ראשי | בריאות | כל מה שרצית לדעת על | מטאבוליזם - העלאת קצב חילוף החומרים בגוף

מטאבוליזם - העלאת קצב חילוף החומרים בגוף

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

המטבוליזם הינו תהליך המתרחש בכל היצורים החיים וכולל קליטה של חומרים מהסביבה, עיבודם, הפקת אנרגיה וחומרי בנייה, שמירה על העודף לזמן חירום, בעיקר כשומנים ופליטת הפסולת.

מטאבוליזם - העלאת קצב חילוף החומרים בגוף מטאבוליזם - העלאת קצב חילוף החומרים בגוף

גורמים המשפיעים על רמת חילוף החומרים בהיבט הנטורופאתי:
המטבוליזם הינו תהליך המתרחש בכל היצורים החיים וכולל קליטה של חומרים מהסביבה, עיבודם, הפקת אנרגיה וחומרי בנייה, שמירה על העודף לזמן חירום, בעיקר כשומנים ופליטת הפסולת. הגוף מטבעו משתדל לחסוך באנרגיה ואילו בני האדם החיים בחברת השפע שבה המזון זמין, קל להשגה ומכיל רמות גבוהות של סוכרים ושומנים מעוניינים בקצב חילוף חומרים גבוה כדי שהגוף יבזבז יותר אנרגיה ולא יאגור שומנים עודפים.

*עודף אינסולין, אכילת חטיף או שתייה בלבד המכילים סוכרים ופחמימות בין הארוחות, לפני השינה ובבוקר מוקדם, גורמת להצפת הגוף ברמות אינסולין גבוהות ומיותרות, הגורמים לאחר זמן קצר לירידת רמת הסוכר בתאי הגוף ובמוח, לחולשה, למחלות ולהרגשת רעב, כאשר הגוף מוצף באינסולין, הגוף לא מסוגל לפרק את מאגרי השומנים ובמקומם הגוף מפרק את החלבונים והשרירים לצורכי אספקת אנרגיה וכאשר מסת השרירים יורדת ורמת מסת השומנים עולה, יורדת רמת קצב חילוף החומרים, מאחר והשרירים הם צרכני האנרגיה הגדולים בגוף.

* גנטיקה, לחלק מהאנשים רמת חילוף החומרים גבוהה מאוד ואינם משמינים גם כאשר אוכלים יותר קלוריות ממה שהם זקוקים.

* פעילות גופנית, הפעילות הגופנית גורמת לשריפת אנרגיה, במיוחד בפעילות אירובית המפעילה לב ריאה וצורכת הרבה חמצן, בפעילות אנאירובית שאינה צורכת הרבה חמצן, כמו בפיתוח שרירים על ידי הרמת משקולות, תרגילי מתח או כל פעילות עם מאמץ חזק וקצר, יש שריפת אנרגיה מוגברת כתוצאה ממסת השרירים הגבוהה המושגת בדרך זו.

* מזון עתיר שומן ומזונות מטוגנים גורמים לחילוף חומרים איטי, בגלל שהשלב האחרון של תהליך עיכול השומנים מתבצע במערכת הלימפה המקבילה לצינורת כלי הדם ובעקבות כך הדם נעשה סמיך, זרימת הדם נעשית איטית והגוף צורך פחות אנרגיה, במצב זה הגוף אוגר את השומנים במהירות.

*חוסר נוזלים גורם לעיכול לקוי ולתחושת רעב.

*מתח, אלרגיות ובעיות במערכת העיכול, גורמים לתחושת גירוי מתמדת ולרעב מוגבר.

*תת פעילות בלוטת התריס גורמת לחילוף חומרים נמוך ולהשמנה.

* סוכרת מבוגרים או סוכרת סמויה, כאשר נפגעים חלקית הקולטנים בתאי הגוף, שתפקידם לקלוט את האינסולין יחד עם הסוכרים, נוצרת רמה גבוהה של סוכרים ואינסולין בדם לאורך זמן והגוף נאלץ להפוך את חלבוני הגוף והשרירים, כדי להשלים את האנרגיה החסרה לו ועקב כך יורד קצב חילוף החומרים בגוף, נוצרים עוד שומנים וכולסטרול בדם והסוכרת מחמירה.

*רמת חומציות נמוכה בקיבה, גורמת לעיכול לקוי של החלבונים ולאלרגיות, בגלל שהאנזימים המפרקים את החלבונים בקיבה, מסוגלים לתפקד רק בסביבה חומצית.

*תפקוד כבד לקוי או כבד שומני, מאט את קצב חילוף החומרים, מאחר והוא האחראי להפיכת השומנים לאנרגיה והוא האחראי לפירוק ההורמונים המפעילים את כל המערכות בגוף.

*תרופות הורמונאליות, נוגדי דיכאון ואחרים, עלולים לפגוע ברמת קצב חילוף החומרים ולגרום לעליה במשקל.

*מזונות עתירי סיבים, סופחים שומנים, מאיצים את פעילות המעיים ומונעים ספיגת קלוריות מיותרת מהמזונות במערכת העיכול.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יחיאל תורג'מן

 

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

כל מה שרצית לדעת על, מטאבוליזם - העלאת קצב חילוף החומרים בגוף, מטאבוליזם, העלאת קצב חילוף החומרים בגוף, כל מה שרצית לדעת על מטאבוליזם - העלאת קצב חילוף הח