ראשי | בריאות | תזונה ואוכל בריא | ארוחת הבוקר לפי הרמב''ם

ארוחת הבוקר לפי הרמב''ם

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

הרמב''ם המליץ לאכול בזמנו ארוחת בוקר כמו מלך, צהריים כמו נסיך וערב כמו אביון. בתקופתו לפני יותר מ 800 שנים היה צורך בארוחת בוקר עשירה בגלל שרוב האנשים עבדו בעבודות כפיים.

ארוחת הבוקר לפי הרמב''ם ארוחת הבוקר לפי הרמב''ם

הרמב''ם המליץ לאכול בזמנו ארוחת בוקר כמו מלך, צהריים כמו נסיך וערב כמו אביון.

בתקופתו לפני יותר מ 800 שנים היה צורך בארוחת בוקר עשירה בגלל שרוב האנשים עבדו בעבודות כפיים בחקלאות, בבנייה, ברעיית צאן ובקר, בחטיבת עצים לצורך בישול, תאורה וחימום, בהובלת מים ממקומות רחוקים ובכל העבודות שנדרשו בזמנו כדי להתקיים ולכן צדק הרמב''ם כאשר המליץ בזמנו על ארוחת בוקר ''כמו מלך'', כי ארוחת הבוקר הייתה מאוד חשובה וחיונית בגלל הוצאת האנרגיה הגבוהה של האוכלוסייה בזמנו.

גם היום בתקופתנו ארוחת בוקר ''כמו מלך'' מתאימה לאנשים הצורכים הרבה אנרגיה בעיסוקים שלהם וכן לילדים בגיל הגדילה ולנשים בהיריון מתקדם. היום רוב האנשים הבוגרים לא פעילים במיוחד ולא מוציאים הרבה אנרגיה, אבל מצדיקים את האכילה העשירה בבוקר בגלל העצה של הרמב''ם לאכול ארוחת בוקר ''כמו מלך'' כפי שהיה לפני יותר משמונה מאות שנים וכשהם אוכלים ארוחת בוקר ''כמו מלך'' הם סובלים מהשמנת יתר, מרמת כולסטרול וטריגליצרידים גבוהים בדם ורובם חולים בכל המחלות של חברת השפע שבהם חולים הרבה מבוגרים וגם צעירים לצערנו.

בימנו מומלץ לאנשים הבוגרים לשתות מים או משקה חם ללא קלוריות בבוקר עם ההשכמה כדי למלא את מאגרי הנוזלים שהתדלדלו במשך הלילה, החיוניים להפיכת השומנים על ידי הגוף לסוכרים המספקים אנרגיה לגוף ועל ידי כך למנוע את הצפת הגוף באינסולין, המופרש בכמות גבוהה אפילו על ידי שתיית נס קפה עם מעט חלב או עם כפית סוכר אחת וגורם לאחר זמן קצר לירידת רמת הסוכר בדם, לחולשה, להרגשת רעב ולפגיעה במערכת החיסון.

בזמננו מומלץ לדחות את ארוחת הבוקר לאנשים הבוגרים שאינם מוציאים הרבה אנרגיה לסביבות השעה עשר ולאכול ארוחת פירות כמו תפוחי עץ ואגסים, אבל לא לשתות מיצים, אפשר להוסיף גם חופן שקדים לא קלויים עם הקליפה, סלט עם מלפפון, עלים ירוקים ומשקה חם עם צמחים או לימונדה מלימון טרי, הארוחה הזאת לא מכבידה על מערכת העיכול, לא מעלה את רמת הסוכרים בדם לרמה גבוהה, מכילה ויטמינים ומינרלים בשפע  ומאפשרת רמת סוכר מאוזנת בדם לכ- ארבע שעות ללא הרגשת רעב.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יחיאל תורג'מן

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

דיאטה ותזונה, דיאטה, ארוחת בוקר, הרמב''ם