ראשי | ניו אייג | מיסטיקה וקבלה | איך להגיע לרוחניות?

איך להגיע לרוחניות?

מאת
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font

כל אחד יכול לממש את הפוטנציאל שטמון בו כאדם, ולהגיע להרגשת העולם הרוחני עוד במהלך חייו הנוכחי

איך להגיע לרוחניות? איך להגיע לרוחניות?

לפי חוק מיוחד שפועל בטבע, הנקרא "חוק השתוות הצורה", אנו קולטים את המציאות שמחוץ לנו רק לפי מידת ההתאמה שלנו אליה.

האדם על חמשת חושיו, הוא כמו קופסא סגורה בת חמישה פתחים. באמצעות אברי החישה אנו קולטים מידע, מעבדים אותו, והתוצר של תהליך העיבוד הזה נקרא "מציאות". טווח הצלילים שנקלוט, המראות שנראה וכן הלאה תלויים ביכולת הקליטה של חושינו הפנימיים.

העין האנושית, למשל, מכוונת לאורך גל המתאים לטווח שבין הצבע הסגול לצבע האדום, לכן איננו מסוגלים לראות גל שאורכו קצר מן הסגול, כמו האולטרה-סגול. הדבורה, לעומת זאת, יכולה לקלוט קרינה אולטרה-סגולית ובאמצעותה היא מאתרת פרחים מסוגים שונים.

מסביבנו קיימים תדרים רבים, שאת רובם איננו מסוגלים לקלוט, כמו קרני רנטגן או גלי רדיו. אם נצטייד במכשיר קליטה מתאים, אשר מתרגם את הגלים הללו לאורך הגל שמתאים למכשירי הקליטה הטבעיים שלנו - האוזן, העין, האף והחיישנים האחרים שבגופנו - נוכל להכיר בקיומם של הגלים הללו באוויר.

תחנות רדיו רבות משדרות לאורך היום, אבל רק כאשר נפעיל את מכשיר הרדיו בתדר מסוים, נוכל לשמוע את שידוריהן. מכשיר הרדיו בסך הכול מייצר בתוכו גל זהה לגלים שנמצאו באוויר גם לפני שהפעלנו אותו. כך הוא מתרגם עבורנו את השדר שייצרו בתחנה, מתדר שאינו מוחשי, לתדר שהאוזן שלנו מסוגלת לקלוט.

באופן דומה, אנו תופסים את התדרים שקיימים מחוץ לנו רק על פי "התדר הפנימי" שאנו מייצרים בתוכנו. האם זה אומר שאם נדע כיצד לכייל את עצמנו נכון יותר, נוכל "לתפוס" מציאות רחבה יותר?

ניסיונם האישי של המקובלים מוכיח שכן.

בעולם הרוחני, ממש כמו בעולם הגשמי, פועל אותו "חוק השתוות הצורה", אלא שכאן לא מדובר על השתוות של תדרים או אורכי גל, אלא על השתוות של מחשבות (כוונות).

בעולם הרוחני מודדים רק את ה"כוונות" שלנו.

המקובלים מסבירים, שהאדם מטבעו חושב על עצמו ועל תועלתו הפרטית בלבד, ואילו הכוח העליון שמפעיל ומנהל את המציאות כולה, פועל מתוך כוונה הפוכה לגמרי - מתוך אהבה ונתינה. כתוצאה מכך, במישור הרוחני קיים היפוך צורה בין האדם לבין הכוח שמנהל את חייו.

כדי לחוות את המציאות הרוחנית ולהבין איך מתנהל העולם, עלינו לרכוש את אותה כוונה כמו של הכוח העליון - כוונה לאהוב ולתת. כל עוד נחשוב על עצמנו ועל טובתנו האישית בלבד, נהיה הפוכים במחשבותינו מהכוח העליון, ולכן לא נוכל "לקלוט" מציאות שלמה יותר. אם נלמד כיצד להתעלות מעל האגו שלנו, נפרוץ לעולם חדש ורחב, שאותו הכירו מקובלי כל הדורות, עולם שכולו אהבה ונתינה.

ההבדל בין הרגשת החיים שאנו מרגישים עתה, לבין הרגשת החיים השלמה שביכולתנו להשיג, הוא אדיר. ספר הזוהר מתאר זאת כנר דקיק או ניצוץ קטן למול האור האינסופי. וכל אחד מאיתנו צריך ויכול לממש את הפוטנציאל שטמון בו כאדם, ולהגיע להרגשה הזו עוד במהלך חייו בעולם הזה.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com


דרג תוכן עמוד זה

5.00

עוד באותו נושא:

קבלה, מיסטיקה, רוחניות, מיסטיקה וקבלה, איך להגיע לרוחניות