ראשי | בריאות | רפואת שיניים | טיפולי שיניים בגיל הזהב

טיפולי שיניים בגיל הזהב

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

גם אם אתם משתייכים לבני גיל הזהב, עדיין לא מאוחר מדי, ואתם יכולים להתחיל מיד לשמור על בריאות השיניים והחניכיים

טיפולי שיניים בגיל הזהב טיפולי שיניים בגיל הזהב

ניקוי יום יומי נאות של השיניים במברשת ובחוט דנטאלי, בדיקות שיניים שגרתיות,יחד עם ביקור תלת חודשי אצל השיננית– יכולים להאריך את חיי השיניים הטבעיות בפה למשך כל ימי חייכם.

גם אם אתם משתייכים לבני גיל הזהב, עדיין לא מאוחר מדי, ואתם יכולים להתחיל מיד לשמור על בריאות השיניים והחניכיים על ידי צחצוח של פעמיים ביום עם משחת שיניים שמכילה פלואוריד, שימוש בחוט דנטאלי מדי יום וביקור אצל רופא השיניים שלכם באופן סדיר לצורך ניקוי אבנית ובדיקה מקצועית שתאתר בעיות בתחילת דרכן.

בעיות שקשורות לבריאות הפה שרצוי שבני גיל הזהב ידעו עליהן ויטפלו בהן כראוי
גם אם אתם מצחצחים שיניים באופן קבוע ומשתמשים כל יום בחוט דנטאלי, עדיין יתכן ותאלצו להתמודד עם נושאים שונים שקשורים לבריאות הפה בגלל גילכם המתקדם. כל נושאי הטיפול שקשורים לתחום שיקום הפה כמו מחלות חניכיים, שיניים תותבות, או נטילת תרופות ומצב בריאותי כללי – הם חלק מהנושאים איתם מתמודדים בני גיל הזהב בין אם הם מתגוררים במסגרת דיור מוגן או בבית הפרטי שלהם.

למזלנו, רופאי השיניים ורופאי המשפחה מסוגלים לעזור לנו ולענות על מרבית הבעיות הללו די בהצלחה, אם רק נפנה אליהם לטיפול.

עששת וריקבון
עששת וריקבון שנוצרים על פני שטח הפנים של שורש השן, הן שתי מחלות שכיחות למדי בעיקר בקרב בני גיל הזהב. לכן, כדי לא להגיע למצבים שמצריכים טיפולים לא פשוטים של שיקום הפה, חשוב לצחצח שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים שמכילה פלואוריד, להשתמש בחוט דנטאלי מידי יום ולבקר באופן קבוע אצל רופא השיניים שלכם.

רגישות בשיניים
בעיה נוספת הקשורה בגיל המתקדם היא רגישות הולכת וגוברת בשיניים. הסיבה לכך נעוצה בכך שככל שמתבגרים מרבית בני האדם מתחילים לחוות נסיגה של החניכיים. כך נשארים שורשי השיניים חשופים וללא הגנה.

אזורים אלה הופכים להיות רגישים מאד לכאב בעיקר כשאוכלים מזונות שהם קרים או חמים במיוחד. אם גם אתם חשים ברגישות זו, נסו להשתמש במשחת שיניים מיוחדת נגד רגישות. אם הבעיה נמשכת, מומלץ לבקר אצל רופא השיניים. חשוב לדעת כי רגישות בשיניים יכולה להיות אינדיקציה למצב חמור יותר, כמו חור או שן סדוקה או שבורה.

יובש בפה
יובש בפה הוא מצב שכיח מאוד אצל בני גיל הזהב. מצב זה נגרם בגלל נטילת תרופות או עקב הפרעות רפואיות מסוימות. הזנחה של תופעת היובש בפה יכולה לגרום נזק לשיניים עצמן. רופא השיניים יכול להמליץ לכם על שיטות שונות כיצד להחזיר את הלחות לפה, או על תרופה שתסייע למניעת הבעיות שקשורות ליובש בפה.

מצבים בריאותיים מסוימים שאופייניים לגיל השלישי, שחלקם דיירי דיור מוגן או בית אבות, יכולים להשפיע על בריאות הפה: סוכרת, מחלות לב וסרטן הם בין המחלות השכיחות שמשפיעות על לחות הפה. הקפידו ליידע את רופא השיניים שלכם בכל בעיות בריאות שצצות אצלכם על מנת שיוכל לקבל תמונת מצב על הבריאות הכללית שלכם ויוכל לטפל בבעיה שלכם באופן מושכל ומקצועי.

שיניים תותבות
שיניים תותבות יכולות להפוך את החיים קלים יותר עבור רבים מבני גיל הזהב, אלא שהן גם דורשות טיפול מיוחד. יש למלא בדייקנות אחר הוראות רופא השיניים שלכם, ולפנות אליו במידה שמתעוררות בעיות כלשהן. אגב, היום כבר רבים מסכימים לתוכנית הרפואית של שיקום הפה שמציע רופא השיניים. תוכנית זו כוללת השתלות דנטאליות כתחליף לאותן שיניים תותבות נשלפות. אין ספק שהשתלת שיניים עדיפה לעין ערוך על תותבות נשלפות, בעיקר בגלל שהשיניים מורגשות כאילו הן השיניים הטבעיות בפה והן מחזיקות מעמד לאורך שנים רבות, ולעיתים לכל החיים.

מחלת חניכיים
מחלת חניכיים היא מצב רציני שיכול להשפיע על כל בני האדם בכל גיל אבל בעיקר על אנשים מעל גיל 40. מספר גורמים יכולים להגדיל את חומרת מחלות החניכיים ובכלל זה דיאטה גרועה (ג'אנק פוד); היגיינת פה גרועה; מחלות מערכתיות כגון סכרת, מחלות לב וסרטן; גורמים סביבתיים כמו עישון ומתח וכן תרופות מסוימות.

חשוב לזהות את מחלת החניכיים בשלבים הראשוניים שלה, על מנת לטפל בה כראוי. חשוב לזכור שקל מאד למנוע מחלות חניכיים על ידי תרגול נכון של היגיינת הפה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים עם ד"ר איתן מיזיריצקי

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

רפואת שיניים, שיניים, מרפאות שיניים, טיפולי שיניים, טיפולי שיניים בגיל הזהב