ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | פסוריאזיס – לא מה שחשבתם

פסוריאזיס – לא מה שחשבתם

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

פסוריאזיס, ככל הנראה, נגרמת, בין השאר, כתוצאה ממצב של קונפליקטים פנימיים הפוגעים בגוף ובתפקודיו

פסוריאזיס – לא מה שחשבתם פסוריאזיס – לא מה שחשבתם

האם ידעתם שלחץ נפשי מהווה את אחד הגורמים המרכזיים להופעתן והתפתחותן של מחלות עור?
פסוריאזיס, ככל הנראה, נגרמת, בין השאר, כתוצאה ממצב של קונפליקטים פנימיים הפוגעים בגוף ובתפקודיו.

הבעיה היא בעור, הפתרון הוא בנפש
מחקרים אחרונים שנעשו, מצביעים על כך שכנראה, אחד הגורמים המרכזיים המביאים להתפרצותה והחרפתה של מחלת הפסוריאזיס הוא לחץ נפשי. יתרה מכך, אנשים הסובלים מפסוריאזיס נאלצים להתמודד לעתים עם תחושות דחייה מצד החברה הסובבת אותם. כך, המועקה הנפשית בה הם שרויים עלולה להפוך עמוקה יותר ואף לגרום לדיכאון קליני.

כיום, הטיפול בפסוריאזיס נעשה באמצעות "פוטותרפיה", ים המלח, תרופות ותכשירים שונים. עם זאת, טיפולים אלה מצליחים לדכא את המחלה באופן חלקי בלבד.

לאור זאת, אי אפשר שלא לתהות – אם המצב הנפשי הוא אחד המניעים להופעת הפסוריאזיס וכן, הפגיעה בו היא אחת מתופעות הלוואי של המחלה – מדוע אין אנו פונים לטפל בנפש תחילה? במקום לבצע "טיפול שורש" באחד מגורמי הסיכון שהביאו להתפרצות הפסוריאזיס, אנו נוהגים לבצע אך ורק "טיפול קוסמטי" בסימפטומים של המחלה. 

חושבים אחרת – נראים אחרת
לפני שרצים להסתער על המשחות והקרמים בבתי המרקחת ולפני שמנסים טיפולים חדשניים שנדמה כי יפתרו את הבעיה, אולי כדאי לשקול לנסות משהו נוסף. להתחיל מההתחלה.

כיצד עושים זאת?
ובכן, אם המצב הרגשי מהווה גורם להתפתחות המחלה, ניתן לטפל בו, באמצעות דמיון מודרך ו-NLP. בעזרת כלים אלו, המטופל יכול לקבוע מטרה בתחילת התהליך ולהשתמש בכל פעם בטכניקת טיפול שונה, שתסייע לטפל בחוויות שליליות מהעבר, לשפר את דפוסי החשיבה בהווה ולסגל הרגלים חיוביים לעתיד. כך, ניתן לשנות את השפה הפנימית שלנו – את דרך המחשבה והאופן בו אנו מתייחסים לעצמנו ולסביבה, כמו גם להעניק לגוף כלים לרפא את עצמו ולהראות טוב יותר, אך חשוב מכך, להרגיש טוב יותר.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

פסוריאזיס, כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על פסוריאזיס, פסוריאזיס – לא מה שחשבתם, מאמרים על פסוריאזיס