ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | מערכת עיכול בריאה, הבסיס לבריאות תקינה

מערכת עיכול בריאה, הבסיס לבריאות תקינה

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

בדרך כלל האדם לא ישנה את התזונה ואת ההרגלים הנוספים שלו, כל עוד אינו סובל ממחלה המסכנת את חייו, בגלל שחוש הטעם הוא החוש הדומיננטי ביותר.

מערכת עיכול בריאה, הבסיס לבריאות תקינה מערכת עיכול בריאה, הבסיס לבריאות תקינה


בריאות תקינה קשורה קשר הדוק למערכת עיכול בריאה. מערכת עיכול בריאה תלויה בתזונה נכונה, באורח חיים בריא, בהמצאות אנזימים חיוניים במערכת העיכול, בייצור תקין של חומצת מימן כלורית בקיבה, של נוזל המרה בכבד ובהרגלי התזונה והנטייה שלנו לסוגי מזון מסוימים המשפיעים על מצב הבריאות שלנו לטוב או לרע.

האדם למעשה הוא תוצר המזון שהוא אוכל והסביבה שבה הוא חי. המבנה הגנטי הבסיסי של האדם, הרגלי התזונה במשפחה ואורח החיים הם האחראים בדרך כלל למחלות המשפחתיות.

בדרך כלל האדם לא ישנה את התזונה ואת ההרגלים הנוספים שלו, כל עוד אינו סובל ממחלה המסכנת את חייו, בגלל שחוש הטעם הוא החוש הדומיננטי ביותר.

סימן האזהרה הראשון שאמור להדליק לנו נורה אדומה הוא, כאשר מתחילות להופיע הפרעות במערכת העיכול הכוללות הרגשת כבדות לאחר הארוחה, גזים, בטן נפוחה ועייפות לאחר הארוחה, בהמשך עלולים להופיע אלרגיות המלוות עם בעיות עור ומחלות אוטואימוניות כמו מחלת קרוהן, קוליטיס, דלקות פרקים, שחיקת סחוסים ומחלות נוספות שבהן הגוף תוקף את עצמו.

כ 50%  מהאנשים בגילאי החמישים, סובלים מירידה ברמת חומצת מימן כלורית בקיבה החיונית לפירוק החלבונים לחומצות אמיניות והחיידקים הם שאוכלים את החלבונים ועקב כך נוצר מרק חומצי רעיל בקיבה כתוצאה מתוצרי הלוואי שלהם הגורמים לצרבת, לפגיעה במערכת העיכול ולמחסור בחומצות אמיניות חיוניות הדרושים לחידוש ולבניית תאים חדשים, לייצור הורמונים, ולתחזוקה של כל המערכות בגוף. תוצרי הלוואי של המזונות שאכלו החיידקים, נספגים דרך דפנות המעיים למחזור הדם ושם הם מזוהים כגוף זר והגוף תוקף את הרקמות שבהם שוקעים החומרים הרעילים.

הכבד הוא אחד מאברי העיכול החשובים ביותר, הוא אחראי על יצירת אנרגיה לשעת חירום מהחלבונים ומהשומנים, על נטרול רעלים ממזונות, מתרופות וממקורות נוספים, מווסת את רמת הכולסטרול והטריגליצירידים בדם, מייצר את מיצי המרה ואחראי על פירוק ואיזון רמת ההורמונים ופעולות רבות נוספות.

כדי למנוע הפרעות בדרכי העיכול, יש לספק את כל אבות המזון ממקורת תזונה בריאים וקלים לעיכול, לספק תחליפי מזון במקום חומצת המימן הכלורית והאנזימים החסרים, לשקם את תפקוד הכבד החיוני לייצור המרה ולתפקוד תקין של מערכת העיכול על ידי פורמולה מצמחי מרפא טבעיים ולהימנע מפעילות גופנית מוגזמת לפני ואחרי הארוחה.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יחיאל תורג'מן

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, כל מה שרצית לדעת על מערכת עיכול בריאה, מערכת עיכול בריאה, הבסיס לבריאות תקינה, מערכת עיכול