דובדבנים

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

הדובדבנים מכילים כמות גבוהה של פלבונואידים המקנים להם את צבעם האדום הכהה. הפלבונואידים נוגדי עוויתות, אלרגיה, אנטי דלקתיים, נוגדי ווירוסים, משכחי כאב ועוד

דובדבנים דובדבנים

מוצא עצי הדובדבן מרכס הרי הקווקז והאזורים ההריים שבין הים השחור לים הכספי היכן שהיום אזרביג'ן, צפון תורכיה וצפון אירן. עצי הדובדבן התפשטו באמצעות הזרעים שנשאו הציפורים אל מזרח אסיה עד יפן ואירופה במערב, עוד בטרם התפתחו התרבויות. מוצא השם האנגלי cherries מהמילה היוונית kerasos. על פי פרשנות אחת זה היה שמה של עיר באסיה הקטנה ופרשנות אחרת טוענת שמשמעות המילה היוונית "קרניים" משום שהאמינו שהדובדבנים מעוררים את התאווה. ההרבליסט היווני תאופרטוס מציין שגידלו את עצי הדובדבנים כבר במאה הרביעית לפנה"ס הן ביוון והן ברומא. לאחר נפילת האימפריה הרומאית בימי הביינים הם גודלו בעיקר במנזרים ומהמאה ה16 החלו להתפשט מחדש באירופה. במאה ה18 הובאו עצי הדובדבן ליבשת אמריקה.
הדובדבנים מכילים כמות גבוהה של פלבונואידים המקנים להם את צבעם האדום הכהה. הפלבונואידים נוגדי עוויתות, אלרגיה, אנטי דלקתיים, נוגדי ווירוסים, משכחי כאב ועוד. מכיוון שבארץ עונת הדובדבנים קצרה (יוני, יולי), מומלץ להכין תרופה מדובדבנים ולאכסן אותה לחודשי החורף. לוקחים כמות נאה של דובדבנים (1/4 כמות דובדבנים על 3/4 כמות אלכוהול) משמרים אותם באלכוהול והרי לכם תרופה שימושית. ניתן להמתיק בדבש.

לטיפול בהתקררות: לטיפול בהתקררויות ושיעול לקחת שלוש כפיות ביום ממיצוי האלכוהול.

לטיפול בגאוט ובדלקות פרקים: מומלץ לאכול 20 דובדבנים ביום. כפי הנראה תכולת הפלבונואידים הגבוהה עוזרת לגוף לפרק את גבישי חומצת השתן מתוך המפרקים.

לאולקוס בקיבה ובתריסריון: מומלץ לאכול 30 - 20 דובדבנים ביום. לפלפונואידים יכולת אנטי דלקתית גבוהה.

גסטריטיס (דלקת בקיבה): כנ"ל.

שיתון מוגבר עקב חולשת השלפוחית: לשתות 2-1 כוסות מיץ דובדבנים ביום.

ערמונית מוגדלת: לשתות שלוש כוסות מיץ דובדבנים ביום.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על הלל לרנר

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

0

עוד באותו נושא:

דיאטה ותזונה, דיאטה, תזונה, דובדבנים, דובדבן