ראשי | בריאות | רפואת שיניים | טיפול שיניים עם גז צחוק. מהו גז צחוק ומתי מומלץ להשתמש בו

טיפול שיניים עם גז צחוק. מהו גז צחוק ומתי מומלץ להשתמש בו

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

עד לפני מספר שנים לא רבות, גז הצחוק היה חלק מהליך ההרדמה בחדרי הניתוח. כיום משתמשים בו גם בחדרי לידה ובמרפאות השיניים. כל מה שצריך לדעת על טיפולי שיניים עם גז צחוק.

טיפולי שיניים עם גז צחוק. מהו גז צחוק ומתי ניתן להשתמש בו טיפולי שיניים עם גז צחוק. מהו גז צחוק ומתי ניתן להשתמש בו

גז צחוק (חמצן דו-חנקני או נייטרוס אוקסיד N2O) הוא תרכובת אינרטית שמשתמשים בה בין היתר לשיכוך כאבים בעת טיפול שיניים. בפי הילדים רופאי השיניים נוהגים להציג אותו כ"גז אומץ". אין לנו מה לדאוג! גז צחוק הוא גז בטוח לחלוטין, אינו ממכר, אינו גורם לגירוי מערכת הנשימה ואינו גורם לטישטוש ותחושת עייפות עם סיום השימוש בו ( לאחר שמתפנה לחלוטין מהגוף).

גז צחוק נותן תחושה קלה של ריחוף, מעמעם רעשי רקע, עוזר בהפחתת פחדים וחרדות ומדכא את רפלקס ההקאה הטבעי שלנו. לפעמים הוא גורם ממש לרצון לצחוק, בעיקר אצל ילדים קטנים, ומכאן גם נובע שמו (גז צחוק). חשוב לדעת שגז הצחוק אינו בא להחליף את חומר ההרדמה הניתן במהלך טיפולי שיניים, אך קבלת זריקת האלחוש (הרדמה) תחת השפעת גז צחוק היא נעימה בהרבה.

יתרון נוסף של גז הצחוק, הניתן בשאיפה, הוא העובדה שהוא ניתן ביחד עם אחוזים גבוהים של חמצן. לכן, אפשרי לחולי לב, לאנשים אחרי אירוע מוחי ולחולי אסטמה לבצע טיפולי שיניים תחת השפעה של גז הצחוק.

לאנשים הסובלים מרפלקס הקאה חזק (Gag Reflex) ,לכל אלה הסובלים מפחד מטיפולי שיניים, גז הצחוק מהווה הצלה של ממש. כפי שנכתב קודם, הוא מצליח לטשטש את רפלקס ההקאה ולכם הוא מתאים לאנשים רגישים הנוטים להקיא בזמן טיפולי שיניים.

איזו הכנה נדרשת לפני טיפול שיניים עם גז צחוק?
מומלץ להגיע לטיפול בצום חלקי (ניתן לשתות, לאכול משהו קל כשעתיים לפני הטיפול).

גז הצחוק מתאים לרוב האנשים אך לא לכולם. מתי לא מומלץ לבצע טיפולי שיניים עם גז צחוק?

1. טיפול בעזרת גז צחוק אינו מתאים לאנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם אישיותית "אבדן שליטה". 

2. טיפול בעזרת גז צחוק אינו מתאים לאנשים הסובלים ממחלת ריאות חסימתית (COPD) על רקע עישון כבד. לאנשים הסובלים ממחלה זו אסור לקבל חמצן באחוזים גבוהים ולכן הטיפול תחת גז צחוק אינו מומלץ.

3. נשים בהריון חייבות לקבל אישור רופא מטפל / גניקולוג.

שימו לב: חובה לוודא כי רופא / רופאת השיניים עבר הכשרה מיוחדת לשימוש בטוח בגז הצחוק ומרפאתו מצויידת בכל הציוד הנדרש לטיפול זה.

לסיכום: גז הצחוק משדרג מאוד את חווית הטיפול ועוזר מאוד לאנשים הסובלים מפחד מרופאי שיניים / פחד מטיפולי שינייים, לכל אלה שנמנעים להגיע למרפאת השיניים עקב פוביות, וכן לילדים קטנים ולחולים בסיכון.

ליצירת קשר ופרטים נוספים עם דר' נלי שטיינבוק

רשימת רופאי שיניים המטפלים בעזרת גז צחוק

 

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

שיניים, מרפאות שיניים, טיפולי שיניים, טיפול בגז צחוק, טיפול שיניים בגז צחוק למבוגרים, טיפול בגז צחוק לילדים, טיפול שיניים בגז צחוק, טיפול שיניים גז צחוק, גז צחוק טיפול שיניים, טיפול בגז צחוק צום, צום לפני טיפול בגז צחוק