ראשי | בריאות | רפואת שיניים | מה משפיע על צבע השיניים שלנו?

מה משפיע על צבע השיניים שלנו?

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

לפני שהולכים לבצע הלבנת שיניים... בואו נבין מהם הגורמים המשפיעים על צבע השיניים.

מה משפיע על צבע השיניים שלנו? מה משפיע על צבע השיניים שלנו?

צבע השיניים שלנו אינו קבוע והוא מושפע משני אלמנטים המרכיבים את הזן עצמה:
זגוגית השן (או אמייל השן)
דנטין

זגוגית השן:
זגוגית השן (dental enamel) היא שכבת ציפוי חלקה וחזקה שמצפה את כותרת השן זגוגית השן בנויה בחומר הנקרא: הידרוקסילאפטיט. הזגוגית מגנה על שכבת חומר השן (שינן, Dentin), מפני פגיעות ובלאי והיא מעניקה לנו את הצבע הלבן של השיניים.
זגוגית הזן הינה הרקמה הדחוסה ביותר בגוף ואחת מהקשיחות שקיימות, אך יכול גם קרמה קשיחה זו של זגוגית הזן עלולה להיפגע עקב חשיפה ממושכת לחומצות המיוצרות בפה בעת האכילה.

דנטין:
הדנטין הוא השכבה הפנימית של השן אשר עטוף בזגוגית השן וצבעו צהוב כהה... זגוגית השן מצפה את הדנטין וצבעה לבן, המאפשר העברת אור אך אינו שקוף לגמרי.
כאשר שכבת הזגוגית עבה, פחות צבע צהוב משכבת הדנטין חודר דרכה, והשן נראית לבנה ומבריקה יותר.

לאחר בקיעת השיניים והתחלפותן וכמובן עם השנים, השיניים משנות את צבעם והופכות כהות יותר. שינוי הצבע יכול להיות פנימי או חיצוני לשן.

ייתכנו מספר גורמים לתופעה זו של שינוי צבע השיניים:

•לכלוך חיצוני שנדבק אל זגוגית השן. לכלוך זה כולל סוגים שונים כגון: אבן שן, כתמים מזון ושתיה שונים הנובעים מעישון (כתמי ניקוטין) וממשקאות שונים כגון קפה, קולה וכיו"צ. לעיתים גם שימוש ממושך שמשחות שיניים המכילות חומרים פעילים שונים עלולים לגרום לשינוי בגוון זגוגית השן.
לכלוך מסוג זה ניתן להסרה ברובו בעת ביקור תקופתי אצל שיננית במגוון כלים העומדים לרשותה.

•שחיקה של זגוגית השן. שחיקת זגוגית השן הינה תהליך טבעי שקורה עם השנים אך לעיתים גם מזונות שוחקים, חשיפה מרובה לאקלים חולי (מדבריות) עלול לגרום לשחיקה מואצת של זגוגית השן.

•פגיעה או חבלה בשן. בעת חבלה בשן/ שבירת חלק מהשן עלול להגרם נזק גדול לזגוגית השן ולעיתים גם פגיעה של כלי דם פנימיים והקשרות הדם בחלק הפנימי של השיניים עלול לגרום ל"השחרת השיניים" עקב התקרשות הדם בחלק הפנימי של השן.

המלצות לטיפול:
יש לבקר אצל שיננית אחת לשישה חודשים ולקבל אבחון מקדים לקביעת הסיבות לשינוי הצבע בשיניים. לאחר האבחון וטיפול אצל השיננית מומלץ להיוועץ עם רופא שיניים ולבחון את האפשרויות העומדות בפניכם להלבנת שיניים.

מציאת רופא שיניים לטיפול הלבנת שיניים

מציאת שיננית

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

מה משפיע על צבע השיניים שלנו, הלבנת שיניים, שיננית, שיניים לבנו