים, פחד לא מודע או מודע בנושא של המיניות או יחסי מין, קושי ביחסים עם הגבר לא רק מבחינה מינית, פחד מגברים ומחדירה, ילקו יותר בדלקת השלפוחית 

דלקת שלפוחית השתן יכולה להתפתח לזיהום בכליות המסכנת חיים. הכליות הן האיבר אחד החשובים בגוף –בהם נאגרת כול האנרגיה הזמינה של הגוף, בתוך הכליות אגורה אנרגיית הצי איתה אנו נולדים ואחרי התכלותה אנו מתים, שמירת אזור הכליות ידוע כאחד האזורים החשובים ביותר על פי הרפואה הסינית, מסטרים באומנויות לחימה ואנשים מהמזרח המודעים לאנרגיה המיוחדת העצורה בכליות –אנרגיית החיים שומרים על אזור זה מכול משמש –במיוחד מפני הקור. ועוטפים אותו בחגורה מיוחדת השומרת על חום האזור
אחד התופעות הנפוצות במערב בקרב הנשים היא –הליכה עם חולצות בטן קצרות החושפות בטן ואת האזור של הכליות –גורמת לחשיפה רעה של האזור לקור ולכן להחלשת האזור. מה שהופך אותו נוח לחלות בדלקות.

זיהום נשנה בכליות יכול לגרום להצטלקות, ולאי-ספיקת כליות. כמו גם סרטן או הכליות יכולה להיגרם אם התופעה לא מטופלת נכון ונגררת לאורך שנים. אצל גברים, דלקות בשלפוחית יכולות לרמז על זיהום בבלוטת הערמונית. אצל ילדים, דלקות מהסוג הזה הרבה פחות שכיחות ילדות יהיו חשופות ביתר שאת לתופעה מילדים לכן חשוב ביותר ללמד ילדות קטנות את תורת הניגוב הנכון ושמירה על ניקיון איזור הפות.

הסימפטומים לדלקת שלפוחית השתן:
צריבה בבטן התחתונה מלווה בעוויתות, הגב תפוס וכואב, בחילה, צורך רב פעמי למתן שתן, השלפוחית לא מתרוקנת ויש צורך ללכת שוב ושוב, יציאה של כמויות שתן קטנות, דם בשתן, צריבה בהתחלת מתן השתן בזמן או בסיום. לפעמים זה יכול להתרכז כולו בטיפה האחרונה. ריח רע חריף כמו שום או בצל או חמוץ מאוד או של נבלה של השתן. השתן לא צלול מראהו עכור.

הסיבות לזיהומים ודלקות:
השתן מגיע לשופכה סטרילי. המקום היחידי בו יכולים להיכנס חיידקים ולזהם את המערכת זה בדרכי השתן במעלה השופכה, או דרך הדם. שופכה חשופה למזהמים וחיידקים היושבים דרך קבע בצואה חיידקי קולי בנשים, בשילוב של מצב חומציות לא תקין יוצרים חממה לגדילה של חיידקים והתרבותם. ריקון מלא של השלפוחית וחיזוק מערכת החיסון לצד שינוי תזונתי והקפדה על שתייה מרובה והגינה נאותה יעזרו לגוף לנצח את המצב.

יש לזכור ש PH  בסיסי יותר לא מאפשר לחיידקים במקרה הזה להתרבות ו PH חומצי נותן להם מצע נוח וקל להתרבות. לכן כדאי לעשות תקופה של מנוחה מאכילת מוצרים יוצרי חומצה שהם בעצם כול סוגי החלבון ושומן מהחיות.
נוזל השתן ונוזל הערמונית בנויים בצורה כזו שהם יעקבו התרבות חיידקים והם מכילים חומרים אנטי חיידקיים רבים.

עוד סיבות למקדמות את שכיחות התפתחות הדלקות
יחסי מין לא היגייניים – העברת חיידקים מהגבר לאישה לרוב, נשים חשופות יותר למעבר חיידקי קולי – אם מתבצעת חדירה אנאלית ואחרי זה חדירה לוואגינה, לא משנה אם או בלי שימוש בקונדום. תקרת הוואגינה חיה בשכנות לרצפת שלפוחית השתן ומעברי השתן והאזור יכול להיפצע ולפתח חורים שדרכם יעברו חיידקים מהוואגינה לשלפוחית, כמו גם ביחסי מין אנאליים הקיר החוצץ בין הוואגינה לרקטום מאוד דק ופגיע וגם בו יכולים להיווצר חורים שמהם חלקי צואה יכנסו ישירות לוואגינה. 

מומים במבנה של שלפוחית השתן יחסמו את זרימת השתן. ויחזירו שתן אחורה אל השלפוחית מזוהם שיכול לגרום לזיהום כלייתי. דלקות וזיהומים חוזרים של השלפוחית יכולים להיגרם גם כתוצאה מסוכרת.

הטיפול ההומאופתי והתזונתי לניקוי עודף חומציות ורעלים מהמערכת התומכים בחיידקים –עוזרים ביעילות למנוע היווצרות והישנות של התופעה.
כמו שציינו –בשר ביצים מוצרי חלב הפחתה
שומנים מהחי ומטוגנים הפחתה
סוכרים וכול המכיל סוכר הפחתה
אלכוהול עישון סמים הפחתה

ניקוי רעלים תזונתי מעבר לתזונה אורגנית דגש על מיצים ואכילת פירות וירקות.
הוספת אסידופילוס, ויטמין C לחיזוק מערכת החיסון.
משקה חמוציות הוכיח את עצמו כעוזר, תה סרפד.

התאמת רמדי הומאופתית מדויקת למקרה מביאה לרוב לשינוי רציני במצב ולחוסר חזרה נשנת של התופעות יחד עם חיזוק מערכת החיסון ושדינו תזונתי התופעה יכולה בהחלט להיעלם ממפת החיים שלכם וכמובן לנהוג נכון לנקות נכון ולדאוג להיגיינה נכונה של מערכת השתן המין והעיכול

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

דלקת בשלפוחית השתן, כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על דלקת בשתן, טיפול בדלקת בשתן, דלקת בשתן