ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | ויטמין - B12 קובאלמין

ויטמין - B12 קובאלמין

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

רמה נמוכה של וויטמין B12 עלולה להוביל לאנמיה, לתופעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות.

ויטמין - B12 קובאלמין ויטמין - B12 קובאלמין

רמה נמוכה של וויטמין B12 עלולה להוביל לאנמיה, לתופעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות, לשכיחות גבוהה של מחלות לב וכלי הדם, לעייפות, לחולשה, לבחילות, לעצירות, לאובדן תיאבון, לאיבוד משקל, לחוסר תחושה או עקצוץ בידיים וברגליים, לדיכאון, לשיטיון (דמנציה) להידרדרות סנילית טרם זמנה, לבלבול, לבעיות זיכרון, לכאבים בפה ובלשון, לתחושת בערה מטרידה באזור הלשון, ללשון חיוורת בעלת גוון לבנבן חלקה וללא חריצים. לנשים בהריון קיימת סכנה להיווצרות פגמים מולדים אצל הילוד, בעיקר פגמים בתעלה העצבית ושיעור גבוה של הפלות טבעיות. עשרה עד עשרים אחוזים מבני שישים עד שבעים לוקים בחסר בוויטמין B12 ומגיל שבעים ומעלה בין % 40 - 30 , כנראה בגלל החוסר בחומצת מימן כלורית ובאנזימים בקיבה, שרמתם יורדת ככל שמתבגרים וגם בגלל תפקוד כבד לקוי. הטווח התקין הינו 200 עד 900 פיקוגרם למיליליטר פלסמה, מתחת ל 100 מצביע על חוסר חמור בוויטמין B12 .

הגורמים: תזונה החסרה במזונות מהחי, בעיות ספיגה במעיים, חוסר בחומצת מימן כלורית בקיבה, תפקוד כבד לקוי, גירוי מתמיד על ידי חומרים מגרים שונים כמו עודף מלח, חמוצים, חומרי טעם וריח מלאכותיים, חומרי שימור, תבלינים חריפים, קפה, תה שחור, קקאו, מזונות מעושנים, אלכוהול ושמנים מטוגנים, מתח, הרעלות כימיקלים, חומרי הדברה, תרופות, מחלות כבד דרכי המרה והלבלב, חוסר בחומצה פולית שמקורה בעלים הירוקים.

הטיפול תלוי בגורם למחסור בוויטמין. צריכת מוצרים מהחי או כדורי B12 לבליעה, פותרים בדרך כלל את הבעיה לאלה שלא אוכלים מוצרים מהחי. אבל אם יש גם חוסר בחומצת מימן כלורית, או חוסר באנזימים בקיבה, או חוסר בחומצה פולית, אפשר לצרוך אותם כתוספי מזון. במקרים שבהם רמת הוויטמין נמוכה מאוד יש צורך דחוף בהזרקת הוויטמין לתוך הדם או על ידי לקיחה בכדורים למציצה מתחת ללשון. ללא טיפול מהיר, הנזק עלול להיות בלתי הפיך, בגלל שהוויטמין חיוני ליצירת כדוריות הדם האדומות, בבניה ובתחזוק של מעטפת המיאלין העוטפת ומבודדת את השלוחות הארוכות של תא העצב. הוויטמין דרוש גם ליצירת אצטילכולין, שהוא הנוירוטרנסמיטור (מוביל עצבי) החשוב ביותר המופרש בקצות העצב והמחולל את העברת המסר מהעצב לשריר. פגיעה בייצור האצטילכולין תביא לפגיעה בפעולת השרירים. במקרה של תפקוד כבד לקוי, ניתן לשקם אותו על ידי פורמולה מצמחי מרפא טבעיים.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יחיאל תורג'מן

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, ויטמין B12, כל מה שרצית לדעת על ויטמין - B12 קובאלמין, ויטמין - B12 קובאלמין, קובאלמין