ראשי | זוגיות ויחסים | מערכות היחסים בעידן החדש

מערכות היחסים בעידן החדש

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

במאמר זה אתן דגש למערכות יחסים זוגיות, אולם השינויים המתרחשים הם בכל סוגי הקשרים בחיים. נושא זה מתחיל להשתנות בתקופה האחרונה ככל שנושא המודעות וההתפתחות האישית תופס תאוצה

מערכות היחסים בעידן החדש מערכות היחסים בעידן החדש

ברצוני לדון עמכם היום בנושא חשוב ומשמעותי ביותר בתקופה זו והוא נושא מערכות היחסים. במאמר זה אתן דגש למערכות יחסים זוגיות, אולם השינויים המתרחשים הם בכל סוגי הקשרים בחיים. נושא זה מתחיל להשתנות בתקופה האחרונה ככל שנושא המודעות וההתפתחות האישית תופס תאוצה. אנו מוצאים את עצמנו במצב שאנו לא יכולים לחיות יותר בשקר ובעיקר הכוונה לשקר הפנימי הקיים בתוכנו.

אנשים רבים חשים בתוכם דחף בלתי מתפשר לחיות באמת שלהם, דחף אשר אינו נתפס כמוכר או מקובל בחברה. דחף שמוציא אותנו מאזור הנוחות שלנו, דחף אשר קורא לנו מבפנים לנוע, לפעול, להתפתח ולהוציא את האמת שלנו לאור. זהו אחד מהמוטיבים המרכזיים של העידן הנוכחי. לא ניתן יותר לחיות בשקר והמחיר לאלו שעדיין נותנים לפחד לשתק את בחירותיהם, הוא כבד וקשה - מירמור גובר, כעס, תסכול, עצב, דיכאון, חוסר מימוש ועוד, יהיו מנת חלקם של המסרבים להכיר באמת ומנסים בכל כוחם להיאחז במוכר ובידוע.

בתקופה זו נושא ההתפתחות ולמידת השיעורים האישיים הינו נושא מכריע ואכן רבים מאתנו לומדים את שיעורנו דרך בני הזוג שלנו. בעבר רובנו נמשכנו לניגוד, להופכי לנו. תקופות אלו של למידה מתוך הניגוד מסתיימות ובתקופה זו אנו נמשכים יותר להרמוניה, לדומה, ללמידה בדרך הקלות והפשטות. בשל השינויים האלה תהליכי גירושים רבים מתרחשים כעת, בגידות רבות פתאום קורות מבלי לתכנן וקשרים בלתי אפשריים נוצרים להם.

אנו עוברים משלב של נפרדות, של אגו ששולט, של ביקורת ופחדים לשלב חדש של אחדות, פתיחות, ידיעת הלב ושאיפה להרמוניה. ככל שנתקדם בתהליכי המודעות האישיים, כך נוכל להגיע לקשרים משמעותיים יותר עם פחות טלטלות מיותרות והלמידה אכן תוכל להתבצע על דרך הקלות.

רובנו נמצאים בשלב ההפנמה או התחלת ראיית האמת ובשלב זה הפחד נכנס לו לתמונה. פחד משתק מפני הלא ידוע, מפני הלבד, מפני השינוי. פחד שרבים מאתנו נכנעים לו ובמשך שנים נשארים משותקים, תקועים ומפוחדים. כל עוד הפחד שולט בבחירות שלנו והוא הגורם המניע להחלטות שלנו, הוא יתחיל להתממש בחיים. שימו לב לא לתת לפחד כוח, לבחון אותו ואם אתם מזהים שזהו פחד שעוצר אתכם, פוגע בכם או תוקע את החיים שלכם, הסכימו לתת לו יד ולצעוד יחד עמו דרך המחסום שהוא מייצג.

חשוב ביותר להתייחס ברצינות לקשרים שנמצאים אתם בתוכם ולא לפעול מתוך פזיזות וקלות הדעת ולסיימם. חשוב להבין שאם השיעורים מול אותו בן/בת זוג לא הסתיימו, תזמנו לחייכם בפעם הבאה שיעור זהה. כל עוד קיים בכם רגש נמוך מול בן הזוג, כגון: כעס, עלבון, עצב, תסכול ועוד קיימים עדיין שיעורים שלא נלמדו - יש למצוא את ה"כפתור" שמקומות אלו לוחצים עליו בתוככם ולנטרל אותו.

למעשה, רק כשמגיעים לרמת אדישות מול אותו בן זוג, אחרי שמבחינתכם עשיתם הכול בכדי להציל את הקשר, זהו הזמן להודות שהניצוץ כבה וקשר זה סיים את יעודו בחייכם. זהו שלב לא פשוט כלל ומצריך הרבה משאבי נפש להגיע להכרה זו, שאיני אוהב יותר את בן הזוג שלי. ברגע שתסכימו להכיר באומץ בכך ולא מתוך אגו שנפגע, רצון לנקמה, או מהמקום של להוכיח את צדקתכם, אלא ממקום עמוק בתוככם אשר מבין שהקשר סיים את מטרתו בחייכם ואכן הגיע הזמן לנוע קדימה לשלב הבא.

אמנם שלב ההיפרדות אינו פשוט הוא וכולל שלב של אובדן וקושי. ככל שתהיו שלמים יותר עם הנושא כך יתבצע הוא ביתר קלות לכל הסובבים אתכם. רבים מאד נופלים בשלב זה לאגו, לכוחניות, לנקמה, לסבל ובכך הופכים תהליך זה לטראומטי לכל הנוגעים בדבר. זה לא מחוייב המציאות, יש לכם בחירה לעשות זאת ממקום אחר. חשוב לקבל תמיכה מקצועית אשר תראה לכם את הלמידות בדרך ותוביל אתכם לפעול מעבר לאגו. זהו שלב מכריע בחיים שישפיע על כל חייכם, בעיקר אם מעורבים ילדים בתמונה. עליכם להבין שבמצב זה, לא באמת מתגרשים אתם מבן הזוג אלא יוצרים עימו מערכת יחסים מסוג שונה ממה שהיה קודם לכן. ככל שמערכת זו תהיה ממקום בריא יותר ופתוח - כך הקלות תהיה חלק מחייכם והתהליך יזרום ממקום תומך ומקדם.

כל אחד ואחד מכם בהתאם לאופן בו תבחרו לפעול, ללמידה שתתבצע ולהתפתחות שלכם, יוכל לבחור באפשרויות מוצלחות יותר ולהכניס אושר ושמחה לחייכם. זה אפשרי וראויים אתם להיות בקשר מכבד, שמקבל אתכם כפי שאתם, שרואה אתכם, שנוכח ואוהב. הסכימו להיות נוכחים, להסתכל לאמת בעיניים ולפעול מתוך מקום זה בנחישות ואומץ. מגיע לכם להיות מאושרים בחיים אלו, לתת לילדיכם חוויה של אהבה אמיתית ותקשורת בריאה, זה אפשרי!

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

0

עוד באותו נושא:

מערכות היחסים בעידן החדש, אהבה רוחנית, מערכת יחסים