ראשי | בריאות | רפואת שיניים | אודות לימודי רפואת שיניים בחו"ל

אודות לימודי רפואת שיניים בחו"ל

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

חולמים לעסוק ברפואת שיניים? נתקלתם בקשיי קבלה לאוניברסיטאות בישראל? מבקשים אחר חוויה קוסמופוליטית מעשירה? אם כן המאמר הזה במיוחד בשבילכם!

אודות לימודי רפואת שיניים בחו"ל אודות לימודי רפואת שיניים בחו"ל

חולמים לעסוק ברפואת שיניים? נתקלתם בקשיי קבלה לאוניברסיטאות בישראל? מבקשים אחר חוויה קוסמופוליטית מעשירה? אם כן, חשוב שתדעו שאנשים המעוניינים ללמוד רפואת שיניים בחו"ל יכולים לבחור מבין מגוון מדינות המציעות תוכניות לסטודנטים זרים בשפה האנגלית. תנאי הקבלה ללימודי רפואת שיניים בחו"ל הינם מקלים יחסית לישראל, עובדה שאינה גורעת מהרמה האקדמית, ובנוסף לכך מדובר בחוויה ייחודית וחד פעמית במדינה זרה, עם עוד סטודנטים מישראל ומכל העולם

לימודי רפואת שיניים:
לימודי רפואת שיניים נחשבים לאחד מהמסלולים הקשים והארוכים בתוך לימודי הרפואה, בנוסף לתחרות הקיימת על כל מקום בפקולטות השונות בישראל. תחום רפואת השיניים מתחיל בלימודים פרא קליניים ולאחר מכן ניתן להתחיל להתמקצע בתת התחומים של רפואת השיניים: אורתודונטיה -  טיפול בבעיות שונות בלסת כמו יישור שיניים, רפואת הפה- מחלות שאינן קשורות לשיניים באופן ישיר אלא בכלל לאזור הפה, כירורגיית פה ולסת- ניתוחים בחלל הפה, פדודונטיה- רפואת שיניים לילדים.

ללמוד רפואת שיניים בחו"ל
במרבית המדינות המציעות לימודי רפואה לסטודנטים זרים קיימים גם מסלולים לרפואת שיניים. לדוגמא, לימודי רפואה ברומניה, הונגריה או איטליה מתנהלים במקביל למסלול רפואת שיניים בחלק מן המוסדות. חשוב לדעת כי לימודים אלו אורכים בדרך כלל חמש שנים, כאשר שנות הלימוד הראשונות מוקדשות לנושאים פרו-רפואיים ומספקות ידע בסיסי  בתחומים כמו כימיה, אנגלית רפואית, ביולוגיה, אנטומיה, ביופיזיקה ופיזיולוגיה. בתוך כך ניתן גם בסיס לרפואת שיניים המורכב מהיכרות כללית ותיאורטית של התחום. מאידך, השנים האקדמיות האחרונות משלבות לימודים מעשיים והתנסות בטיפולים, ובהן כל תלמיד גם בוחר את תחום התמחותו. לאחר עמידה בכל הבחינות הפנימיות של האוניברסיטה נדרש התלמיד בשנת סטאז' המבוצעת במוסד הלימוד או מחוץ לו.

תנאי קבלה ללימודי רפואת שיניים בחו"ל
תנאי הקבלה ללימודי רפאות שיניים בחו"ל משתנים בין מוסדות ומדינות, ובדרך כלל הן כוללים תעודת בגרות מלאה ובחינות קבלה הבודקות את ידיעת השפה האנגלית לצד ידע מקצועי בכימיה, ביולוגיה ופיסיקה. כמן כן, בחלק ממקומות הלימוד יש צורך לעבור ראיון אישי הנערך על ידי נציג האוניברסיטה. יש לציין כי בחלק גדול מהמוסדות ניתן להירשם ללימודי מכינה מדעית, אשר עמידה בדרישותיה מאפשרת להמשיך ללימודי רפואה באותה מדינה או אותו מוסד.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

רפואת שיניים, שיניים, לימודי רפואה ברומניה, רפואת שיניים בחו"ל, לימודי רפואת שיניים בחו"ל