ראשי | בריאות | תזונה ואוכל בריא | איך להפטר מהצמיגים בבטן?

איך להפטר מהצמיגים בבטן?

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

כללים חשובים לשמירה על גזרה חטובה וגוף בריא.

איך להפטר מהצמיגים בבטן? איך להפטר מהצמיגים בבטן?

 כללים חשובים לשמירה על גזרה חטובה וגוף בריא: תזונה נכונה, ארוחות סדירות, הימנעות מנשנושים בין הארוחות, שיקום תפקוד הכבד והורדת המתח.

•תזונה נכונה אמורה להכיל את כל אבות המזון החיוניים, המותאמים לכל אחד לפי יכולת העיכול, הספיגה והרגישות שלו למזונות מסוימים.

•ארוחות סדירות לא כבדות, כשלוש ארוחות ביום המותאמות לפי סדר היום של כל אחד, עם התחשבות בבעיות הרפואיות, בסוג העבודה והמאמץ הגופני המושקע והימנעות מצריכה מוגזמת של מזונות
בעלי ערך גליקמי גבוה, המתפרקים במהירות והופכים לשומנים.

•הימנעות מנשנושים בין הארוחות לפני השינה ומוקדם בבוקר והמלצה לשתיית משקה ללא קלוריות בלבד בין הארוחות. כאשר הגוף מוצף באינסולין מעבר לצורך בעקבות הנשנושים, מתרחשת ירידת סוכר חדה וצורך דחוף בנשנושים נוספים כל הזמן.

 הבעיה הנוספת הנגרמת מהפרשת עודף האינסולין בין הארוחות ובלילה היא, הפסקת המרת השומנים לסוכר על ידי הכבד לשם אספקת אנרגיה חלופית למוח ולכל הגוף, הסיבה לכך היא  שהשומנים אמורים לשמש כמאגר אנרגיה לשעת חירום והצפת הגוף באינסולין מונעת את הפעולה הזאת.

בזמן שהגוף מפסיק לקבל את הסוכרים ממערכת העיכול בגלל הנשנושים המתפרקים במהירות והגוף עדיין מוצף באינסולין, הגוף נאלץ להשתמש בחלבונים ובשרירים שלו כדי לספק אנרגיה חלופית, דבר הגורם לירידה ברמת חילוף החומרים, להשמנה, לעלייה בשומנים בדם ובגוף ולנטייה למחלות כמו סוכרת, מחלות בדרכי העיכול ומחלות כרוניות נוספות.

•שיקום תפקוד הכבד והורדת המתח על ידי צמחי מרפא.
כבד בריא מסוגל לפרק את ההורמונים שסיימו לבצע את תפקידם בגוף ואת ההורמונים הנמצאים במזונות תוך שניות מעטות, ביניהם גם הורמוני הלחץ האדרנלין והקורטיזול, שגורמים גם הם להצפת הגוף באינסולין.

קיים קשר ישיר בין רמות גבוהות של הורמוני הלחץ ''האדרנלין והקורטיזול'' בגוף, להצטברות השומנים בדם ובמיוחד בבטן, מצב השכיח גם אצל אנשים רזים הסוחבים בטן קטנה בולטת שלא יכולים להיפטר ממנה.

גורמים כמו בעיות פרנסה, לחץ בעבודה, דאגה לילדים, בעיות בזוגיות, פרפקציוניזם, התחרותיות והמצב הביטחוני מחמירים את הבעיה וגורמים ללחץ מתמשך.

הפעילות הגופנית מסייעת בבניית השרירים ובהעלאת רמת חילוף החומרים, במיוחד אם זה מלווה בהדרכה נכונה ותזונה מתאימה.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יחיאל תורג'מן

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

דיאטה ותזונה, דיאטה, צמיגים בבטן, גוף בריא, גזרה חטובה