ראשי | זוגיות ויחסים | זוגיות בעידן החדש

זוגיות בעידן החדש

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

סדנאות לשיפור הזוגיות שצצו בשנים האחרונות כמו פטריות אחרי הגשם, הם מהסממנים הבולטים של העידן החדש שפרץ לתוך חיינו בשנים האחרונות.

זוגיות בעידן החדש זוגיות בעידן החדש

סדנאות לשיפור הזוגיות שצצו בשנים האחרונות כמו פטריות אחרי הגשם, הם מהסממנים הבולטים של העידן החדש שפרץ לתוך חיינו בשנים האחרונות. מילון ה'מונחים' המודרני כולל מושגים כמו 'פתיחת צ'אקרות' , 'חיבור לילד הפנימי, מודעות עצמית', 'תרגילי טנטרה', 'שחזור גלגולים' ו'תיקון' כשכולם מתייחסים לשימור ושיפור מערכות יחסים במאה ה -21.

אחת מהבעיות המרכזיות ביחסים בין המינים בכלל ובזוגיות בפרט, היא שינוי בהגדרות התפקיד של הגבר והאישה. הגבר כבר מזמן לא יוצא למלחמה או לציד ומשאיר את האישה מחכה לו בצייתנות בבית (עם או בלי חגורת צניעות). היום החיים מתנהלים בקצב מטורף ומהיר, החברה הישגית, חומרנית ותחרותית להחריד ולכן כולנו נתונים בלחצים רבים . לאף אחד אין זמן , בטח לא לבני המשפחה ובמיוחד לבן/ת הזוג התובעני והמתלונן ולעומת זאת כולם חשופים לגירויים ופיתויים חיצוניים, קשובים ומודעים הרבה יותר לזכותם למילוי הצרכים הפנימיים שלהם, עובדים ומרוויחים כסף, נוסעים לחופשות נפרדות ובעצם מבלים מעט מאוד זמן איכות יחד. אימון הדדי ובניית בטחון בקשר הזוגי הם אבני הדרך למסלול ממושך בנתיב הזוגי.
אז איך שומרים על שפיות בעידן המודרני?

טיפים:

-זוגיות היא מרחב משותף מקודש. "הרי את מקודשת לי" , המשפט הנאמר במעמד החופה המסמלת את האיחוד בין גבר ואישה על פי הדת היהודית, מסמל כניסה למקום מיוחד במינו של אינטימיות והבטחה הדדית.
באהבה וזוגיות נוצרת אינטימיות בה אנו קרובים לאדם נוסף ומתאחדים איתו בגוף ובנפש, ולכן גם הופכים להיות כל כך פגיעים. זוהי גם הסיבה שזוגיות היא מסע לא קל לרבים מאיתנו. הזוגיות מקודשת, אך צריך ללמוד לתרגם אותה לחיי היום יום באופן מעשי: זוגיות נוטה להיכנס למהלך של הרגלים. שהרי כל אחד מביא איתו עם המטען האישי שלו מבחינת מנהגים, אישיות והעדפות שחלקן נצתפסות כיתרונות ואחרות -כחסרונות. אנו נפגעים, מתרגזים ומאשימים. זוגיות מקודשת מציעה לצאת מן ה"חול" אל ה"קודש".

איך זה נעשה ? עלינו לראות את בן הזוג שלנו בקדושתו ולהכיר בחולשות שבו מתוך חמלה. ללמוד מתוך מצבים בו הוא נפגע ולראות בו/בה -מורה. אם בן הזוג שלנו לא מרוצה/מתוסכל, זה מעכב גם אותנו. "זוגיות מקודשת" היא מסע מתוך מרחב אינטימי המקבל את ה'עצמי' בשלמות גם אם יש בי חסרונות, המכיר ומודה בכך שאיני רואה אותם תמיד, וככזה אני הופך להיות יותר פגיע ופוגע. נקודת ההנחה צריכה להיות שאני מוכן ללמוד ולהכיר את עצמי, עם בן הזוג שלי, ה'מורה שלי' וכך לצמוח ביחד. הצמיחה האישית שלי היא חלק מצמיחת הזוגיות. אם כל אחד מבני הזוג נוהג כך, כל אחד מהם, מוצא שהצליח לרפא לפחות חלקית את הפלונטרים האישיים ולחוות 'יחד' אמיתי ועמוק.

זוגיות מקודשת מכוונת אל העמקת האינטימיות והתפתחות מערכות היחסים בחיינו! זוגיות היא מערכת יחסים. בין אם במערכת יחסים פנימית בין הגברי (יאנג) והנשי (יין), בתוך כל אחד מאתנו, ובין אם במערכת יחסים חיצונית לנו. זוגיות היא המערכת החשובה ביותר בחיים.

-עקרון ה"זוגיות מעצימה -כאן ועכשיו" יכול לסייע אף הוא לטיפוח הזוגיות המודרנית. הצעד הראשון הוא לראות את המניעים הנסתרים הגורמים לבני הזוג לנהוג כפי שהם נוהגים אחד בשני ותוך כדי כך פוגעים בעצמם ובקשר ביניהם. היו סבלניים!

-כדאי לנסות להימנע מדפוסים הרסניים, להתמקד בעיקר ולא בתפל, להרפות ממאבקי כוח, וממלחמות שאין להן תכלית. בני זוג צריכים לפעול ביחד ולתרום לשיתוף פעולה בכיוון מוסכם. לגבי נושאים שנויים במחלוקת אפשר להחליט על ויתורים לסירוגין.

- לתאם ציפיות בכל תחומי החיים לפני מיסוד הקשר ולנהל משא ומתן במהלכו.

- כדי להצליח בזוגיות, עלינו קודם כל, לטפל בעצמנו . מילים יכולות לפצוע ולפגוע ולא רק מעשים. אל תמהרו להעביר ביקורת. ובעיקר, אל תשכחו לפרגן! מחמאה ומילה טובה, ליטוף וחיבוק הם מחוות מנחמות ועדות לרגש של אהבה והשתתפות ברגעים נעימים ופחות נעימים.
-לא צריך לקחת כל דבר באופן אישי ולבחור להיעלב. לא כל מה שבן הזוג שלכם עושה הוא נגדכם. לכל אדם יש העדפות ובחירות משלו. כשבן/ת הזוג אומרים לכם משהו, אל תהססו לשאול ולברר למה בדיוק הם מתכוונים.

-אסור לאבד את העצמיות והעצמאות בזוגיות. שמירה על מרחב אישי הינה חיונית. אפשר ורצוי להיפרד לעיסוקים, תחביבים או בילויים בנפרד, כל עוד קיים אימון והסכמה.

-פרשנויות והנחות אינן- אמת. הן אינן עובדות. בדקו אותן היטב לפני שאתם מסיקים מסקנות, שופטים ומדביקים 'תוויות' על בני זוגכם. למדו לתקשר ביעילות: לעיתים קרובות ה'טון' קובע יותר מהתוכן.

-בזוגיות כמו בחיים בכלל כדאי להיות האדם הכי יצירתי, הכי טוב ונדיב שאני יכול להיות, לתת בלי לחכות לתמורה הופך את הזוגיות לשותפות אמיתית."

ב ה צ ל ח ה!

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

אהבה, מערכת יחסים, זוגיות, זוגיות ויחסים, זוגיות בעידן החדש