חזרת הגינה

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

החזרת נחשבת לצמח תרבות עתיק יחסית. היא הייתה נפוצה בארצות דרום מזרח אירופה ומערב אסיה ויתכן שמוצאה מהונגריה.

חזרת הגינה חזרת הגינה

החזרת נחשבת לצמח תרבות עתיק יחסית. היא הייתה נפוצה בארצות דרום מזרח אירופה ומערב אסיה ויתכן שמוצאה מהונגריה. הבוטניקאי הרומאי פליני (מאה 1 לספ"נ) הזכיר בכתביו את השימוש בו לצרכים רפואיים בלבד. בתקופות הקדומות הוא שימש לריפוי בעיות נשימה וכאבי פרקים. השם הלטיני cochlearia ניתן במאה ה-16 על שום שעליו הזכירו צורת כף הגשה שהיתה מקובלת באותם ימים. Armoracia בגלל הריח הארומאטי החזק שלה. באנגלית היא נקראת horseradish. המילה horse משמעה סוס ובאנגלית עתיקה מציין חוזק ועוצמה וradish פרושו מחוספס ויתכן שמקורה מהמילה הלטינית radix שפרושה שורש. בספרות חז"ל כתוב שמשתמשים "בחזרין מפני שהן משמרים את האוכל" (עוקצין ב', ז'). בימי הביניים השתמשו בו בגרמניה ודנמרק לטיבול דגים ומזונות אחרים ויתכן שמשם בא המנהג של פסח. בסדר פסח נהוג לאכול חזרת כמנהג המצרים שנהגו בבני ישראל. בתחילה נהגו בהם במתיקות וסופה שנהגו בהם באכזריות והאכילו אותם מרור.
הרמב"ם המליץ על אכילת חזרת משום שלדבריו היא משבחת את הדם.
החזרת עשויה משורש צמח שגדל בארץ. את החזרת מגרדים, מערבבים בחומץ ומוסיפים סלק אדום לצביעתה ומעט סוכר.הרמב"ם מציין את החזרת כתרופה לעקיצות דבורים וצרעות. באירופה מימי הביניים התפשט השימוש בה לבעיות של מערכת הנשימה. היא מכילה כמות גבוהה יחסית של ויטמין C, בעיקר בעלים ועשירה בכמויות גדולות של ויטמיני B ובמינרלים חיוניים כגון ברזל, אשלגן ומגנזיום. החזרת עשירה בשמנים אתרים כגון מירוסין וסינגרין הממוססים ליחות בגוף. הסינגרין ממריץ את זרימת הדם בנימים. החזרת מומלצת במקרים של אסתמה, וברונכיטיס.

לבצקות: לערבב כמויות שוות של חזרת ומיץ תפוחים טבעי. לשתות כוס וחצי שלוש פעמים ביום. הסינרגין ממריץ את הדם בנימים ומונע זליגת נוזלים למרווח הבין תאי.

לבעיות בכיס המרה: לאכול חזרת מספר פעמים ביום.

סינוזיטיס: לאכול כל שעתיים במשך 12 שעות 2 כפות של חזרת טריה.

לשיעול וליחה: כנ"ל.

ברונכיטיס: כנ"ל.

דלקת בשלפוחית השתן: לאכול 3-2 כוסות חזרת ביום.

אבנים בכליות: כנ"ל.

פצעים בפה ובחניכיים: לגרגר בפה כמויות שוות של חזרת ומיץ תפוחים טבעי.

נטיה לקור בידיים וברגליים: לאכול חזרת.

כאבי מפרקים: לכתוש חזרת להניח על המפרק הכואב ולחבוש לחצי שעה.

אזהרה: אכילה מרובה של חזרת אינה מומלצת לסובלים מתת פעילת בלוטת התריס לחזרת פעולות ויטרוגנית בגלל המצאות תרכובות סולפתיות הסותרות את ספיגת היוד. כמו כן מגע ממושך של החזרת עלול לגרום לצריבה בעור.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על הלל לרנר

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

דיאטה ותזונה, דיאטה, תזונה, חזרת הגינה, חזרת