ראשי | בריאות | תזונה ואוכל בריא | 8 טיפים לתזונה נכונה ובריאה

8 טיפים לתזונה נכונה ובריאה

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

טיפים פשוטים וכללים לתפריט תזונה נכונה ושמירה על הבריאות

8 טיפים לתזונה נכונה ובריאה 8 טיפים לתזונה נכונה ובריאה

ריכזנו עבורכם 8 טיפים פשוטים לתפריט תזונה נכונה ושמירה על הבריאות, טיפים אלה יעזרו לכם לרדת במשקל, שלמור על משקל תקין וכמובן יהפכו אתכם לבריאים יותר!

רבים מתלבטים כיצד להרכיב תפריט לתזונה נכונה, תפריט המתאים להם באופן אישי.
כדי לעשות זאת יש להתבסס על המלצות תזונתיות שנקבעו במחקרים וממצאים שונים בארץ ובעולם.

להלן ההמלצות החשובות ביותר לתזונה נכונה הנחוצה לשמירת בריאות הגוף:

1) גיוון מקורות המזון - יש להקפיד על מזון המכיל את כל אבות המזון חלבונים פחמימות, שומנים ויטמינים ומינרלים, מעטים מוצרי המזון המכילים את כל אבות המזון בכמות הדרושה ולכן יש לצורך מזון מכוון ולבחור מספר מצרכי מזון שייצגו את כל אחד מאבות המזון.

2) צריכת נוזלים - הקפדה על שתיה חשובה במיוחד. מכוון שגופנו מכיל כ-80% נוזלים ויש לספק לו אותם במידה הדרושה מומלץ לשתות בעיקר מים.

3) שמירת משקל גוף תקין, ככל שמשקל גוף האדם גבוה ממשקלו הנורמלי מגדיל הוא את סיכוייו לחלות במחלות שונות כגון מחלות לב וכלי דם, סכרת, לחץ דם גבוה לכן צריך להקפיד על משקל גוף תקין תוך צריכת מזון בהתאם לנתוני הגוף הטבעיים.

4) שימוש מבוקר במלח - מלח מכיל נתרן בכמות גבוהה נתרן קשור עם לחץ דם גבוה לעתים קרובות, לכן מומלץ להמעיט בצריכת מלח הן בבישול והן בהוספתו למנת המזון בצלחת.

5) המעטה בשומן: להמעיט בשומן בכלל ובפרט שומן רווי וכולסטרול היות והם מעלים את הסיכון שומן רווי וכולסטרול, נמצאים בכמות גבוהה בשומן מן החי כגון: מוצרי חלב, ביצים ומוצרי בשר.
לעומת זאת שומן מן הצומח הינו בלתי רווי ונחשב כבריא ואף בעל ערך במניעת מחלות לב ובהורדת לחץ דם גבוה.

6) המעטה בצריכת מזון ומשקאות ממותקים הללו מכילים אנרגיה רבה אך חסרת כל ערך לגוף מלבד גורם להשמנה. בעיקר באם הללו נצרכים בנוסף לתזונה הרגילה.
כאשר הללו באים במקום התזונה הרגילה, מפסיד הגוף ויטמינים חלבונים ופחמימות מלאות החיוניים לאף ובמשך הזמן הגוף נעשה חלש וביטוי לכך ניתן במחלות שונות.

7) המעטת שתיית אלכוהול - היות ותוצרי פירוק שלו בגוף עלולים לגרום הפרעות תזונתיות ובנוסף האנרגיה שאלכוהול מספק אנרגיה מכילה חומרים חיוניים.

8) הגדלת צריכת פירות וירקות ודגנים מלאים: פירות וירקות מספקים לגוף ויטמינים ומינרלים וכן סיבים ברמה גבוהה בנוסף הדגנים המלאים מספקים פחמימות מורכבות התורמים אף הם לבריאות. במזון זה מעט מאד שומן דבר אשר יקטין את כמות השומן בתפריט.

יש לזכור כמובן, שכל האמור לעיל הינו בגדר המלצה בלבד, ויש להיוועץ באיש מקצוע על מנת להתאים את התפריט באופן אישי.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על ד''ר סיגל תמיר.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

תזונה נכונה, 8 טיפים לתזונה נכונה ובריאה