ראשי | בריאות | רפואת שיניים | טיפול משמר – שחזורים וטיפולי שורש

טיפול משמר – שחזורים וטיפולי שורש

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

טיפולי שיניים משמרים נועדו לשמור על השן. הטיפול המשמר כולל בתוכו הסרת אבנית, שחזורים וסתימות. הצורך בטיפול משמר נובע מהיווצרות עששת, שמקורה בחיידקים שפוגעים בזגוגית השן.

טיפול משמר – שחזורים וטיפולי שורש טיפול משמר – שחזורים וטיפולי שורש

טיפול שיניים משמר נועד לשמור על השן. הטיפול המשמר כולל בתוכו הסרת אבנית, שחזורים וסתימות. הצורך בטיפול משמר נובע מהיווצרות עששת, שמקורה בחיידקים שפוגעים בזגוגית השן (האמייל). מכאן, החשיבות הגדולה של שמירה על הגיינת הפה: צחצוח שיניים פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי ובמי פה והחשוב ביותר, הסרת אבנית אחת לחצי שנה.

עם היווצרות העששת, מופיעות תחושות לא נעימות, כמו רגישות לחום וקור, רגישות למתוק וכאב. העששת גורמת לריקבון ולהרס השן. ככל שנקדים לטפל בשן ולהסיר את העששת, כך הסיכוי לשמור על בריאות השיניים יגדל.

שחזורים (סתימות לבנות)
השחזור, או בשמו המוכר יותר, סתימה, נועד לנקות את העששת ולשחזר את החלק שנהרס. בעבר נהוג היה לבצע סתימות אמלגאם, המכילות כסף וכספית. מעבר לחשש מהרעלה, המודעות הגדולה של מדע רפואת השיניים לצורך בפתרונות אסטתיים הוביל לפיתוח הסתימה הלבנה, שעשויה מחומרים חזקים. טכניקות חדישות מאפשרות ליצור איחוי בין חומרי הסתימה הלבנה אל קירות השן, לאמייל, שכבת השן  החיצונית ולדנטין, שמהווה את השכבה הפנימית של השן. התוצאה היא, שהסתימה מוטמעת בתוך השן, מגנה עליה מפני חדירת עששת ואינה נראית לעין.

טיפול שורש
כאשר העששת חדרה את שכבות השן, הגיעה לתעלות מוך השן (השורש), שהן מערכות כלי הדם ועצבים, קיים סיכוי גבוה לזיהומים שיתפשטו ללסת. במצב כזה נדרש טיפול שורש. לקראת טיפול שורש יש לבצע צילום רנטגן, על-מנת לאמוד את מצבה של השן.

במהלך הטיפול מסירים את העששת, מסלקים את מוך השן ואוטמים את החלל בחומרים מיוחדים למניעת חדירה של חיידקים לתעלת השורש. לאחר טיפול שורש ייתכנו כאבים, שיחלפו לאחר מספר ימים.

טיפול שורש מחליש את השן בגלל ניתוקה מכלי הדם והיא עשויה להישבר. לכן מומלץ לעשות לה מבנה וכתר.

ד''ר דני כץ

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

שיניים, טיפולי שורש, מרפאות שיניים, טיפולי שיניים, שחזורים