ראשי | זוגיות ויחסים | מה היא זוגיות עסקית?

מה היא זוגיות עסקית?

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

זוגיות כולנו יודעים מה זה, שני בני אדם שהחליטו לגור ביחד ומנהלים בניהם מערכות יחסים כאלו ואחרות, יחד או בלי ילדים. אז מה היא זוגיות עסקית?

מה היא זוגיות עסקית? מה היא זוגיות עסקית?

לכל אחד מבני הזוג יש קריירה, עיסוק, ובחלק מהמשפחות יש לאחד מבני הזוג עסק. אני הפעם מבדיל עסק מקריירה כי יש שוני באנרגיות שהם צורכים.

לכל אדם שהיה או יש עסק, מכיר את התובענות של העסק. אני טוען כי עסק הוא כמו בן זוג, ולכן אני מוצא לא פעם זוגות שלא מסתדרים במשולש המורכב הזה – זוגיות+עסק. ואז אני שומע, "כי מי חשוב יותר, אני או העסק?". כשאנו בוחנים את המשפט הנ"ל, אפשר לחוש כי יש כאן סוג של קנאה, סדרי עדיפות? תחרות? הכל נכון.

כשאנו מחליטים לייצר זוגיות ולגור באותו בית תחת אותו גג, אנו מציירים לנו בית מרובע יפה ומעליו גג משולש, ובד"כ נצייר אותו שווה צלעות. כאשר נחזור לאותו בית כעבור תקופה כשלאחד מבני הזוג יש עסק, נקבל בית ומעליו משולש שווה שוקיים!! מי הקו הקצר לדעתכם? וזו שאלת השאלות.

עסק יושב על אותם צרכים של זוגיות: יחס, כסף, זמן, גאווה, תסכול, יחסי אנוש. מכאן הלחץ והתחרות בין זוגיות ועסק פרטי. כשאני יושב עם זוגות אני מחדד להם כי הניהול זוגיות ועסק צריך את אותם כישורים לניהול מוצלח: בשני המקומות אנחנו צריכים לדעת להתנהל פיננסית, ניהול לקוחות, ניהול זמן, חשיבה אסטרטגית קצרת וארוכת טווח. מכאן ניתן להבין כי זוגיות המתנהלת נכון, תביא לאפשרות של ניהול עסק נכון.

לזוגיות יש עוד מימד חשוב ולדעתי מכריע בטיב העסק והצלחתו. האדם שמכיר אותנו הכי טוב בעולם, ישן לידנו כל לילה. זה האדם הראשון שרוצה בהצלחתנו, מכיר את החולשות וגם את החוזקות. זה האדם שבמצב יחסים טוב, יעשה הכל, אבל הכל ובחינם, כדי שנצליח. הבעיה, אנחנו בד"כ ממדרים אותו. לא נעזרים בו. חשוב לזכור, לבני הזוג יש מערכת חיים וקשרים משלהם, הם יכולים לעזור, לפרגן ולשווק במקומות שלעולם לא נגיע אליהם לבד. מאחר והם מכירים אותנו כל כך טוב, הם יכולים להזהיר אותנו מעצמנו, דבר שבד"כ אנחנו לא אוהבים לשמוע, וכאן מתחיל המידור.

לסיכום אבקש לומר, כי מניסיון אישי ומקצועי, אמצו לכם בעלי העסקים כמה כללים כדי לשמור על זוגיות טובה ועסק מצליח:
• שתפו את בני הזוג מה קורה בעסק
• הזמינו אותם לעסק מידי פעם, שיראו, יחוו, ירגישו וגם יא/עירו
• אם יש בעיות פיננסיות, שתפו אותם, התייעצו אתם, אל תגעו במשאבים של הבית ללא ידיעתם
• סמנו לכם תאריכם חשובים במשפחה וודאו שאתם לא מפספסים.
• בקשו רעיונות לטובת העסק, לא פעם, דווקא אדם שלא מחובר לעסק, רואה דברים אחרת ויכול להפתיע.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

אהבה, מערכת יחסים, זוגיות, זוגיות ויחסים, זוגיות עסקית