ראשי | בריאות | רפואה משלימה | וואטסו - לעוף במים

וואטסו - לעוף במים

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

תורת הוואטסו פותחה בשנות השמונים ע"י הרולד דול, מורה לזן שיאצו. דול התחיל להציף את הסטודנטים שלו במעינות החמים שבהרבין קליפורניה וניסה להעביר את טכניקות הטיפול מהשיאצו וטיפולי מגע אחרים (לחיצות, מתיחות, פתיחת ערוצי האנרגיה בגוף) ממצב של משקל ביבשה למצב של חוסר משקל במים.

וואטסו - לעוף במים וואטסו - לעוף במים

מבוא לתורת הוואטסו:
תורת הוואטסו פותחה בשנות השמונים ע"י הרולד דול, מורה לזן שיאצו. דול התחיל להציף את הסטודנטים שלו במעינות החמים שבהרבין קליפורניה וניסה להעביר את טכניקות הטיפול מהשיאצו וטיפולי מגע אחרים (לחיצות, מתיחות, פתיחת ערוצי האנרגיה בגוף) ממצב של משקל ביבשה למצב של חוסר משקל במים.
מאז, בשילוב מרפאות, מורים, מטפלים, תלמידים ומרכזי ספא ברחבי העולם, פותח ונבנה הטיפול במים הידוע בשם וואטסו (Watsu).
האחיזה באמצעות המים מביאים את המטופל לרמות חדשות של חיבור וביטחון. בשילוב ההשפעות המרפאות של המים החמים ותחושת התנועה החופשית מקבל הטיפול בוואטסו את העוצמה העמוקה שלו. דרך תנועה עדינה ולחיצות, הוואטסו מעניק תחושה עמוקה של רגיעה לכל חלקי הגוף.

הטיפול נעשה לאורך שעה, אגב ציפה במים בזרועותיו של המטפל. הוא מתחיל עם הקשבה לנשימות, לשקיעה של הגוף בזמן הנשיפה ולציפה בזמן השאיפה.
הגוף נמצא בתנוחה אופקית המעניקה מוכנות למנוחה ,קבלה, ניחוחות וחופש. התנוחה הזו מאפשרת למטופל להתחבר לנשימות שלו ולהירגע. שרירי עמוד השדרה שולחים למוח מסרים כגון "אני חופשי מנשיאת משקל", "אני גמיש ויכול לנוע בחופשיות". זאת, לעומת המסרים שקיימים ביבשה, כגון אחריות לנשיאת משקל, יציבות ותמיכה.

המטופל מובל בעדינות במים ע"י המטפל. המים עוטפים את הגוף. העינים עצומות, הראש בחלקו במים, כולל האוזניים. התחושה של המים החמים וחוסר המשקל משולבת עם תנועה, עיסוי ומתיחות ויוצרת ריקוד ציפה הרמוני חסר זמן. ההרגשה המתקבלת היא שחרור, הרפיית המתח והכאב.
תחושת השחרור הפיזי של הגוף עובדת במקביל ובו זמנית לשחרור החשיבה והרגיעה המנטלית, מה שמאפשר למטופל להתנתק מהסביבה ולהתמזג עם המים לגוף אחד - תחושה שמתאורת ע"י רבים כ"חזרה אל הרחם".
 
יכולת ההצפה של המים משחררת את המשקל מהגוף ומאפשרת תנועה של הגוף למקומות שהם בלתי אפשריים ביבשה. המתיחות, הסיבובים והתנועה מאפשרים גמישות והארכה לעמוד השדרה.
האיכויות הפיזיות והנפשיות של המים החמים (34 מעלות) גורמות להרפיית השרירים ומאפשרות טווח תנועה רחב וחופשי של הגוף. במצב של שחרור פיזי ורגשי שכזה המטופל יכול לחוות תחושות מהעבר, רגשות מודחקים, תחושה של אופוריה ועוד.

האנרגיה שמשתחררת נעה בגוף בצורה חלקה ויוצרת את מה שנקרא "תהליך הריפוי הטבעי של הגוף". התאוריה הרווחת בין חוקרים לריפוי גוף היא, שכל כאב פיזי של הגוף מלווה בתבנית כאב נפשי מקביל. אם, לדוגמה, אתה סובל מכאב בכפות הרגליים, הוא יהיה מלווה בחוויה רגשית, הקשורה לנסיבות שהביאו את הכאב. בוואטסו המטופל חווה תחושת שחרור מהמתח הפיזי, ובמקביל תחושת הרוגע וההקלה הנפשית גדלה.
 
טיפול בוואטסו מיועד לכולם - מי שרוצה להרגיש טוב, להתחבר לעצמו ולמצוא את השקט שאבד לו ביום יום. מרבית האנשים מוצאים בוואטסו רגיעה מבורכת. החוויה מובילה לעתים לפתיחת ולהאצת תהליכים רגשיים ונפשיים.

מטפלים בכל העולם משתמשים בשיטה זו לטיפול במצבי לחץ, כאבי גב כרוניים, בעיות אורתופדיות, דלקות במפרקים, הפרעות שינה, דיכאון ועוד. ההכרה וההערכה לה זוכה שיטת הטיפול הזו מתרחבות מיום ליום.
אור ואהבה עם הרבה מים - שחר ברגר.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, טיפולים ברפואה משלימה, טיפול במים, וואטסו, תורת הוואטסו