ראשי | ניו אייג | העצמה והגשמה עצמית | אני יפה? חיזוק ביטחון עצמי וכיצד עושים את המעבר לשלמות

אני יפה? חיזוק ביטחון עצמי וכיצד עושים את המעבר לשלמות

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

כולם מחפשים אהבה וחיזוקים חיוביים מהסביבה, אבל פעמים רבות כדי לזכות באהבה אנחנו מאבדים את עצמנו וגורמים דווקא לירידת הביטחון העצמי. כיצד לזכות באהבה ולהיות חזקים ומוצלחים. מדריך לפיתוח ביטחון עצמי

אני יפה? חיזוק ביטחון עצמי וכיצד עושים את המעבר לשלמות אני יפה? חיזוק ביטחון עצמי וכיצד עושים את המעבר לשלמות

בגיל מאוד צעיר אנחנו מגיעים למסקנה המוטעית, שעל מנת שיאהבו אותנו עלינו להיות מושלמים. ההתאמה שחווינו בין ההתנהגות שלנו והציפיות מאתנו, לבין יחסה של הסביבה אלינו, גורמת לנו להסיק שכדי לזכות באהבה, עלינו להסתיר את הפגמים, לטייח את המגרעות ולהקרין לעולם את מסכת השלמות. אנחנו לומדים לסגל לעצמנו דימוי חברתי חף מפגמים, שלדעתנו הולם את המצופה מאתנו ומסתתרים מאחוריו כדי לא לחשוף את מה שבעטיו, אנחנו מאמינים, האהבה והדאגה של הסביבה תאבד לנו.

אבל אליה וקוץ בה, ככל שאנחנו מנסים לייצר דימוי מושלם יותר כלפי חוץ וגם כלפי פנים, ככה אנחנו מרחיקים את עצמנו מעצמנו ופגעים בתחושת הערך העצמי שלנו. בכל פעם שאנחנו עוטים על עצמנו את מסכת השלמות, באופן לא מודע, אנחנו מעבירים לעצמנו את המסר: שאנחנו לא מספיק טובים כפי שאנחנו ובכך מחבלים בתחושת הביטחון וביכולת שלנו לקבל אהבה.

יתרה מכך, לא משנה כמה מושלם הדימוי שאנחנו מנסים לייצר, אף פעם אף אחת או אחד מאתנו אינם יכולים לזכות באהבה ובהערכה של כולם  ולא משנה כמה מאמצים נשקיע וכמה מהאנרגיות שלנו נכלה על ייצור של דימוי מושלם. ה"כישלון" החוזר ונשנה הזה מחבל עוד יותר בביטחון העצמי שלנו ובאמונה שלנו שיכולים לאהוב אותנו כמו שאנחנו וגורם לנו לחזור ולייצר מסכה, שלדעתנו תהיה עוד יותר מושלמת, שעל מזבחה אנחנו מקריבים את תחושת הערך שלנו וחוזר חלילה.

אשליית השלמות היא גדולת העריצות הפנימיות שאנחנו מטפחים והתבוננות קצרה בשטח מוכיחה לנו שבינה לבין המציאות אין דבר וחצי דבר. אם אני מתבוננת על חיי, אני יכולה לראות בקלות רבה מאוד, שהאנשים שאני אוהבת, לא מושלמים ועדיין אני מוצאת אותם ראויים לאהבה כמו שהם. בדיוק באותו אופן אני צריכה ללמוד להתייחס לעצמי ולקבל את עצמי כפי שאני, על מעלותי ומגרעותיי, יודעת שגם אני ראויה לאהבה מעצם קיומי.

כשאני מתירה לעצמי להיות מי שאני, יודעת שמה שחשוב זה ללמוד לאהוב ולקבל את עצמי כפי שאני, אני משחררת את עצמי מדורסנות השלמות ומהחיים מאחורי המסכה ויכולה להניח לעצמי להיות שלמה כמו שאני. כשאני מתירה לעצמי להיות שלמה כמו שאני, אני משחררת את כל אותן אנרגיות שהיו עסוקות בייצור של מסכת השלמות, יכולה להרפות מההשתעבדות לדימוי ולרתום אותן במקום לקבלה ולאהבה לעצמי ולזולתי ובכך להביא יותר אהבה לחיי.

בניגוד גמור לאשליית השלמות הטוענת שאני זקוקה להעמדת הפנים על מנת להיות אהובה, ככל שאני משחררת את המסכה, אני מאפשרת לי ליצור יחסים של קרבה ואינטימיות רבים ועמוקים יותר ובכך זוכה באהבה הנכספת.

אז הסירו את המסכות ותנו לעצמכם להיות מי שאתם באמת זה הכי מושלם ומלא אהבה שיש.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על חגית מרום

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

ביטחון עצמי, הגשמה והעצמה עצמית, העצמה עצמית, הגשמה, חיזוק ביטחון עצמי